Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hefbeugel kapot / vraag om info gasdrukveren

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
calibusje
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 jan 2014, 19:35

hefbeugel kapot / vraag om info gasdrukveren

Bericht door calibusje »

Beste mensen

Wij zijn van plan om de hefbeugel voor het dak te laten vervangen door de gasdrukveren. Het oorspronkelijke systeem beviel ons maar aan de rechter kant sprong enige tijd terug een stalen kabel en nu is deze hefbeugel niet meer te vertrouwen: hij kan zomaar aan de rechtse kant inklappen (en nu is massaal veel kracht nodig om het dak omhoog te duwen; voorheen werd het omhoog duwen dus geholpen door het systeem van die stalen kabel die in de verticale buis loopt).
Ik heb al één en ander gelezen over dit onderwerp op dit forum (o.a. eldiape) en kwam zo te weten dat de schroeven om de nieuwe beugeltjes bovenaan (die dus aan het hefdak vast zitten) opnieuw met de oorspronkelijke (oude) schroeven moet worden vastgezet. Enig idee waarom? Zijn de nieuwe schroeven die in de set zitten dan andere? Waarschijnlijk wel maar ik wilde deze vraag toch nog eens posten.
Ik las ook dat de gasdrukveren "andersom" worden geplaatst: is dit met de 'dikke' kant bovenaan?
Verder nog iets waar ik moet op letten? Tips?

Alvast bedankt.

Verder info: westfalia california 1991

Groeten
Koen
Brugge
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4801
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: hefbeugel kapot / vraag om info gasdrukveren

Bericht door Hanz »

Je gebruikt de oorspronkelijke 'oude' boutjes omdat er geen nieuwe boutjes meegeleverd worden en je weet dan meteen dat je de goede lengte hebt.
De gasdrukveren worden inderdaad met de dikke kant naar boven gemonteerd, zoals Peter op zijn site eldiape.com ook vermeldt, en de gasveer met de vergrendeling aan de rechterzijde (bijrijderskant).
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1159
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: hefbeugel kapot / vraag om info gasdrukveren

Bericht door brugseb »

zie www.eldiape.com de supersite van onze Multivan Peter
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie