Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies bij aankoop T4 camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Snautzer

Re: Advies bij aankoop T4 camper

Bericht door Snautzer » zo feb 03, 2019 20:34

Mijn ex hoog dak had geen enkele moeite met 130 -140. Mijn portemonnee wel. 1 op 7 of 8. Bij 100 of 110 was dat een heel stuk schappelijker.
Een auto die jaren heeft stilgestaan of nauwelijks bewogen heeft weinig dealer gezien. Maar goed je hebt het en ik hoop dat je er enorm veel nieuwe plezier mee gaat hebben.
Wv1, Wv3

Hanz

Bericht door Hanz » zo feb 03, 2019 22:26

Cdj schreef:
zo feb 03, 2019 16:57
Ah, oke, wij hebben inderdaad niet twee van die uitlaten achter. Op het dashboard hebben we wel twee rijen met knoppen en regelaars om hete lucht te laten blazen, voor en achter. Zie onderstaande foto. Bovenste kan gebruikt worden voor achter, onderste voor de ventilatoren voor. Ik weet niet of dit helpt om te bepalen wat we hebben? De hete lucht komt acherin uit een rooster in de vloer en uit een rooster verwerkt in het opstapje de bus in, vlakbij waar de schuifdeur in het slot valt. Ben helaas een foto vergeten te maken.
Dat is de bediening van de normale verwarming waarvoor het nodig is dat de motor draait. De onderste knoppen voor het regelen van de warmte in de cabine, de bovenste knoppen om de verwarming achterin te regelen.
Dus geen standkachel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV

idh

Bericht door idh » do feb 28, 2019 18:14

Spijt gekregen van de aankoop?

Zaza de Brandweerbus 🚨: VW T4 2.5 TDI Camper AUTOMAAT
€ 16.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1380151523? ... ialbuttons
Onderdelen nodig van T4? Stuur me een Pb of mailtje.

jan2009

Bericht door jan2009 » do feb 28, 2019 19:04

Zo , daar is wel een heel verhaal aangeplakt zeg .
:nuts
Ik zou denken : to the point please , de rest is niet zo boeiend.
Bizar veel geld voor zo,n oud bussie. , nog effe 1500 euro bovenop de aankoopprijs gelegd.
:nuts

Datum tenaamstelling 25-01-2019
BASIC T4 2,5 TDI / 88 PK 2002 nr. 1182
Kampeer Bus Projekt : --> http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=26491"

Afbeelding

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » do feb 28, 2019 19:29

Nou dan heb je wel ruim een maand er van kunnen genieten.. :zwaai

Ik ben benieuwd naar het verhaal..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

Hanz

Bericht door Hanz » do feb 28, 2019 21:46

Nu wel eindelijk wat foto's van de camperinrichting en die blijkt inderdaad minimaal te zijn. Het enige interessante wat overblijft is de lage kilometerstand maar of die nu zo'n prijs waard is??

Sjoerds

Bericht door Sjoerds » vr mar 01, 2019 16:40

Heel raar verhaal zo. Ik vond hem met 15.000 euro al veel te duur, ben bang dat je er heel lastig weer vanaf gaat komen. Die KM-stand mag wel interessant zijn, maar dat maakt hem in mijn ogen nog steeds niet meer dan 10.000 euro waard. Zeker als een potentiele koper ziet dat je hem pas zo kort hebt, dat roept heel veel vragen op. Voor die prijs heb je zoveel meer keuze....

Cdj

Bericht door Cdj » di mar 05, 2019 23:20

Ik kan me voorstellen dat dit allemaal wat raar overkomt op iedereen. Koop je een bus, na overleg met jullie, en een maand later staat ie al weer te koop.

Hadden we maar beter naar jullie geluisterd. Want nadat we van onze roze wolk neerdaalden en de realiteit inzonk, zagen we dat deze bus op dit moment helemaal niet voor onze trip geschikt is. De indeling en uitrusting is niet wat we voor ogen hebben, en dat hebben we niet goed beseft toen we gingen kopen. Dom? Ja, zeker. Het was een combinatie van factoren; de wil om een bus te vinden na zo'n lange zoektocht, de lange reis (5 uur treinen uiteindelijk) en onduidelijkheid over onze gevoelens erover... We hebben er samen ook veel van geleerd.

Naast de zaken die missen aan de bus, zijn we ook aardig geschrokken van de zaken die er mis waren met de bus waar wij niets van wisten tijdens de koop. En die ook lastig te ontdekken waren tijdens een keuring. Bijvoorbeeld dat er diverse lekkages in het dak geconstateerd zijn. Deze zijn nu verholpen, en mogelijke kopers daarvan op de hoogte gesteld. We proberen niemand te belazeren en zijn eerlijk over de eerdere en huidige gebreken.

We zijn nog steeds overtuigd dat deze bus mensen blij gaat maken en dat de prijs niet zo ver van de werkelijkheid zit. Het is een bus met een basisinrichting, goed voor weekendjes weg en technisch en qua carrosserie is het in top staat. Er staan T4's zelfbouw op met 2 ton op de teller op marktplaats met vergelijkbare prijskaartjes.

Inmiddels is er ook al een principeakkoord bereikt met een geïnteresseerde koper. We leveren ietsjes in op onze aanschafprijs, maar het geeft ons wel de ruimte om verder te zoeken. Naar iets wat wél bij ons past. We hebben hiervan geleerd, en zullen nog beter luisteren naar adviezen en naar ons eigen gevoel. Want hoewel we alles volgens het boekje wilden doen (aankoopkeuring, advies vragen, opletten op uiterlijk), waren we keihard vergeten waarom we het ook alweer deden.

Sorry als we mensen tegen het zere been hebben geschopt hier, of zich bedrogen voelen. Ik heb er lang tegenaan gehikt hoe ik dit nou moest verwoorden op dit forum. Ik was al bang voor de uitlatingen. Zeker ook nadat jullie ons zo goed hebben geprobeerd te helpen. We hebben in ieder geval pragmatisch gehandeld door te bedenken dat er een andere bus is die ons beter kan dienen, en deze aan een nieuwe liefhebber te geven.

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » wo mar 06, 2019 7:10

Cdj schreef:
di mar 05, 2019 23:20

Hadden we maar beter naar jullie geluisterd. Want nadat we van onze roze wolk neerdaalden en de realiteit inzonk, zagen we dat deze bus op dit moment helemaal niet voor onze trip geschikt is. De indeling en uitrusting is niet wat we voor ogen hebben, en dat hebben we niet goed beseft toen we gingen kopen.

Naast de zaken die missen aan de bus..

Inmiddels is er ook al een principeakkoord bereikt met een geïnteresseerde koper.
Wat miste je dan nu in deze bus en hoe ben je tot inzicht gekomen dat hij niet helemaal aan jullie wensen voldeed. Wat wil je anders?

Een auto is voor mij pas verkocht als hij is overgeschreven is, je het vrijwaringsbewijs in je handen hebt, en het overeengekomen bedrag in je handen hebt.
Zeker bij Marktplaats shoppers wat niets van zekerheid of binding geeft.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...

eindgebruiker

Bericht door eindgebruiker » wo mar 06, 2019 8:21

Wordt het na 14 jaar niet eens tijd die distributieriem te vervangen?

Cdj

Bericht door Cdj » do mar 14, 2019 15:22

Multivan Generation schreef:
wo mar 06, 2019 7:10
Cdj schreef:
di mar 05, 2019 23:20

Hadden we maar beter naar jullie geluisterd. Want nadat we van onze roze wolk neerdaalden en de realiteit inzonk, zagen we dat deze bus op dit moment helemaal niet voor onze trip geschikt is. De indeling en uitrusting is niet wat we voor ogen hebben, en dat hebben we niet goed beseft toen we gingen kopen.

Naast de zaken die missen aan de bus..

Inmiddels is er ook al een principeakkoord bereikt met een geïnteresseerde koper.
Wat miste je dan nu in deze bus en hoe ben je tot inzicht gekomen dat hij niet helemaal aan jullie wensen voldeed. Wat wil je anders?

Een auto is voor mij pas verkocht als hij is overgeschreven is, je het vrijwaringsbewijs in je handen hebt, en het overeengekomen bedrag in je handen hebt.
Zeker bij Marktplaats shoppers wat niets van zekerheid of binding geeft.
* gemis aan opbergruimte
* gemis aan standkachel
* gemis aan beweegruimte in de cabine, ondanks verlengde + verhoogde versie
* 1001 andere dingetjes die eigenlijk eerst aangepakt moeten worden (en waar wij er al een aantal van hebben gedaan voordat we bedachten dat dit niet meer het plezier geeft dat het zou moeten geven)
* we waren vooral het vertrouwen in de bus een beetje kwijt nadat we allerlei zaken ontdekten. Is niet helemaal uit te leggen. OP een gegeven moment ben je ergens klaar mee.

De kopers hebben een aanbetaling gedaan van 10%. Dat geeft wel aan voor ons dat het serieus genoeg is om te kunnen zeggen dat hij verkocht is.

Hanz

Bericht door Hanz » do mar 14, 2019 16:56

Een aantal berichten terug schreef ik al: Als een verlengde en verhoogde T4 al te klein is dan moet je de T4 maar helemaal vergeten. Ga dan eens op zoek naar een buscamper op basis van een Fiat Ducato, een Citroën Jumper of een Peugeot Boxer. Daar vind je om te beginnen iets meer automaten en de prijsstelling is over het algemeen wat vriendelijker ten opzichte van de T4 Westfalia's. Dan kan je voor een budget van zeg 10.000 nog wel iets knaps vinden.
Misschien dan nu maar eens in die hoek verder oriënteren?

Ilja1974

Bericht door Ilja1974 » do mar 14, 2019 19:38

Hallo,

Ik ben niet heel actief hier en zeker niet iemand die alle in en outs van de T4 weet.
Maar wat ik wel weet is dat ik altijd met elke aanschaf van bv oude 4T HondA brommers, auto’s etc en ook onze huidige T4 bus je altijd dingen zal tegen komen die je van te voren niet had verwacht en soms tegen en mee kunnen vallen.
Vervolgens zal je er gewoon er het beste van moeten maken en sommige dingen gewoon moeten accepteren.
Bij onze bus ben ik ook dingen tegen gekomen die ik liever niet had willen tegen komen en die accepteer je en los je op.
Ondertussen heeft het beestje ons wel naast de dagelijkse woon-werkverkeer ritjes van bijna 90km per dag ook probleemloos een keer naar Zuid-Frankrijk, ook twee keer naar Oostenrijk heen en terug gebracht.
En nu zitten we in Italië voor onze laatste wintersport van het seizoen ...
Wat je ook koopt, je komt altijd dingen tegen die je moet oplossen en mee of tegenvallen en dat zal je met je aankomende aanschaf ook krijgen.
Net als de ideale man of vrouw...
Die bus had best een leuke basis kunnen zijn voor het gene wat jullie wilden doen.

Gr,
Ilja

Plaats reactie