Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Glij- of schuifgoten.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Glij- of schuifgoten.

Bericht door who2018 »

Goedemorgen,

Ik heb een T4 aangeschaft (102PK CDI uit 1997).
Later is hier een Reimo interieur en een Reimo klapdak in- op-gebouwd.
In de vloer zitten 2 glijgoten echter de bank wil alleen met geweld schuiven, uiteraard met opgetrokken ontgrendeling.
Het lijkt erop dat als de bank platgelegd word (in de stand: bed) dat het wat gemakkelijker gaat.
Ik heb op het forum gezocht en kwam wel wat tegen, de rails goed schoonmaken (heb ik gedaan), de rails "smeren" met siliconenspray (heb ik gedaan).
Waar zou het nog meer aan kunnen liggen en hoe zou ik dat kunnen verhelpen?

Bij mij ziet het er zo uit:
SchuifgotenKlein.jpg
Ik zou de bank ook een keer willen verwijderen maar weet niet goed hoe deze eruit te halen is dus ook hiervoor zijn alle tips welkom.

M.vr.gr.
Willem.
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door Beckontheroad »

Hi,
Die van ons voorheen gleed ook niet zo bijzonder. idd goed schoonhouden en met een spray-glijmiddel behandelen
Eruit halen: in de rails zit vooraan in beide rails een verbreding ( 4x) De "poten"van de bank welke in de rails vallen, tot bij deze verbreding brengen en dan met 2 man optillen en naar buiten.
weegt wel wat...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door who2018 »

Het lijkt er meer op dat de bank niet goed "evenwijdig" wil schuiven maar bij het naar achter of naar voor schuiven gaat schranken. Heeft iemand foto's van de delen van de bank die in de goten schuiven?
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door Multivan Generation »

Even voor de duidelijkheid..
Je vraagt dit voor een Reimo-bank toch?

Misschien kun je eens kijken of je de hoogte ten opzichte van de rails kunt meten en instellen door wat rol-wieltjes anders in te stellen?

Is maar een idee..
Bij mij hielp dat bij mijn multivan bank destijds.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door who2018 »

Dank voor de aanvulling.
Voordat ik de (Reimo)bank probeer te verwijderen zou ik graag foto's of tekeningen zien van de onderkant van de bank (dus van de delen die in de goot glijden).
Als iemand me daaraan kan helpen dan zie ik ze graag tegemoet.

Alvast bedankt,
Willem.
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door Hanz »

Op de Reimo site zag ik onder andere deze pagina. Op de laatste foto is te zien hoe je de glijders van de bak kan justeren. Misschien kan je hier iets mee. https://www.reimo.com/de/fahrzeugbau/au ... ienen.html
En als het niet lukt misschien de vraag bij Reimo stellen?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door Beckontheroad »

who2018 schreef: 13 okt 2018, 15:21 Dank voor de aanvulling.
Voordat ik de (Reimo)bank probeer te verwijderen zou ik graag foto's of tekeningen zien van de onderkant van de bank (dus van de delen die in de goot glijden).
Als iemand me daaraan kan helpen dan zie ik ze graag tegemoet.

Alvast bedankt,
Willem.

Willem
Waar woon je?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
who2018
Berichten: 119
Lid geworden op: 21 sep 2018, 15:39

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door who2018 »

In Nieuwerkerk aan den IJssel, tussen Gouda en Rotterdam.
Vanwaar de vraag?
24/09/2018 een T4 102pk TDI LWB uit 1997 aangeschaft met een Reimo inbouw en een Reimo klapdak.
Nu me eerst eens vertrouwd maken met de T4 (kom van een 2L CU T3 af met eigenbouw camper interieur).
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Glij- of schuifgoten.

Bericht door Beckontheroad »

who2018 schreef: 14 okt 2018, 17:21 In Nieuwerkerk aan den IJssel, tussen Gouda en Rotterdam.
Vanwaar de vraag?
Wellicht iemand in de regio die je kan helpen?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie