Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dakrandrubber westfalia hefdak tekort na spuiten

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Arend de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2017, 10:32

dakrandrubber westfalia hefdak tekort na spuiten

Bericht door Arend de Jong »

hallo allemaal, ik lees al een tijd mee of het forum en heb al zelf veel aan gehad. Ik heb ongeveer 4 jaar een t4 syncro die begon als dubbelcabine en is omgebouwd naar camper. In eerste instantie met een plat hefdak. In verband met gezinsuitbreiding hebben we besloten en westfalia slaaphefdak te plaatsen en daarvoor de instructie van Peter gebruikt. Het dak zit erop, en moet alleen nog maar het tentdoek plaatsen.


Vooraf heb ik het dak laten spuiten en n 1 week later is het dakrandrubber ongeveer 20 te kort :ie . Heeft iemand dit eerder meegemaakt of een oplossing voor? Ik dacht zelf aan de rand in een bak met warm water te zetten, maar twijfel of dit zin gaat hebben. Iemand tips? Alvast bedank, groet Arend
Bijlagen
image1.jpeg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: dakrandrubber westfalia hefdak tekort na spuiten

Bericht door Hanz »

Mooie kleur, weer eens wat anders. Voor het te korte dakrandrubber heb ik zo gauw geen verklaring/oplossing maar wel een andere tip: Nu je overal nog zo makkelijk bij kan zou ik meteen de uitzetbeugel vervangen door gasveren. Hiervoor vind je ook een uitstekende instructie op de site van Peter of anders even de zoekfunctie op het forum gebruiken. Ik heb dit zelf ook gedaan en vind dit nog steeds een van de beste aanpassingen die ik aan de bus heb gedaan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Arend de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2017, 10:32

Re: dakrandrubber westfalia hefdak tekort na spuiten

Bericht door Arend de Jong »

Bedankt voor de tip. Wordt het dak dan niet instabieler? Het viel mij op dat het dak wel een beetje wiebelt als er harde zijwind staat. Ik kan me voorstellen dat het met gasdrukveren erger wordt of zie ik dat verkeerd? Misschien wordt het ook beter als het tentdoek er straks inzit.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33769
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dakrandrubber westfalia hefdak tekort na spuiten

Bericht door Multivan Generation »

tentstof stabiliseert de boel goed ja..

Dat je omlooprubber nu zo veel te kort is, is wel een beetje vreemd.
In het omlooprubber zit in de klemmende U-vorm metaal,
dus ik verwacht niet echt, dat het langer wordt.
Wat je zou kunnen proberen, is om in het midden van achteren te beginnen,
en je dan rondom te werken.
Eventueel vooraf het rubber in een bakje met afwasmiddel leggen.
Wellicht helpt dat?

En anders een nieuw rubber?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4776
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: dakrandrubber westfalia hefdak tekort na spuiten

Bericht door Hanz »

In theorie is de beugel stabieler maar zoals Peter al zegt, het tentdoek stabiliseert het dak voldoende en in de praktijk heb ik geen verminderde stabiliteit ervaren, ook niet met stevige dwarswind.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie