Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door DavidJohn »

Multivan Generation schreef: 11 mei 2019, 15:42
DavidJohn schreef: 11 mei 2019, 15:02 Heel fijn, die reacties! thx.

Ik laat het doen door autotelex wanneer ik m'n nieuwe kentekenbewijs binnen heb.
Eerst betalen en dan pas gaan ze aan de slag voor een nieuw kentekenbewijs, eerder niet. :zwaai
Nog zo'n ding wat zo lekker gecommuniceerd is vanuit het RDW... :muur Gelijk opsturen dan maar.
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door DavidJohn »

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je reactie kreeg van de belastingdienst? En het kentekenbewijs? Aan de hand hiervan kan ik namelijk pas m'n verzekering en wegenbelasting regelen, toch?
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door Snautzer »

Zolang je nieuwe kenteken niet binnen is ( duurt 2-5 dagen ben je verzekerd op je bestaande verzekering. Krijg je het binnen bestaande per direct opheffen en nieuwe zoeken voor camper.
Als dat gebeurd is en je camper heb je klaar voor de belasting vereiste fotos maken (veel) en opsturen. Als dit ontvangen is krijg je bericht dat je aanvraag in behandeling is. Het kan maanden duren voor de beschikking er is. Mooie is wel dat de wegenbelasting ook gedurende die periode stopt. Eventueel tegoed wordt verrekend.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door Multivan Generation »

DavidJohn schreef: 11 mei 2019, 15:49 Nog zo'n ding wat zo lekker gecommuniceerd is vanuit het RDW... :muur Gelijk opsturen dan maar.
Staat gewoon hier hoor:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... tingseisen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
DavidJohn
Berichten: 51
Lid geworden op: 07 mei 2019, 12:05

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door DavidJohn »

Multivan Generation schreef: 11 mei 2019, 17:25
DavidJohn schreef: 11 mei 2019, 15:49 Nog zo'n ding wat zo lekker gecommuniceerd is vanuit het RDW... :muur Gelijk opsturen dan maar.
Staat gewoon hier hoor:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... tingseisen
Je hebt gelijk... Dit is me niet eerder opgevallen. Alleen na de keuring heb ik nadrukkelijk gevraagd wat de vervolgstappen zijn, waarop ik van de keurmeester te horen kreeg dat ik even af moest wachten of mijn kenteken vervangen ging worden of niet. Niets over BPM gehoord. Maakt nu ook niet zoveel meer uit: brief is op de post gegaan dus ik wacht nu gewoon af.
Gebruikersavatar
cowboy
Berichten: 727
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:21
Locatie: uden

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door cowboy »

Snautzer schreef: 11 mei 2019, 17:10 Zolang je nieuwe kenteken niet binnen is ( duurt 2-5 dagen ben je verzekerd op je bestaande verzekering. Krijg je het binnen bestaande per direct opheffen en nieuwe zoeken voor camper.
Als dat gebeurd is en je camper heb je klaar voor de belasting vereiste fotos maken (veel) en opsturen. Als dit ontvangen is krijg je bericht dat je aanvraag in behandeling is. Het kan maanden duren voor de beschikking er is. Mooie is wel dat de wegenbelasting ook gedurende die periode stopt. Eventueel tegoed wordt verrekend.
[

Ja dat dacht je dan. ik had mijn bus verzekert bij abn Amro toen ik belde voor een camper verzekering kon dit bij hun niet, dus zeg ik, dan kijk ik even ergens anders hij stond toch nog verzekerd toch.
Na een paar weken krijg ik een boete omdat hij niet verzekerd was :ie
Hebben die@#$$ mijn bus gewoon alvast uitgeschreven omdat zij geen campers verzekeren.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door Snautzer »

Dan moet je een schriftelijke bevestiging hebben gehad lijkt me. Anders lopen de voorwaarden voor beide partijen gewoon door.
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: BPM betalen na ombouw? Vast in formulieren.

Bericht door Sjoerds »

Niet als jij hem zelf hebt laten omkeuren naar camper waardoor hij een ander kenteken heeft gekregen....
Plaats reactie