Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DIY: Theedoekhouder met haakjes

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThomasH
Berichten: 124
Lid geworden op: 19 jul 2017, 10:16

DIY: Theedoekhouder met haakjes

Bericht door ThomasH »

Brandrup verkoopt voor de VW T4 (en de T5 en T6) een handige assecoire met de naam ‘Kleiderhaken mit handtuchhalter’ (Kledinghaken met handdoekhouder). Op zich best een leuke toevoeging aan de bus. Om theedoeken boven het aanrecht op te hangen, of een verdwaalde zwembroek die nog niet droog is. Eigenlijk is het niet veel meer dan twee haakjes, met daartussen een elastisch koord. Ik dacht dat moet zelfs ik kunnen :ikrij

Het is heel eenvoudig te maken, met wat bandjes van nylon (van bijv een oude rugzak of een oude weekendtas), D-ringen of haakjes en een stuk elastisch koord. Bevestigen gebeurt mbv de schroeven die al in de bus zitten.

Onderstaand het origineel van Brandrup en mijn versie. Misschien heeft iemand er iets aan.

Afbeelding
Afbeelding

Op mijn website ga ik er wat dieper op in: http://www.knusineenvolkswagenbus.nl/20 ... t-haakjes/
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DIY: Theedoekhouder met haakjes

Bericht door Multivan Generation »

Leuk om te lezen.
Ik heb iets vergelijkbaars gemaakt van bungee-koord en J-vormige haakjes..
Werkt prima, en in ons geval ook nog voor andere zaken bruikbaar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: DIY: Theedoekhouder met haakjes

Bericht door VWT4 »

Hadden we ook in onze eerste T4 Westfalia Next Generation, alles van Brandrup was hierin verwerkt. In de tweede alles zelf opnieuw geplaatst links en rechts, ideaal!
We hebben de (grijze) spandraden ook onder het bovenbed. Hier kunnen de kinderen van alles kwijt zoals petten en knuffels maar ook deze plek wordt veel gebruikt voor drogen of opbergen van thee- handdoeken e.d.
Elk montage punt is ook daar weer voorzien van de haak met een nylonlint en zo heb je enorm veel ophangplekjes.

Ik heb nog een paar haken te koop, mocht iemand ook aan de slag willen dan p.m.maar even
Bijlagen
T4.jpg
Gebruikersavatar
cathelijnex
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2019, 20:16
Locatie: Almere

Re: DIY: Theedoekhouder met haakjes

Bericht door cathelijnex »

VWT4 schreef: 01 apr 2019, 20:55 Ik heb nog een paar haken te koop, mocht iemand ook aan de slag willen dan p.m.maar even
Wat een fijne haken. Ik heb je een PM gestuurd. En waar heb je ze besteld?
----
VW T4 California Exclusive 2.5 TDI 102 pk friesengrün
Plaats reactie