Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaringen vrijstaand zonnepaneel

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door eindgebruiker »

Deet schreef: 10 mei 2019, 21:57 De bijlage IMG_3240.JPG is niet meer beschikbaar
Was dit een close-up? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2030
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door chv »

@Deet:
Dank voor je informatie, Ernst!

Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Deet
Berichten: 91
Lid geworden op: 07 dec 2017, 22:51
Locatie: Den Haag

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door Deet »

Dit is mijn dakdoorvoer in close up:
A6447C09-4698-4BCE-ADE5-DA25FADF20B4.jpeg
paulT425td
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017, 17:31

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door paulT425td »

Interessant draadje met nuttige tips. Ik vraag mij een ding af: is het ook mogelijk om een zonnepaneel op een kunststof hoogdak te plaatsen? Ik ben er een beetje huiverig voor om daar zomaar schroeven doorheen te boren.
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door Rob Motard »

paulT425td schreef: 31 jul 2019, 16:35 Interessant draadje met nuttige tips. Ik vraag mij een ding af: is het ook mogelijk om een zonnepaneel op een kunststof hoogdak te plaatsen? Ik ben er een beetje huiverig voor om daar zomaar schroeven doorheen te boren.

Je zou ook enkel kunnen lijmen maar zelf heb ik er een paar schroeven in en da lukt heel goed hoor. is super makkelijk ook waterdicht.
Rob Motard
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 jan 2018, 16:36

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door Rob Motard »

Even een extratje.. Net terug van Noorwegen. we zijn er 14 dagen geweest en 850 km gereden. meerdere dagen dus ook niet gereden en de rijdagen waren dagen van 150 km. op die 14 dagen heeft de bus geen enkele keer aan de walstroom gehangen. werkt dus echt zeer goed.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: ervaringen vrijstaand zonnepaneel

Bericht door Beckontheroad »

Rob Motard schreef: 14 mei 2018, 08:17
NLinGER schreef: 13 mei 2018, 23:25 Onze vorige twee vakanties ook telkens een los 100wp standaard paneel meegenomen.
Wij staan bijna elke dag op een andere plek en dan wordt het toch wel vervelend. Binnenkort komt er 2x75wp op het dak.

Een los paneel is best zwaar (en de zijkanten zijn scherp!). Mijn vrouw heeft een stoffe hoes gemaakt zodat het hout in de bus mooi bleef.
begrijp ik dan dat jullie voor het ongemak van het slepen met het paneel en het gedoe ervan liever naar panelen op het dag gaan?
voldeed het los paneel wel om te laden ?
Net terug van 2 weken verlof, panelen in de zon, bus in de schaduw, accus opgeladen ;)
Slepen? ja om ze beetje vol in de zon te houden, kom ik nog eens uit mn luie stoel... :yes

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie