Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tafel in de schuifdeur
Re: Tafel in de schuifdeur
Ziet er leuk uit. Vraag blijft wat de Belastingdienst dan verstaat onder een "vaste" tafel.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Ik denk een tafel die je ergens aan vast maakt. Aan de wand, kast of op een poot. Die dus vast zit als je gaat rijden.
Dus niet een campingtafel op 4 poten. Die staat niet vast.
Dus niet een campingtafel op 4 poten. Die staat niet vast.
Groeten
Bob
VW T5 96kW 2008
Bob
VW T5 96kW 2008
Westfalia zegt juist uitdrukkelijk dat je de tafel moet opbergen als je gaat rijden. Maar bij gebruik in stilstand zit hij wel vast aan het keukenblok en de originele tafel kan ook niet zelfstandig staan.
Het lijkt mij dat de Belastingdienst deze bepaling heeft opgenomen (en de bepalingen over de rest van de inrichting) om te voorkomen dat mensen met een paar luchtbedjes, een campingtafeltje en campinggasje het kwarttarief gaan aanvragen. Ze willen gewoon een auto die specifiek is ingericht als camper en niet een busje waarmee je ook kan kamperen.
Het lijkt mij dat de Belastingdienst deze bepaling heeft opgenomen (en de bepalingen over de rest van de inrichting) om te voorkomen dat mensen met een paar luchtbedjes, een campingtafeltje en campinggasje het kwarttarief gaan aanvragen. Ze willen gewoon een auto die specifiek is ingericht als camper en niet een busje waarmee je ook kan kamperen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hoi Hanz,
Toen ik mijn bus kocht tien jaar geleden was de standaard tafel voorzien van de mogelijkheid om deze op een onderstel van Brandrup te klikken.
Zo kan de tafel ook buiten (zelfstandig) gebruikt worden, zie bijgaande foto's van het onderstel Zal ooit wel een keer in de catalogus van Brandrup gestaan hebben..

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Over de eisen van de Belastingdienst: op hun website staat over de tafel:
"een vaste tafel: De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen."
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
Bij mijn T5 California Beach is een schuifdeurtafel goedgekeurd voor het kwarttarief.
In gemonteerde toestand ziet die er zo uit:
De tafel kan trouwens ook buiten worden gebruikt maar daar heb ik niks over gezegd
"een vaste tafel: De tafel mag zo bevestigd zijn, dat u die eenvoudig kunt verwijderen."
Bron: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uto_camper
Bij mijn T5 California Beach is een schuifdeurtafel goedgekeurd voor het kwarttarief.
In gemonteerde toestand ziet die er zo uit:
De tafel kan trouwens ook buiten worden gebruikt maar daar heb ik niks over gezegd

Zo'n onderstel heb ik ooit eens tweedehands op de kop getikt maar was voor mij niet de oplossing. Hier het topic over mijn zoektocht naar een geschikte tafel en de uiteindelijke zelfbouw oplossing. Geen vaste tafel volgens de eisen van de Belastingdienst, ik weet het.kroonhome schreef: ↑di jun 02, 2020 17:21Hoi Hanz,
Toen ik mijn bus kocht tien jaar geleden was de standaard tafel voorzien van de mogelijkheid om deze op een onderstel van Brandrup te klikken.
Zo kan de tafel ook buiten (zelfstandig) gebruikt worden, zie bijgaande foto's van het onderstel
Zal ooit wel een keer in de catalogus van Brandrup gestaan hebben..![]()
Groetjes,
Arjan
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 32#p447532
De tafel van de T5 California is inderdaad veel slimmer ontworpen en zowel binnen als buiten handiger in gebruik dan die van Westfalia in de T4.
Vanaf 2008 heb ik de tafel onder de schuiflade liggen, is tot heden zeer goed bevallen. Bij deze oplossing is de tafel altijd toegankelijk en de praktijk leert dat we 9 van de 10 keer buiten zitten met eten onder de luifel, zie foto's.
Zo zie je steeds weer leuke ideeën/oplossingen voorbij komen voor het zelfde probleem
Groetjes,
Arjan
In principe kan de standaard tafel thuis blijven omdat ik net als Hanz een werkblad aan het keukenblok heb zitten, zie foto
Voor in de toekomst zou ik voor de Beach uitvoering van de elektrische Buzz gaan en daar een slimme unit in (laten) bouwen, in principe net als MarkV. De verwachting is dat de Buzz meer binnen ruimte heeft.....en dus ook een brede slaapbank.Zo zie je steeds weer leuke ideeën/oplossingen voorbij komen voor het zelfde probleem

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)