Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 in IJsland : gewaagd en verloren

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
bvddobb

Re: T4 in IJsland : gewaagd en verloren

Bericht door bvddobb » zo sep 30, 2018 12:17

Snautzer schreef:
za sep 29, 2018 22:18
Zet eens de kosten af tegen een nieuwe Cali en de afschrijving, Denk dat de meeste direct genezen zijn.
Ik snap niet precies wat je bedoelt... :nuts
Dat een nieuwe zó duur is dat blijven repareren en doorrijden met een oude aantrekkelijker is? Of dat blijven repareren aan en doorrijden met een oude zó duur is, dat je voordeliger een nieuwe kunt kopen?

Snautzer

Bericht door Snautzer » zo sep 30, 2018 12:28

Het eerste. ook een nieuwe Cali heeft een behoorlijke afschrijving. Buiten dan nog het bedrag wat je af mag tikken als je het koopt.
Wv1, Wv3

brugseb
Contacteer:

Bericht door brugseb » zo sep 30, 2018 13:53

Merkgarage kwam daar ook mee af na mijn bakwissel: waarom koop je geen nieuwe, iedereen doet dat, met afschrijving is dat maandelijks maar een schijntje. Hallo ??? Stel dat je een paar toeters en bellen wil, dan zit je flink boven de 70.000 euro. Stel nu nog op 5 jaar, is ruim 1000 euro per maand. Tja, dat moet ieder voor zich natuurlijk uitmaken... Eerst maar even het huis afbetalen :bonk
Intussen betaal ik in België lekker het oldtimer tarief, ook voor mijn verzekering. Dat plaatje is moeilijk te kloppen (even abstractie gemaakt van comfort en techniek).
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com

de Viking

Bericht door de Viking » zo sep 30, 2018 19:27

Gerotterdam schreef:
za sep 29, 2018 20:09

Het bleek dat het vliegwiel wel degelijk stuk was. Dus dat is een grote ingreep. Koppeling + vliegwiel, distrubutie en waterpomp en oh ja: ook het stuurhuis was stuk. Daarnaast heb ik de voorruit laten vervangen en daarvoor moest eerst de raamrand worden gelast en overgespoten...
Ik vind je verhaal over IJsland en de T4 heel reëel, niks mis mee.
Hieruit blijkt niet dat je nalatig bent geweest tav onderhoud, voorbereiding en uitvoering.
Gewoon materiële pech.

Geen idee wie Oscar is en waar je woont maar ik ben altijd voordelig uit bij mijn garage die ook een demontage afdeling heeft, dus met veel gebruikte zgan onderdelen op de plank. Ook hebben ze een revisie afdeling en mijn versnellingsbak werd binnen een paar uur gereviseerd terug geplaatst met nieuw vliegwiel en nieuwe koppeling a 2000,-

Succes met het voorbereiden van de volgende reis :knipoog

http://schaapbron.nl/index.php
Laatst gewijzigd door de Viking op ma okt 01, 2018 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269

jan2009

Bericht door jan2009 » zo sep 30, 2018 22:23

Vandaag heb ik de Bus opgehaald bij de garage van Oskar....
Mooi dat ze weer Up en Running is.
:toppie

Is natuurlijk even slikken die rekening , maar je hebt wel de zekerheid dat er met liefde aan gewerkt is.
Oskar kennende.
En voorlopig kan je weer vooruit , heb je mooi de gelegenheid om nog wat jaren de ontwikkelingen rond de dieseltjes aan te kijken.

Tegen de tijd dat het gros zijn neus op haalt voor zo,n " vies " dieseltje of VW kan je met wat geluk misschien een T6 Campertje kopen voor een appel en een ei .

:knipoog
BASIC T4 2,5 TDI / 88 PK 2002 nr. 1182
Kampeer Bus Projekt : --> http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=26491"

Afbeelding

Gerotterdam

Bericht door Gerotterdam » za okt 06, 2018 20:39

Nog even....

Dit topic is veelvuldig bekeken en ik lees het nog eens na.

2 zaken wil ik even nuanceren voordat het verkeerd in het geheugen blijft hangen.

1 Mijn repartie was veel geld, maar ik wil voorkomen dat ik de indruk heb gewekt dat de reparatie is uitgevoerd met hoge kosten.
Die indruk heb ik niet en ik wil niet de indruk wekken dat Oskar een "dure gast" is. Iedereen moet dat voor zichzelf belijken en bepalen.

2 Ijsland is prima te doen met T4. Wat zeg ik? Zeer goed te doen. Het hoofwegennet is zeer geschikt. Het wegennet is echter ingedeeld in categorien. Voor een aantal is 4WD en verder "Jeep"eigenschappen noodzakelijk. Maar dat hoeft een bezoek met T4 aan ijsland niet tegen te houden.

Zo...

Hopelijk blijft dat in het collectief geheugen en niet dat ik mijn bus de filesteinen in gereden heb en afgezet ben bij reparatie... :knipoog

Wij waren van plan om een auto te huren voor de binnenlanden en hebben daarvoor, geluk bij een ongeluk gebruik van moeten maken. :yes

Man, man... nog ff sparen en de gerepareerde bus gaat weer die kant op. Alarmcentrale: u bent gewaarschuwd!

bvddobb

Bericht door bvddobb » za okt 06, 2018 21:03

[quote=Gerotterdam post_id=436082 time=1538851187 user_id=9795
Man, man... nog ff sparen en de gerepareerde bus gaat weer die kant op. Alarmcentrale: u bent gewaarschuwd!
[/quote]
:yes :ikrij :yes

Gerotterdam

Bericht door Gerotterdam » zo dec 09, 2018 21:27

gewoon even een berichtje "van niks".

De bus tuft weer vrolijk rond na de goede behandeling door Oskar...

Het is winter dus denk nog niet na over vakantie.

Maar merk dat mijn linker-oog een beetje gaat "loensen" als ik in een hoekje "Ijsland" zie staan...

Plaats reactie