Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speakers t4 uit 1994

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
robbertbuur
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2018, 16:20

Speakers t4 uit 1994

Bericht door robbertbuur »

Hoi allen,
De speakers in mijn t4 uit 94 zijn van enorm slechte kwaliteit. Wie heeft de gouden tip welke ik het beste aankan schaffen? Qua maat en aansluiting?
Dank
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Speakers t4 uit 1994

Bericht door chv »

Tip: de zoekfunctie :knipoog

Met vrgr,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Speakers t4 uit 1994

Bericht door heartbeat »

gebruik een actieve subwoofer hoeft helemaal niet groot te zijn ik zelf heb een kleine van pioneer weg gebouwd onder me dashboard
heerlijk geluid en je eigen speaker zijn voldoende voor de hoge tonen
Rob & Lize
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Speakers t4 uit 1994

Bericht door Punker73 »

Ik weet even zo niet welk type maar ik heb beide voor speakers vervangen door er van Pioneer. Deze hadden precies de goede afmetingen en zelfs precies dezelfde aansluiting dus letterlijk plug and play. Er moesten alleen een paar plastic hoekjes afgebroken worden (daarvzaten spelciale groefjes in om dit te doen) en dan kon ik zelfs de originele klemmetjes weer gebruiken. Geluid is best OK geen top geluid maar prima te doen. Kosten iets van 50-55 euro voor de twee.
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Speakers t4 uit 1994

Bericht door CapoJan »

Net de speakers in het dashboard van mijn '94 Multivan vervangen. Bij Auto5 stonden er van Norauto in de aanbieding: 2-weg speakertjes, 10 cm, voor 12,50 euro. Vier hoekjes afbreken en aansluiten. Meer was er niet aan. Wat er voordien in zat, was een Blaupunkt dubbelconus setje. De verstaanbaarheid (definitie) is beter geworden.
Nota: voor onderweg maakt het eigenlijk niet zoveel uit. Een 1.9 D motor in een T4 maakt zo al genoeg lawaai. Betere verstaanbaarheid was dan voldoende, want het is geen omgeving waarin je naar hifi-kwaliteit moet verlangen.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Plaats reactie