Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Of toch iets anders? / de zoektocht is voorbij :-)

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Lutra

Re: Of toch iets anders? / de zoektocht is voorbij :-)

Bericht door Lutra » zo nov 11, 2018 20:57

Mooie bus! Gefeliciteerd met je aankoop.
Elektronica zou ik zeker laten reviseren. Onze lader plofte ooit 1 dag voor we op vakantie gingen. Gelukkig toen nog iemand gevonden die in het weekend een nieuwe kon en wilde plaatsen maar dan heb je stress en ben je meer geld kwijt.
T5 California 2012
Blauwe 1300
Zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99

Hanz

Bericht door Hanz » zo nov 11, 2018 23:46

dreezz schreef:
zo nov 11, 2018 16:10
Ah, dank voor de verduidelijking Hanz. Dus rood gaat in de wand, en het alie-ding plug ik in aan het andere uiteinde?
Klopt, met of zonder rood dopje in een van de stroompunten, het andere eind is hetzelfde als een aanstekeraansluiting en daar past dus elk USB-verloopstuk (dat alie-ding) in dat geschikt is voor zo'n aanstekeraansluiting.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV

dreezz

Bericht door dreezz » ma nov 12, 2018 10:40

Bedankt Hanz!

@lutra: da's ook een nachtmerrietje dan :ie .
ik ga contact zoeken met HenkK zodra we de camper hebben (aftellen, 't is al bijna donderdag :ikrij )
Laatst gewijzigd door dreezz op ma nov 12, 2018 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Hanz

Bericht door Hanz » ma nov 12, 2018 11:23

dreezz schreef:
zo nov 11, 2018 12:34
Top, al die info die hier te vinden is. Maakt de uiteindelijke keuze een stuk beter te doen. En wachten op het voorjaar... misschien toch al eens eerder een keer uitproberen. Lekker mtb-en op een plek die we nog niet kennen, ergens de kroeg in en wat eten, terugkomen bij de camper... standkacheltje aan... ben benieuwd of het zo heerlijk is als het klinkt in de herfst/winter ;-)
Camperen in najaar en winter is goed te doen maar dan moet je wel iets doen aan isolatie van het hefdak, bijvoorbeeld een hefdaksjaal. Heel goed te doen om zelf te maken. Kijk maar eens hier op de site van Mickel Moen om inspiratie op te doen: https://mickelmoen.blogspot.com/2011/11 ... sjaal.html
Wij hebben zelf een sjaal gemaakt die ook aan de achterkant doorloopt en op een achterhoek met klittenband sluit in plaats van met een spin. Dat scheelt koude voeten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV

brecht

Bericht door brecht » di nov 13, 2018 12:13

mooie bus!

Over de omvormer: ik heb een kleintje in de bus en ben er blij mee. Hier een link naar het topic wat ik er toen over startte:
viewtopic.php?f=23&t=57471&p=412718&hil ... on#p412600

En inderdaad: water koken etc wil ik toch niet op de HH accu's. Dit omvormertje voed onze babyfoon, en af en toe een laptop. En dat doet ie prima.

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » di nov 13, 2018 13:40

dreezz schreef:
ma nov 12, 2018 10:40
@lutra: da's ook een nachtmerrietje dan :ie .
ik ga contact zoeken met HenkK zodra we de camper hebben (aftellen, 't is al bijna donderdag :ikrij )
Dat is nu net de reden waarom ik aangaf om het preventief,
wanneer het jou uit komt, om het te laten reviseren.

En je zult echt niet de eerste zijn waarbij er onderdelen door leeftijd de geest geven.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

WelkomBuiten

Bericht door WelkomBuiten » vr nov 16, 2018 9:05

dreezz schreef:
zo nov 11, 2018 8:57
ik zou wel graag 220v via de huishoudaccu willen, dus dan moet ik nog een omvormer 220/12v kopen? het gaat me vooral om het laden van telefoons/tablets e.d.
Dan is een 'kleine' omvormer prima? heeft iemand tips?
Als je ook eens water wilt koken als je eens ergens zonder stroom staat... doen anderen dat? of kan dat qua stroomgebruik (of piekbelasting) helemaal niet? wat voor omvormer heb je dan nodig?
Gefeliciteerd met de bus! Daar ga je zeker plezier aan beleven. Ik werk vanuit de mijne. Laptop ging voorheen via netsnoer en omvormer. Die wordt wel erg heet. Nu eem 12v laadsnoer voor de laptop gekocht, dat werkt fijner (wel een verloopstekkerdoosje van kleine naar dikke 12v stekker). Water koken? Koffie zetten? Waterketeltje en bialetti op het fornuis. Ook aan walstroom, kostbare kastruimte gebruik ik liever voor een bierpul extra dan voor een waterkoker.

Plaats reactie