Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Westfalia T4 wel of niet kopen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Zuidewind55
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2019, 11:35

Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door Zuidewind55 »

Beste forumleden,

ik ben nieuw op ht forum.
Mijn naam is Ton Windhouwer en ik ben aan het kijken naar een gebruikte Westfalia T4 en kwam deze tegen op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer

Ik snap dat een bus van 1992 natuurlijk het nodige achter de rug heeft maar als ik de beschrijving zie, is er schijnbaar wel
het nodige aan onderhoud gedaan.
Helaas heb ik zelf totaal geen technische kennis en zou het daarom fijn vinden om te horen wat jullie mening is.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Hartelijke groet,

Ton
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door Multivan Generation »

Allereerst welkom op weetjewel.

Als eerste tip wil ik je adviseren om dit topic eens door te lezen:
viewtopic.php?f=2&t=21548

Als tweede tip: wees kritisch op roest op voor de T4 bekende plaatsen.
Waar kun je die dan vinden? Nou kijk dit topic maar eens door:
viewtopic.php?f=12&t=56116&start=90

Groetjes en veel leesplezier en zoekplezier gewenst.

Peter

EDIT: Prijs is een realistische prijs, standkachel is nadien ingebouwd, originele koelbox werkt die nog? En van wanneer is de huishoudaccu? Die lijkt me wat klein.. Er is een beetje aan deze auto gehobbyd.. Niet meer helemaal origineel zoals die de fabriek uit is gekomen. Gasveren op hefdak is omgebouwd en wel prettig..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door Hanz »

Aan deze camper is inderdaad wel behoorlijk gesleuteld. Van de camperinrichting is feitelijk niets meer origineel. Kooktoestel, koelkast, verwarming, watervoorziening, het is allemaal veranderd of vervangen door iets anders. Ook zijn vrijwel alle kastdeurtjes aangepast maar ik ben er niet van overtuigd dat dit allemaal verbeteringen zijn. De huishoudaccu is volgens de advertentie van eind 2018, dus vrijwel nieuw. Maar Peter merkt terecht op dat hij wat klein is en de vraag is dan ook hoeveel capaciteit deze accu heeft.
Alles bij elkaar maakt de inrichting van deze camper een erg rommelige indruk. Ik zou daar niet enthousiast van worden
Aan de buitenkant valt op dat er nogal wat kleurverschillen in de lak zitten. Nu is deze kleur rood wel gevoelig voor verkleuring maar het kan ook duiden op oude roestreparaties. Dus roest is toch een serieus punt van aandacht.
De vraagprijs lijkt op het eerste gezicht niet hoog maar is zeker geen koopje. Het is een oude camper met al heel wat kilometers, een 2.4 motor (dus geen 2.5 TDI) en een interieur dat de naam 'origineel Westfalia' echt niet meer verdient.
Ik zou nog even wat langer rondkijken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2020
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door chv »

Ik denk dat de verkoper met “origineel Westfalia” ofwel bedoelt dat de inrichting oorspronkelijk in een Westfalia heeft gezeten en daarna als inspiratie heeft gediend voor zijn zelfbouw. :jumpklap
Ofwel vindt dat hij wel een heeeeeel erg originele verandering van de oorspronkelijke inrichting heeft gemaakt. :bifun

Hoe dan ook komt dit niet op mij over als een originele T4 Westfalia.
En is de inrichting nu wel zo erg ver verwijderd van de originele Westfalia, dat je het geen “originele Westfalia” meer kunt noemen. En daarom is de vraagprijs m.i. veel te hoog.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door Hanz »

Uit het feit dat je advies over deze camper met deze prijs vraagt leid ik af dat je iets zoekt onder de 10.000 euro. Ik kan je vertellen dat dat een hele uitdaging wordt. Voor die prijs is het erg moeilijk om iets te vinden dat zowel op het gebied van de camperinrichting als op het gebied van de autotechniek nog een beetje knap is. Al heel wat mensen zijn je voorgegaan en hebben in de loop van hun zoektocht het budget naar boven bij moeten stellen om iets van hun gading te vinden.
Om een idee te krijgen hoe de Westfalia's van de diverse bouwjaren er origineel uitzien kan je eens op deze site snuffelen http://www.westfaliat4.info/html/vw_wes ... er_mo.html
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door Meert_VR6 »

Opletten met bouwjaar 92. Kan beter wat meer betalen en direct een kopen die van begin 91 is of wat jaren later. Vooral achterste wielkasten en vooraan onder de instap kijken. Reparaties kunnen duur oplopen en als je een beetje roest ziet aan de buitenkant zit er waarschijnlijk nog veel meer onderin...
Zuidewind55
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 feb 2019, 11:35

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door Zuidewind55 »

Iedereen heel erg bedankt voor het reageren.
Ik ben weer een stukje wijzer geworden.
De aangeboden camper uit deze post gaat het dus in geen geval worden.
Mocht ik een andere zien dan kom ik graag terug voor advies.
Nogmaals dank!

Hartelijk groet, Ton
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Westfalia T4 wel of niet kopen

Bericht door J vd Pal »

Succes met het zoeken!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie