Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california tentstof vervangen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

brugseb schreef: 21 dec 2019, 13:55 Hoi Peter
je vindt de maten terug op Stoff am Stuck - alleen, toen ik onze kap ging nameten, bleek daar weer een afwijking op te zitten. Uiteindelijk maakte het allemaal niet zoveel uit, ik denk dat ze vrij goed onderling inwisselbaar zijn (ik nam het type voor na '96 op een bus van '92).
greetz
Prima,
MDW heeft gemeten een tentdoek op de bus met een omloopmaat van 774 cm.
Geleverde tentstof heeft een omloopmaat op peeshoogte van 746 cm.
Verkoper zegt dat het past, 28 cm stretchen :bonk

Dus wat een leverancier vermeldt neem ik liever met een korreltje zand, vooralsnog,
en heb liever dat er hier een overzichtslijstje komt met omloopmaten op peeshoogte.

Voor mij maakt het niets uit, maar voor anderen, die nog een T4 rijden, kan het wellicht het verschil betekenen tussen vooraf meteen de juiste tentdoek qua maat bestellen, of er na tig weken levertijd achter komen, dat het niet past..

Als voorbeeld informatie van de site van Stoff am Stück.


T4 Westfalia 1991 - 1996
omlooplengte onderzijde: 748 cm
omlooplengte bovenzijde: 752 cm
Frontbreedte van naad tot naad (binnenzijde van de naden): 122 cm
Fronthoogte (aan de naad gemeten): 94 cm

T4 Westfalia 1996 - 1999
omlooplengte onderzijde: 756 cm
omlooplengte bovenzijde: 748 cm
Frontbreedte van naad tot naad (binnenzijde van de naden): 120 cm
Fronthoogte (aan de naad gemeten): 93 cm

T4 Westfalia 1999 - 2003
omlooplengte onderzijde: 760 cm
omlooplengte bovenzijde: 750 cm
Frontbreedte van naad tot naad (binnenzijde van de naden): 121 cm
Fronthoogte (aan de naad gemeten): 94 cm

Zie ik daar trouwens net op die site, dat mijn website: hoe de tentstof te vervangen daar genoemd wordt :gekte

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

De verkoper die het mij verkocht verzekerde mij dat het zou passen, maar inderdaad, van 746 naar 774 cm... Dat weet iedereen dat dit niet gaat passen. Dus, retour die handel.

Bij stoff am stuck kloppen de gegevens op de site ook niet helemaal met de werkelijkheid. Ze geven een kleindere maat op dan het in werkelijkheid is.
Zie eerste post van onderstaande topic.

https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... en#p404061
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

IK had even wat tijd tussendoor,
dus heb nu de foto's in dit topic op mijn eigen webserver gezet,
zodat ze weer voor iedereen zichtbaar zouden moeten zijn.. :proost

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: california tentstof vervangen

Bericht door J vd Pal »

:jumpklap :jumpklap :jumpklap
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Deze week is ons nieuwe doek binnen gekomen.
Omdat het vorige ipv 776 centimeter 746 cm was heb ik het tweede exemplaar ook maar grondig gemeten.. Rara, het blijkt 758 cm te zijn. Nog steeds 18 centimeter te kort. Dit terwijl ze bevestigen dat het is als origineel en nog nooit gehoord hebben dat het niet past.

Wie o wie kan het raadsel oplossen, is er iemand met een westfalia coast van 1997 die de onderste omloopmaat van het doek eens wil opmeten?
Heel misschien heb ik een apart model, ook al lijkt dit hoogst onwaarschijnlijk.

Mvg,
Mick
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Hanz »

Als het morgen een beetje droog weer wil worden zal ik er eens een meetlint langs leggen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Hanz schreef: 13 feb 2020, 21:13 Als het morgen een beetje droog weer wil worden zal ik er eens een meetlint langs leggen.
Alvast bedankt voor je moeite!!
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Hanz »

Vanmorgen even gemeten. Aan de onderkant zit het tentdoek met een rubber koord bevestigd in het aluminium profiel dat op het dak zit geschroefd/gelijmd. Ik heb aan de buitenkant langs dit rubber koord gemeten, dus op de hoogte waar het doek in het aluminium profiel zit.
De maten tussen de hoeknaden zijn bij mij:
Voorkant 128 cm
Achterkant 122 cm
Zijkanten 262 cm (2x)
Totaal rondom 774 cm, dus vrijwel gelijk aan jouw 776 cm.
Mijn tentdoek zit rondom nog keurig strak.


P.S. Niet echt belangrijk maar toch even gemeld: Het is geen California Coast maar een Coach. Ik weet dat er een handelaar is die hardnekkig Coast in zijn advertenties zet, ook als op zijn eigen foto's levensgroot Coach is te lezen, maar voor een T4 is dat niet correct.
Extra verwarrend is dat er tegenwoordig wel een California Coast bestaat maar dat is een T6.
Laatst gewijzigd door Hanz op 14 feb 2020, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Dank je! Maat komt dus overeen.
Dat wil dus zeggen dat ik geen raar model heb.

Uiteindelijk komt het nog wel in orde, hoop ik.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

mdw schreef: 14 feb 2020, 11:59Uiteindelijk komt het nog wel in orde, hoop ik.
Vandaag is het voor Mick in orde gekomen..
Hij zal zelf wel verslag doen vermoed ik :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
mdw
Berichten: 203
Lid geworden op: 10 okt 2012, 09:53
Locatie: Kempen, Belgie

Re: california tentstof vervangen

Bericht door mdw »

Verslagje bedoel je ;-)
Het was voor mij maar een uurtje rijden, dus dat was geen enkel punt, corona heeft alles wat uitgesteld evenals een beetje de schrik om er alleen aan te beginnen.
Dus bij deze, Peter dankjewel!! :kus :toppie
Het was met momenten een beetje priegelen (heb een woordje bij geleerd) maar uiteindelijk is alles gelukt en ik ben zeer tevreden van het resulaat.

De stof is blijkbaar niet 100% zoals het origineel, maar voldoet ruimschoots aan de verwachtingen.
cabriobus
cabriobus
onderste pees plaatsen
onderste pees plaatsen
het resultaat
het resultaat
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: california tentstof vervangen

Bericht door J vd Pal »

Ziet er netjes uit zo!

Is er nu een derde doek geleverd met een omloopmaat van 776 cm of paste het tweede doek?
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Deze tentstof was aangeschaft via poptop, en er zit ook een poptop-tag aan de binnenzijde van de tentstof genaaid.

Wat mij opviel aan deze tent:
De vorm aan de achterzijde is recht gesneden in plaats van de concave vorm, hierdoor zit de tentstof daar heel mooi strak.
De zijkanten en de voorzijde (plus overigens ook de achterzijde) hebben we de schroefjes door het kraaltje/ingenaaide snoer gedraaid, dat betekent dat de stof hier bijna maximaal gespannen staat. Als je het dan aan de onderzijde ook normaal spant, met de stof tot in het midden van het profieltje, dan valt het op dat ook aan de voorzijde de concave vorm niet helemaal tot uiting komt.
Poptop levert er een vervangend bovenste spanbandje bij (in zwart bij een grijze tent), maar dit tentdoek is gewoon anders gesneden als origineel of als die van Stoffamstuck. De ritsen aan de zijkanten voor de ventilatie zijn iets ruimer bemeten, waardoor ze gemakkelijker te bewegen zijn/open gaan.

Ook de stof laat iets meer licht door die van Stoffamstuck, de ventilatie opening aan de voorzijde is iets lager uitgevoerd.

Mijn vermoeden is, dat poptop deze voor henzelf in opdracht ergens laten vervaardigen om zo nog wat meer winstmarge te maken.

Deze tentstof is zeker niet verkeerd, maar mijn voorkeur zou toch uitgaan naar eentje van Stoffamstuck.
Waarom? --> de stof (vezels) zijn wat evenwichtiger verdeeld, de vorm is beter gesneden, keuzemogelijkheid voor 3 openingen en de prijs is lager.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
KooleFioole
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2020, 20:38

Re: california tentstof vervangen

Bericht door KooleFioole »

Hallo Mick en Peter,
Wij zijn op zoek naar een beige doek voor onze California Beach. Bij alle webshops die hefdakdoeken verkopen vinden we vooral grijze doeken, maar niet de gewenste lichte kleur. Het doek op deze foto's ziet er licht uit en lijkt overeen te komen met ons beige doek (wat wellicht pas beige is geworden door verkleuring).
Kunnen jullie mij daarover adviseren?
Groeten Lisanne
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: california tentstof vervangen

Bericht door Multivan Generation »

Een beach heeft een beige tentstof en die heb ik nog nooit aangeboden zien worden. De grootste kans daarop maak je via het VW-camper centrum.

De stof van de tent die bij Mick is geplaatst was lichtgrijs.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie