Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california tentstof vervangen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
pixie
Berichten: 134
Lid geworden op: 10 nov 2018, 16:15

Re: california tentstof vervangen

Bericht door pixie »

mdw schreef: 06 nov 2019, 08:42
Gewoon effe bellen of mailen en ze doen er een paar maanden af???
Lijkt me heel bizar.

Maar als dit zo is dan ga ik er ook voor :-)
Idd ... Nuja wil hem voor volgende zomer te laatste gemonteerd hebben dus da zal wel haalbaar zijn zeker ?

Er staat nu ook 3-4 weken op de site maar da veranderd dagelijks .... als ze doen wat ze zeggen zou ik hem dit jaar nog hebben.

Zoals ik al zei: ben benieuwd. Hou jullie op de hoogte hoe het gegaan is
One life, live it !
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Hanssyncro »

Jammer dat nu al de foto's in het eerste bericht al niet meer zichtbaar zijn.
Groetjes, Petra
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: california tentstof vervangen

Bericht door JasperAnita »

Met veel koude vingers, wat (een hoop) frustraties en online hulp en support van Peter is het ons uiteindelijk gelukt! :yes
20191123_155334.jpg
We hebben de tent uiteindelijk via ebay gekocht (link), aangezien Stoff am Stuck veel te lang duurde. Prima tevreden so far met deze tent.

We hebben ook meteen de pezen/rubbers vervangen. Deze hebben we via een Belgische site gevonden (ccrubber.be). In totaal 87 euro incl BTW en 20 euro verzendkosten. Ik denk dat als je deze links aan een Nederlandse shop/lokale winkel geeft je goedkoper uit bent.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Ziet er toch netjes uit die tent. :toppie
En die donkerder stof steekt mooi af bij de lichte carrosseriekleur.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Hanz »

Dat ziet er een stuk beter uit. Je ziet inderdaad nog een kleine plooi zitten omdat het dak achteraan niet hoog genoeg komt. Jammer dat dit niet gelukt is. Misschien toch maar de tip van Peter opvolgen en een paar carrosserieringen tussen scharnier en dakschaal plaatsen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: california tentstof vervangen

Bericht door JasperAnita »

Hanz schreef: 25 nov 2019, 21:46 Dat ziet er een stuk beter uit. Je ziet inderdaad nog een kleine plooi zitten omdat het dak achteraan niet hoog genoeg komt. Jammer dat dit niet gelukt is. Misschien toch maar de tip van Peter opvolgen en een paar carrosserieringen tussen scharnier en dakschaal plaatsen.
Die optie hebben we zeker bekeken.
Heel goed zelfs en toen kwamen we er achter dat er al een stuk of 4 dikke ringen tussen zitten...
Hij is al eerder verzakt geweest dus!
Meer lijkt ons alleen maar onstabiel te worden.

We doen er nu niks meer aan, denk dat er op zijn tijd nieuwe scharnieren nodig zijn.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: california tentstof vervangen

Bericht door J vd Pal »

JasperAnita schreef: 26 nov 2019, 08:19
Hanz schreef: 25 nov 2019, 21:46 Dat ziet er een stuk beter uit. Je ziet inderdaad nog een kleine plooi zitten omdat het dak achteraan niet hoog genoeg komt. Jammer dat dit niet gelukt is. Misschien toch maar de tip van Peter opvolgen en een paar carrosserieringen tussen scharnier en dakschaal plaatsen.
Die optie hebben we zeker bekeken.
Heel goed zelfs en toen kwamen we er achter dat er al een stuk of 4 dikke ringen tussen zitten...
Hij is al eerder verzakt geweest dus!
Meer lijkt ons alleen maar onstabiel te worden.

We doen er nu niks meer aan, denk dat er op zijn tijd nieuwe scharnieren nodig zijn.
Dat zou goed kunnen. Westfalia heeft later andere scharnieren toegepast. In de handleiding voor het plaatsen van Sherpas dakdragers staat zelfs heel nadrukkelijk vermeld dat deze alleen gebruikt mogen worden met het nieuwe type scharnier.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door brugseb »

Leuk dat alle tips worden gebundeld en vervolgens leiden tot mooie huisvlijt :wjw
Ziet er meteen helemaal anders uit!
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Ik ga ze ook nog vervangen dit winterseizoen, heb er wel wat bang van, maar is niet echt nodig hoor ik zo.

@Jasper&Anita, als ik die ebay link klik komt er een lichte kleur tevoorschijn, jullie hebben een donkere.
Ergens nog een keuzemogelijkheid dat ik niet gezien heb?
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

mdw schreef: 26 nov 2019, 14:23 Ik ga ze ook nog vervangen dit winterseizoen, heb er wel wat bang van, maar is niet echt nodig hoor ik zo.
Als je het vóóraf aangeeft, dan kun je eventueel langskomen hoor.
Kan hier verwarmd binnen in de garage.
Is een mooi winterklusje, in plaats van op het laatste moment 2 weken voor de zomervakantie :gekte

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
JasperAnita
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 jun 2019, 20:50

Re: california tentstof vervangen

Bericht door JasperAnita »

mdw schreef: 26 nov 2019, 14:23 Ik ga ze ook nog vervangen dit winterseizoen, heb er wel wat bang van, maar is niet echt nodig hoor ik zo.

@Jasper&Anita, als ik die ebay link klik komt er een lichte kleur tevoorschijn, jullie hebben een donkere.
Ergens nog een keuzemogelijkheid dat ik niet gezien heb?
Nee, niet dat ik weet. Maar ze reageren heel snel via de mail, dus misschien gewoon vragen.
Let op dat je het juiste type koopt, afhankelijk van het modeljaar van je camper!
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Peter,
Ik hou je op de hoogte, dank je!
Jasper&Anita, ook dank je!
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Hefdoek gevonden/gekocht via ebay UK, was een serieuze zoektocht maar is tot nu toe geslaagd. Nu afwachten en hopen dat ze verzenden wat ze beloven..
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Voor de california hefdak rijders een vraag:
Kun je de omloopmaat van je tentstof op maat van de onderste pees eens meten en het bouwjaar van je auto vermelden?

Het lijkt er op dat er 3 verschillende maten tentstof bestaan.
Soms kopen mensen een verkeerde tent en soms weten verkopers zelf niet eens dat er verschillen tussen de tentstof-maten bestaan !

Alvast dank,
Groeten Peter

PS Ik zal straks de foto's weer eens anders linken, zodat ze weer zichtbaar worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door brugseb »

Hoi Peter
je vindt de maten terug op Stoff am Stuck - alleen, toen ik onze kap ging nameten, bleek daar weer een afwijking op te zitten. Uiteindelijk maakte het allemaal niet zoveel uit, ik denk dat ze vrij goed onderling inwisselbaar zijn (ik nam het type voor na '96 op een bus van '92).
greetz
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Plaats reactie