Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian ST
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 mar 2019, 19:52

Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

Bericht door Brian ST »

Beste allen,

Op dit moment zijn wij bezig met de aanschaf van een Carthago Malibu T4 uit 1999. Wij hebben de bus al bezichtigd en los van het tentdoek is deze in goede staat. Het tentdoek is echter aan vervanging toe en ik wil graag wat informatie inwinnen hierover.. Ik zal daarnaast mijn ervaringen beschrijven voor de volgende die hier mee bezig gaat. Ik ben uiteindelijk op zoek om het tentdoek te laten vervangen, ik heb niet de mogelijkheden om dit zelf te doen. Wat ik tot nu toe ben tegengekomen:

- Het tentdoek van de Westfalia T4 (gangbaarder) is niet te monteren bij de Malibu (bevestigd door poptopshop)
- In verschillende topics wordt aangeraden om via Esvo of Sprinter Campers het doek te laten namaken.
- Er is een doek verkrijgbaar via https://www.stoffamstueck.de/faltenbalg ... nd/a-1774/

Van bovenstaande oplossingen heb ik verschillende forumposts gevonden maar nog geen een die de daadwerkelijke ervaringen beschrijft van het monteren / laten vervangen van een tentdoek op de Carthago. De andere eigenaren die ik ben tegengekomen op de verschillende fora heb ik een PM gestuurd voor meer info.

-=UPDATE 26-3=-
- Stoffamstueck is op dit moment de enige die kant-en-klaar een vervangend doek biedt. Op ebay.de heb ik 1 alternatief doek gevonden bij een particulier.
- Bij +/- 50 campergarages in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht (gevonden via NKC) informatie ingewonnen qua de mogelijkheden om het doek te vervangen. Veel reageerden enorm snel per e-mail. Niemand heeft een vervangend doek klaarliggen. De meeste garages die tentdoeken vervangen geven aan alleen Westfalia's of Reimo's te vervangen.
- De volgende garages gaven aan het klusje wel te willen klaren: Buitenga Campers, Sprinter Campers, Reprowesty & Cool Recreatie.
- Buitenga Campers & Sprinter Campers geven aan al eens een Carthago Malibu T4 dak te hebben vervangen en geven aan dat het meer tijd kost dan een Westfalia, tussen 10 & 12u.
- Op aanraden van L1W zoek ik ook contact met Van Tuyl campers, zij hebben eerder ook zijn tentdoek vervangen.

-=UPDATE 29-3=-
- Van van Tuyl Campers & Buitenga campers hebben wij vernomen dat om dit tentdoek te vervangen het nodig is om alle plastic trim aan de binnenkant van de bus te verwijderen om bij de laatste schroeven te komen. Dit verklaar waarom het meer tijd/moeite kost dan in vergelijking met b.v. een westfalia.
- De geraamde kosten liggen tussen de E800 & E1200 (incl tentdoek) om te vervangen.

Volgens mij is het verhaal duidelijk. Wij gaan ons beraden op met wie wij in zee willen gaan. Als het tentdoek uiteindelijk vervangen is zal ik hier onze ervaringen delen. Voor nu bedankt allemaal.

Met dank aan Patt, Peter, Leen & Tjeerd voor het snelle reageren
Laatst gewijzigd door Brian ST op 29 mar 2019, 10:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Carthago Malibu T4 28.1 ‘99
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

Bericht door brugseb »

Dag Brian

de werkwijze voor het monteren is gelijkaardig aan dat van een California, dus kan je o.a. hiermee viewtopic.php?f=23&t=61106&p=443334#p443334 al verder of via de website van Peter (www.eldiape.nl).
Tentzeil kan je gewoon bij Stof am Stuck kopen, zelf bij gekocht, super kwaliteit. Vermoedelijk ook te krijgen via Poptop of Gunzl (en vermoedelijk daar duurder).

Principe van montage is hetzelfde, betekent wat prutswerk bij aanvang van de bovenste profielen, daarna loopt het vlotter, tenslotte onderaan vastleggen met een pees, wat gewoon super vlot verloopt.

Veel succes!
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
l1w
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2016, 18:43
Locatie: Alblasserwaard

Re: Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

Bericht door l1w »

Ik heb twee jaar geleden het doek van onze Carthago Malibu (2000) laten vervangen.
Het doek besteld bij Stoff am Stuck en omdat ik eerder begrepen had dat het vervangen van het doek een enorme klus is heb ik dat dus laten doen. Ondanks dat deze ervaring hadden met het vervangen van tentdoeken was het idd een hele grote klus. In principe werk het het makkelijkst als het dak in zijn geheel van de bus wordt losgemaakt.
Ik heb je ook een PB gestuurd.
VW T4 Carthago Malibu
Gebruikersavatar
Brian ST
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 mar 2019, 19:52

Re: Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

Bericht door Brian ST »

Dank allen voor de reacties, echt super om te zien hoe actief de leden zijn hier. Inmiddels heb ik wat meer informatie verzameld, ik zal deze in de openingspost toevoegen en houd jullie op de hoogte.
Carthago Malibu T4 28.1 ‘99
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

Bericht door Multivan Generation »

Heb je ook al een prijs indicatie ontvangen?

En nog belangrijker, hebben jullie die camper nog gekocht?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Brian ST
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 mar 2019, 19:52

Re: Tentdoek vervangen Carthago Malibu T4 1999

Bericht door Brian ST »

Multivan Generation schreef: 26 mar 2019, 19:02 Heb je ook al een prijs indicatie ontvangen?

En nog belangrijker, hebben jullie die camper nog gekocht?
De Camper is aanbetaald en gaan wij hopelijk zaterdag halen. Tot nu toe verschillende prijs indicaties ontvangen, deze voeg ik in een later stadium toe aan de startpost. Ik wil eerst kijken of ik deze zo concreet mogelijk kan maken (incl/excl kopen of namaken tentdoek etc)
Carthago Malibu T4 28.1 ‘99
Plaats reactie