Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door timo »

Ik ga volgende week een schuifraam in Mn bus monteren.

Nou vroeg ik mij af. Bestaat daar iets van een hor voor die ik erin kan zetten? Iemand enig idee? Enige ik daar dan aan kan komen? :)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door Hanz »

Hier bijvoorbeeld maar ook in andere winkels te koop en soms op Marktplaats of ebay. Dit is de smalle uitvoering, er bestaat ook een bredere. Oppassen, ze zijn er voor linker en rechterkanten.
https://www.poptopshop.nl/a-25784597/t4 ... ifruit-t4/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door timo »

Ahh ja deze dingen kende ik al. Alleen ik las ergens hier dat dhor gaatjes te grof zijn voor kleine beestjes in scandinavie, en laat ik daar nou juist naartoe gaan :)

Zocht eigenlijk iets zoals dit, maar dan alleen gemaakt van 'hor'. Dat ben ik echter nog niet tegengekomen, en zoals ik jullie hoor bestaat dat mogelijk ook niet?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door Hanz »

De gaatjes in gewoon horrengaas zijn net zo groot. Dan moet je muskietengaas nemen zoals dat in lichtgewicht tenten vaak gebruikt wordt. Dat kan je gewoon aan de meter kopen (o.a. Esvo Volendam https://www.esvocampingshop.com/nl/tent ... -batyline/) en voor de gaatjes van deze roosters spannen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door Timy »

timo schreef: 10 jul 2018, 21:12 Ahh ja deze dingen kende ik al. Alleen ik las ergens hier dat dhor gaatjes te grof zijn voor kleine beestjes in scandinavie, en laat ik daar nou juist naartoe gaan.
Uit recente ervaring (zijn nu 3.5mnd aan t reizen).. wij hadden geen probleem! Alle Scandinavische Landen nagenoeg volledig van noord tot zuid en oost/west gehad en de muggen ruimschoots ervaren, maar alleen buiten. Ook de knutjes, of hoe die ettertjes ook heten.
Hebben deze horren in de voordeuren, zijdeur en schuifraam bij de keuken.
Overigens niet altijd allemaal erin vanwege temperatuur 😉. Geen garantie als er kennelijk andere ervaringen zijn, maar dit is onze ervaring.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 416
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door Timy »

Nabrander:
De grote hor voor in de schuifdeur zijn wij overigens ook erg over te spreken. Hebben geen last van indringers gehad behalve de meelifters bij openen.
Heerlijk als het warmer wordt en de beestjes ook actiever worden. Toch de deur open zonder allerlei insecten binnenshuis.
Hebben zo 5 dagen bij Oulanka in Finland in het bos gestaan met alle schermen en het net erin vanwege hitte. Geen mug binnen gezien. Buiten werd je werkelijk opgevreten!
Gebruikersavatar
smitchr
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2016, 21:57

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door smitchr »

Horren voor schuiframen vrij gemakkelijk en goedkoop zelf te maken mbv fijn horregaas en klitteband strips aan de binnenzijde. Questie van op maat knippen en plakstrips aanbrengen. Tip: wel even rekening houden met het schuifmechanisme, dus alleen aan onderkant geen plakstrip maken (wel bovenzijde en beide zijkanten).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door Multivan Generation »

timo schreef: 08 jul 2018, 14:15 Ik ga volgende week een schuifraam in Mn bus monteren.

Nou vroeg ik mij af. Bestaat daar iets van een hor voor die ik erin kan zetten?
Er bestaan zelfs schuiframen origineel VW,
Waar de hor al geïntegreerd zit :gekte

Anders kun je van brandrup en andere leveranciers ze wel binden in een smalle en brede uitvoering.

Succes met plaatsen :toppie

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Hoor voor in schuifraam. Bestaat zoiets?

Bericht door Hanssyncro »

timo schreef: 10 jul 2018, 21:12 Ahh ja deze dingen kende ik al. Alleen ik las ergens hier dat dhor gaatjes te grof zijn voor kleine beestjes in scandinavie, en laat ik daar nou juist naartoe gaan :)

Zocht eigenlijk iets zoals dit, maar dan alleen gemaakt van 'hor'. Dat ben ik echter nog niet tegengekomen, en zoals ik jullie hoor bestaat dat mogelijk ook niet?
WIj hebben vorige maand er een panty overheen getrokken voor Zweden. Werkte perfect. Was snel eromheen en betaalbaar. We zijn 'm nog vergeten eraf te halen en rijden er nog steeds meer rond.

We hebben de koelkastroosters zo ook gedaan.

Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Plaats reactie