Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Npth
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2018, 19:00

Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

Bericht door Npth »

Beste T4 liefhebbers,

Met veel plezier heb ik een T4 Carthago Malibu gekocht, iets verbeterd en netjes gemaakt, en toen op vakantie. Een super ervaring, enige punt van ergernis was de koelkast. Deze werkt alleen op 230V. Toch zou ik tijdens het rijden en overnachten zonder vaste stroom ook een koude koelkast op 12V wensen. Wie heeft ervaring met deze koelkast (of soortgelijk) en weet hoe deze aan te sluiten?
Aan de elektrische installatie is door de jaren heen door een vorige eigenaar wat geprutst, hierdoor weet ik niet hoe het ooit gezeten heeft.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Mvg

Nathan
Bijlagen
image.jpg
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

Bericht door RoelandZ »

Normaal werkt de koelkast alleen met draaiende motor op 12v. Als je stil staat kan je hem toch op gas zetten?
Gebruikersavatar
Npth
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2018, 19:00

Re: Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

Bericht door Npth »

Dag Roeland,

Dank voor je reactie. De ontsteking voor het gas lijkt niet te werken. Gas heeft ook niet echt mijn voorkeur. Is het mogelijk om de koelkast te laten werken op 12V zonder de motor te laten draaien? Is de hh-accu (60Ah) zwaar genoeg om de koelkast een tijdje te trekken?

Groet,

Nathan
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

Bericht door RoelandZ »

Ik zou eerst even controleren of de koelkast het doet op 12v met een draaiende motor. Dat is wel aan te passen dat de koelkast het doet op 12v zonder dat de motor draait maar het zal niet voor niks zijn dat hij normaal niet op 12v werkt. Ik weet niet wat het stroomverbruik van de koelkast is, 60Ah accu is wel weinig..
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 805
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

Bericht door HenkK »

Verbruik is 85 Watt. (7 Amp.)
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
EdEhv
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 okt 2018, 10:35
Locatie: Eindhoven

Re: Electrolux rm 185 R koelkast aansluiten

Bericht door EdEhv »

In een ander thread heeft iemand uitgerekend dat deze koelkast het 12 uur doet op een volle 230Ah accu....ik ga proberen gas aan te sluiten.
Heb toevallig exact het zelfde koelkastje in m'n busje.
:driveT4
Plaats reactie