Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
dirk72
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2019, 10:13

Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door dirk72 »

Hallo forumleden, mijn naam is Dirk-Jan. Ik lift al een poosje mee op dit forum zonder te posten :-). Mijn vriendin en ik gaan maandag deze camper bekijken: https://link.marktplaats.nl/m1376333002

We zijn maar met zijn tweeen, dus dat er maar 2 slaapplaatsen zijn, is voor ons geen bezwaar. Ik heb op dit forum al gelezen dat een polyester dak veel warmer is in de winter. Dat lijkt me heel fijn, want we willen juist graag het kampeerseizoen zo lang mogelijk verlengen. De nadelen van een hoger dak weet ik ook (parkeren, ponttarieven), maar doorslaggevend is dat dit model over het algemeen veel goedkoper wordt aangeboden dan vergelijkbare hefdakcampers.

Heeft iemand nog tips waarop we moeten letten? Roest bij de wielkasten en de voorruit heb ik al begrepen. Is er nog meer? We gaan sowieso even langs een garage voor een inspectie als we hem willen kopen.

En weet iemand of je gewoon een dakdrager op dit model kan maken? We zouden graag kajaks meenemen op het dak. (opladen zal wel een klusje worden).

Bij voorbaat dank!
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door brugseb »

Is toch wel appelen met peren vergelijken - OK, kostprijs is een schijntje, maar de platte diesel, een interieur waar al veel aan gesleuteld is, koets die er niet zo fris uit ziet... Long shot.
Lijkt me correcte vraagprijs voor mooie opties, vergis je echter niet: vlak gedeelte bovenop het dak is heel beperkt, dus daar nog kajaks op kwijt raken zie ik nog niet meteen lukken. En om ze aan de zijkant te hangen zal je hoogte te kort komen.
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
aaronbonte
Berichten: 38
Lid geworden op: 17 jan 2018, 19:09

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door aaronbonte »

Ik heb zelf een bus met verhoogd dak (fabrieks af, geen camperdak). Ik heb mijn bus zelf ingericht en moet zeggen dat het vast hoog dak voor mij ideaal is. Je kan rechtstaan en het is inderdaad iets warmer, ik heb mijn dak redelijk zwaar geïsoleerd.

Waar je op moet letten is elke brug voor de rest van je leven, daarnaast ga je inderdaad meer tol betalen en kan de wind je soms parten spelen.

Ik heb mijn bus ook gekocht omdat deze de tdi ACV motor had, een camper weegt altijd meer en met een platte motor kan niet meekunnen in het verkeer frustrerend worden.
dirk72
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2019, 10:13

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door dirk72 »

brugseb schreef: 23 mar 2019, 18:03 En om ze aan de zijkant te hangen zal je hoogte te kort komen.
Ik vond net deze foto:
Afbeelding

Je auto wordt er wel erg breed van. Weet niet of ik daarmee zou durven rijden.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door brugseb »

Lukt blijkbaar net, die breedte lijkt me niet zo erg maar ik vind het wel krap met die steunen zo hoog, en die boten zullen flink wat wind happen, maar het kan dus - ik neem mijn woorden terug :zwaai
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 382
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door Erwin L »

Gaan die steunen niet conflicteren met de luifel die er al op zit ?

Ik vind het wel een mooi ding, kleur zie je niet vaak maar staat hem goed. Aan de sticker op het dash te zien is deze 2,50 meter hoog ? Dat is in elk geval lager dan het fabriekshoogdak, die van mij is 2,67 inclusief dakluikspoiler. Heb daar overigens nooit echt beperkingen van ondervonden onderweg. Slechts 1 keer in Belgie een andere route moeten nemen vanwege een lage brug.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door chv »

Ik vind de prijs heel erg laag, bijna verdacht laag. In elk geval zou je voor een hefdak uitvoering dicht tegen de 19 á 20 duizend komen. Dus vraag goed door over de historie van de bus. Maar het kan een buitenkansje zijn.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
dirk72
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2019, 10:13

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door dirk72 »

Ja, ik vind de prijs ook erg laag. Verkoper zegt dat hij hem via inruil verkregen heeft en dat hij roestvrij is. Ik volg de camper al enige tijd op marktplaats en het viel me wel op dat hij onlangs in prijs verlaagd is, hij vroeg eerst 15K. Ik had het idee dat hij daarvoor zelfs nog meer vroeg, maar dat weet ik niet meer zeker. Er wordt nooit op geboden, gek genoeg.

Er staat nog een mooi compactdak camper op marktplaats die ook relatief goedkoop is: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Die is wat ouder en heeft meer kms, maar heeft wel weer airco. Vergelijkbare hefdakcamper kost volgens mij tenminste 20K. Mijn conclusie was dat deze modellen gewoon niet populair zijn.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door J vd Pal »

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Je hebt voor veel mensen het nadeel van een hoog dak zonder dat je daarvoor slaapplaatsen terugkrijgt. Ook is de binnenruimte iets beperkter dan bij een Exclusieve waar je dak iets hoger en een stuk langer is.

Hij staat in ieder geval al lang op Marktplaats en is behoorlijk in prijs gezakt.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door chv »

En voor deze prijs zou hij zelfs aantrekkelijk moeten zijn voor iemand die er een hefdak uitvoering van wil maken.
Dat kost m.i. Nooit meer dan 4000,-. En dan heb je een mooie bus met weinig km’s.

Succes met het onderzoek, wie weet is het een koopje!

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
dirk72
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2019, 10:13

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door dirk72 »

Iedereen bedankt, morgen weet ik meer!
dirk72
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2019, 10:13

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door dirk72 »

De bus staat nu op onze oprit! We hebben hem vanmiddag opgehaald en laten keuren en er was weinig mee mis volgens de garage. Alleen bij de dorpels wat roest en een stukje staal dat beter vervangen kan worden. Maar daar hebben nog wel wat financiële ruimte voor want we hebben zelfs nog wat van de prijs af kunnen halen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door Multivan Generation »

Gefeliciteerd :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Aankoopadvies compactdak camper uit 2000

Bericht door J vd Pal »

Van harte, veel plezier ermee!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie