Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

maximale velg belasting stalen velgen california

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
fraanske
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2019, 10:30

maximale velg belasting stalen velgen california

Bericht door fraanske »

zit met een vraag over de maximale velg belasting.
Ik zie in de velgenlijst dat de velgen voor bv een vw Sahran de zelfde steek,as-dameter en et waarde hebben als een California (t4).M :driveT5 aar het rijklaar gewicht scheelt wel enorm. Stel dat ik nu Sharan velgen onder een California (T4) zet geeft dat geen problemen met de maximale velg belasting ?

groet Frank posting.php?mode=post&f=23#
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: maximale velg belasting stalen velgen california

Bericht door Sjoerds »

Ik weet niet welke stalen velg je precies bedoelt, maar heb even voor je gekeken naar de Alcar 9922, een 16" stalen velg voor onder meer de Sharan.
Deze velg heeft een draagvermogen van 675 kg, oftewel 1350 kg per as. Onder mijn bus zouden deze dus niet gebruikt mogen worden...
fraanske
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 feb 2019, 10:30

Re: maximale velg belasting stalen velgen california

Bericht door fraanske »

Sjoerds dank voor je reactie zat al erg te twijfelen maar dit gaat hem dus niet worden...

groet Frank
Gebruikersavatar
Bas_Caravelle
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 okt 2018, 16:50
Locatie: Huizen N-H

Re: maximale velg belasting stalen velgen california

Bericht door Bas_Caravelle »

Alcar 9845 wordt aangegeven voor de 151pk diesels. Dit is een 16 inch specifiek voor de T4. Die moet het makkelijk aankunnen lijkt mij.

Deze zitten er bij mij nu onder met 215/65/16 banden, iets groter maar km teller is spot-on en scheelt iets in toeren.

Gr Bas
Nu in bezit:
Vw T4 2.5 81kW Kombi, ex - :T4politie

Bezat ooit:
Vw T2 1.6 Westfalia Berlin
Vw T4 2.5 Multivan Syncro
Vw T4 2.5 Tdi LWB Caravelle
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: maximale velg belasting stalen velgen california

Bericht door Hanz »

fraanske schreef: 18 jun 2019, 10:32 zit met een vraag over de maximale velg belasting.
Ik zie in de velgenlijst dat de velgen voor bv een vw Sahran de zelfde steek,as-dameter en et waarde hebben als een California (t4).M :driveT5 aar het rijklaar gewicht scheelt wel enorm. Stel dat ik nu Sharan velgen onder een California (T4) zet geeft dat geen problemen met de maximale velg belasting ?

groet Frank posting.php?mode=post&f=23#
Dit onderwerp komt met enige regelmaat langs en dan vraag ik mij af; waarom zoeken mensen naar velgen voor een personenauto om die onder een Transporter of een California te zetten? De loadindex van de personenauto velgen is vrijwel altijd te laag, zeker voor een California die reisklaar al gauw 2500 kg weegt. Dan is het echt niet verstandig om daar velgen onder te zetten voor een auto van pakweg 1200 tot 1500 kg. Ik zou dat risico niet nemen en bij stalen velgen hoef je het voor de prijs ook niet te doen, zo groot is het prijsverschil niet.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie