Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel heeft geen stroom

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Kristienvh »

Hoi, dit weekend ontdekt dat de standkachel het niet doet. Er staat niets op het display dus denk ik dat hij geen stroom krijgt.
20181230_133530.jpg
Ik heb de zekeringen aan het keukenblokje nagekeken maar weet niet precies welke zekering die van de kachel is. Ze zien er allemaal heel ok uit.
Ik heb hier al gelezen over het relais maar waar kan ik dit vinden?
Ik weet ook niet juist welk soort kachel het is. Hij tikt als hij werkt en gaat op diesel. Hi j heeft een uitstroom achter de bestuurderszetel.
15461737422591208498622.jpg
De zekeringskast ziet er zo uit.
20181230_133509.jpg
Mijn bus is een 2.5 tdi syncro van 12/98.
Als iemand me kan helpen zou super zijn want is wreed koud om zonder kachel te kamperen. Hij werkte prima vorige winter!

Bedankt!
Groet
Kristien
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Snautzer »

Staat het geschakeld met de 2 de accu onder je stoel? Kan zijn dat die kapot is.
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Kristienvh »

Ja hij werkte zeker op de tweede accu maar die werkt want de ijskast en alle lampjes doen het prima. Of bedoel je dat de schakeling stuk is? Zit daar ook nog ergens een zekering?
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Hanz »

Vierde zekering van boven, 25A, is van de standkachel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Snautzer »

Snautzer schreef: 30 dec 2018, 15:09 Staat het geschakeld met de 2 de accu onder je stoel? Kan zijn dat die kapot is.
Bij mij zit daar idd een zekering. Voor de zekerheid even nalopen en toch even meten of voldoende pit in de 2 de accu zit om alles te laten draaien. Of als je niet kan meten de koelkast/ lampen uit
Gebruikersavatar
Punker73
Berichten: 126
Lid geworden op: 06 apr 2018, 15:24

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Punker73 »

Ik weet niet of je probleem al opgelost is maar ik had een vergelijkbaar probleem. Bij mij (T4 uit 92) zat nog een extra zekering achterin de wagen daar waar de standkachel aan de huishoudaccu zit. Er zat daar een klein kaste (2bij2cm) met nog een zekering. Deze was kapot. Vervangen en alls werkte weer.

Het is me nog steeds een raadsel waarom daar nog een zekering zit maar het is wel opgelost zo.
Kristienvh
Berichten: 116
Lid geworden op: 09 dec 2015, 20:19

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Kristienvh »

Hoi, deze morgen verder gezocht en ja hoor, er zit nog een zekering onder de bestuurderszetel. We hadden de gewoonte om de elektriciteitskabel waar we de camper mee aan de stroom hangen onder de bestuurderzetel op te bergen en ik denk dat we hiermee de zekering uit het houdertje geduwd hebben. Zekering nagemeten en terug geplaatst en alles werkt weer!
Dank u wel voor alle reacties en tips!

Groet,
Kristien
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Standkachel heeft geen stroom

Bericht door Snautzer »

Mooi
Plaats reactie