Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kent iemand deze camper?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Kent iemand deze camper?

Bericht door Sjoerds »

Kennis van me wil ook een T4, heel verstandig uiteraard, en kwam deze tegen op Marktplaats. Os die toevallig van iemand van hier?
Wat vinden jullie hiervan, als experts?
http://link.marktplaats.nl/m1431392857? ... ialbuttons
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Hanz »

Geen originele camper maar als je daar niet om geeft is dat geen probleem. Het is een verlengde bedrijfsbus waar een Westfalia camperinterieur in geplaatst is. Daardoor geen verwarming achterin voor zover te zien. Dus geen standkachel maar ook geen uitlaatrooster van de gewone autoverwarming. Wat ik op de foto's zie is dat de vloer er behoorlijk slordig ingelegd is maar daar kan je redelijk eenvoudig wel wat aan doen. Door de verlengde uitvoering wel veel bergruimte achterin. Geen slaaphefdak dus in praktijk een camper voor twee personen en niet voor 4 zoals in de advertentie staat.
Kortom, geen originele Westfalia maar een zelfbouw met Westfalia elementen. Als dat verder allemaal netjes geplaatst is en goed werkt en je geeft niet om origineel dan kan je wel plezier hebben van deze camper. Vraagprijs is aan de stevige kant, de biedingen van rond de 10.000 lijken mij realistischer.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
VerbalKint
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:30

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door VerbalKint »

Als antwoord op je vraag, nee ik ken die niet.
Maar voor een bus van 19 jaar oud met een stevige km stand lijkt het wel prijzig.
Voor de helft van dat geld zijn er al fatsoenlijke bussen te koop die wel een volledig hefdak hebben, en als je dan nog 6500,- over hebt om die te perfectioneren... Dan heb je een superbus.
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D :T44EVER
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Sjoerds »

Nou ja, dat is wel erg kort door de bocht denk ik. Ik ben er nog geen eentje tegengekomen, met volledig slaaphefdak, ACV motor, airco en km-stand rond de 3 ton in vergelijkbare staat voor minder dan 10.000 euro. Maar ik zie de links naar de advertenties graag verschijnen dan :toppie

Nee even serieus, zij willen geen 2.4 D of 1.9D, liefst ook gelijk de 102 pk TDI ivm met betere versnellingsbak, en airco is wel zeer gewenst. Gaan er met zijn tweeën mee op pad, dus slaaphefdak is niet persé noodzakelijk. Daarbij een kloppende onderhoudshistorie en beetje fatsoenlijke staat. dan is er echt niet zoveel keuze.Tuurlijk is dit een fors bedrag, maar de markt bepaalt he, zoveel keuze is er echt niet.
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 254
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door autocaravana »

Je moet wel zeker weten of de camper voldoet aan de vereisten voor het kwarttarief. Anders is het helemaal niet interessant.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Hanz »

De auto staat bij RDW ingeschreven als kampeerwagen. Er is een pop-up dak en een compleet Westfalia interieur, dus lijkt het mij voor de Belastingdienst ook geen probleem. Maar zeker goed om nog even te checken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2710
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Erdem50 »

VerbalKint schreef: 28 aug 2019, 00:25 Als antwoord op je vraag, nee ik ken die niet.
Maar voor een bus van 19 jaar oud met een stevige km stand lijkt het wel prijzig.
Voor de helft van dat geld zijn er al fatsoenlijke bussen te koop die wel een volledig hefdak hebben, en als je dan nog 6500,- over hebt om die te perfectioneren... Dan heb je een superbus.

Kmstand en leeftijd zegt niks. Dit ziet eruit als een hele nette bus op de foto’s met een mooi interieur erin.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Snautzer »

Wel even nakijken hoe er 4 zitplaatsen op kenteken zijn gekomen. Wv1 en zitplaatsen achter altijd interessant, zeker als de bus is begonnen als dca.
Gebruikersavatar
VerbalKint
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 jul 2019, 14:30

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door VerbalKint »

Ben ik (en de praktijk) niet met je eens Erdem.
Deze bus is idd netjes en 300K km die netjes gereden zijn is beter dan 150K km door een malloot, maar dan heb je het over uitzonderingen.

Al neem je een standaard sedan dan zakt hij altijd flink in prijs (soms de helft) als hij de 200.000 gepasseerd is. Campers (en natuurlijk VW in het bijzonder) hebben dit minder, maar ik zie maar weinig bussen van boven de 300.000 die snel verkocht worden. Dit drukt wel degelijk de waarde. Km stand en leeftijd zijn de 2 begrippen die de waarde het meest beinvloeden bij een normale zoektocht.
1993 VW T4 Karmann Karuso 2.4D :T44EVER
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4800
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Hanz »

De vraagprijs is inderdaad aan de hoge kant als je naar de kenmerken kijkt:
- geen originele Westfalia
- geen verwarming achterin
- geen slaaphefdak, dus 2-persoons

Er zijn ondertussen biedingen gedaan van ruim 10.000, dus de 'markt' heeft dat er blijkbaar voor over. Of de camper dat echt waard is hangt ook sterk af van:
- wat zegt de onderhoudshistorie
- hoe is de technische toestand nu? Is de distributie aan de beurt? Andere grote onderhoudsklussen? Banden?
- hoe is de bus gebruikt in de tijd voordat dit een camper werd?
- drie verschillende eigenaren in de afgelopen 9 jaar. Is daar een goede verklaring voor of is er toch iets mis met de bus?

Wat maakt de camper aantrekkelijk als je niet om origineel geeft?
- lange wielbasis, dus veel binnenruimte
- goede motortype met een niet al te extreme kilometerstand
- compleet en net Westfalia interieur, dus geen eigen bouw triplex kastjes.

Zo'n camper als deze moet je in het echt bekijken en goed laten keuren. Als hij dan goed blijkt te zijn en voldoet aan jouw wensen dan kan je er nog veel plezier aan beleven.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Sjoerds »

Airco ook een dikke plus voor hen. Distributie is recent gedaan, alle historie zou erbij moeten zijn.
Gaan de zaterdag in real life bekijken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Multivan Generation »

VerbalKint schreef: 28 aug 2019, 18:51 Campers (en natuurlijk VW in het bijzonder) hebben dit minder, maar ik zie maar weinig bussen van boven de 300.000 die snel verkocht worden. Dit drukt wel degelijk de waarde. Km stand en leeftijd zijn de 2 begrippen die de waarde het meest beinvloeden bij een normale zoektocht.
De mijne was binnen 2 dagen verkocht, km stand 392.000 km destijds..
Maar toen was je misschien nog niet in de markt voor een VW bus..

Dit begint steeds meer een markt te worden in de trant van wat de gek er voor geeft. Totdat de milieuzones er door gaan komen en de markt in elkaar knalt, en oude diesels bijna onverkoopbaar worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2710
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Erdem50 »

Dan gaan allemaal mensen bedenken hem om te bouwen naar benzine :yes
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kent iemand deze camper?

Bericht door Multivan Generation »

Erdem50 schreef: 29 aug 2019, 11:38 Dan gaan allemaal mensen bedenken hem om te bouwen naar benzine :yes
Heb je je 5 cilinder Audi TT-RS blok al binnen Erdem?























Of mocht ik dat nog niet vragen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie