Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het grote groene opknap monster

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Multivan Generation
Contacteer:

Re: Het grote groene opknap monster

Bericht door Multivan Generation » wo nov 14, 2018 11:16

Dat pompje is misschien wel het koelvloeistof nalooppompje :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Jarnovw

Bericht door Jarnovw » wo nov 14, 2018 11:32

Ahhh is dat zo ene die nog even blijft draaien als je de motor uit zet?

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » wo nov 14, 2018 12:06

Jarnovw schreef:
wo nov 14, 2018 11:32
Ahhh is dat zo ene die nog even blijft draaien als je de motor uit zet?
Ja het heet niet voor niets nalooppompje he? :lach

Wel even testen of hij het inderdaad nog daadwerkelijk doet.. veelal zit er allemaal vuil tussen de schiepen, waardoor er weinig pompwerking meer over is.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Jarnovw

Bericht door Jarnovw » di dec 04, 2018 14:13

Heb heel de bodem en ontdaan van roest, behandeld en weer geinpregneerd met underbody coating. Op een paar gaatjes is hij weer roest vrij. Binnen nu en een paar jaar maar eens het hele interieur strippen en stukken erin lassen.

Verder heb ik nog 2 problemen die heel iritant zijn... 1 is het koelwater lampje dat altijd begint te knipperen als de motor bijna warm is, maar dit zit em vaak in een slechte verbinding in teller unit (gebroken soldeer) dit moet ik nog een keer conteroleren... en het 2e probleem is een harde tik die ik hoor bij gas geven (eenmalig) en gas los (eenmalig), maar alleen als je echt veel gas geeft, je hoort het al "KLUNK". 2 weken terug de bak steun vervangen... wat een rot klus zeg met dit model motor steun... helaas zit de tik er nog wel in. Ik heb gisteren nog een keer de bus op de bug gezet om te kijken waar de tik in zit maar ik krijg het niet gevonden. Het lijkt alsof er wat speling op het differentieel zit maar daar is met de hand al een tik mee te genereren terwijl de tik die ik in de auto hoor tijdens het wegrijden alleen te horen is als je echt genoeg gas geeft. Verder lijken alle fuse's rubbers en aandrijfassen gewoon goed te zijn. Heb nu eigenlijk geen idee meer waar ik het in kan zoeken. Misschien dat iemand hier ooit zoiets heeft gehad?

Gr

Jarno

Plaats reactie