Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verzekering

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Rob2601T4
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jul 2019, 20:36

Verzekering

Bericht door Rob2601T4 »

Hallo heb een vraag,
Onze vw is bij de anwb verzekerd volledig casco. Ivm het doorgeven van de schadevrije jaren moest ik even contact opnemen met de anwb , de medewerker van de anwb vertelde mij dat de camper een camperverzekering heeft en dus alleen recreatief mag gebruiken, dus niet boodschappen mee doen, of even je dochter na station brengen . Nu neem ik aan dat de meeste hier ook de vw camper voor thuis gebruiken omdat deze natuurlijk zeer geschikt voor zijn, daarom hebben we de camper natuurlijk ook gekocht.

Mijn vraag is, hoe zijn jullie verzekerd, hebben jullie een camper of een autoverzekering?
Autoverzekering is natuurlijk veel duurder

Groeten Rob
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: Verzekering

Bericht door moosev »

Ik heb een camperverzekering bij Aveco, inclusief pechhulp. Mag gewoon dagelijks gebruikt worden.
gr
René
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzekering

Bericht door J vd Pal »

Wij zijn verzekerd via NKC, geen beperkingen, ook niet in de kleine lettertjes.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Verzekering

Bericht door Beckontheroad »

Rob2601T4 schreef: 04 sep 2019, 19:26 Hallo heb een vraag,
Onze vw is bij de anwb verzekerd volledig casco. Ivm het doorgeven van de schadevrije jaren moest ik even contact opnemen met de anwb , de medewerker van de anwb vertelde mij dat de camper een camperverzekering heeft en dus alleen recreatief mag gebruiken, dus niet boodschappen mee doen, of even je dochter na station brengen . Nu neem ik aan dat de meeste hier ook de vw camper voor thuis gebruiken omdat deze natuurlijk zeer geschikt voor zijn, daarom hebben we de camper natuurlijk ook gekocht.

Mijn vraag is, hoe zijn jullie verzekerd, hebben jullie een camper of een autoverzekering?
Autoverzekering is natuurlijk veel duurder

Groeten Rob
Beetje vaag, ANWB maakt melding van "recreatief gebruik" als uitsluitend verzekerd.
Bij andere verzekeraars wordt onderscheid gemaakt tussen woon-werk verkeer en recreatief gebruik. Recreatief gebruik zou dan inhouden alles behalve woon werk verkeer..het gaat dus hier om het begrip "recreatief gebruik", al vind ik daar geen definities van zo snel....

Toch wel van AVECO:
"Onder recreatief gebruik wordt verstaan, het gebruik van de camper voor vakanties, dagtripjes of weekendjes weg. Gebruikt u de camper ook voor het doen van de boodschappen omdat dit bijvoorbeeld uw enige voertuig is, dan wordt dit gezien als privégebruik ofwel dagelijks gebruik. Bij Aveco Verzekeringen kunt u de camper ook privé gebruiken zonder aanvullende voorwaarden of premietoeslag. U hoeft dit enkel vooraf aan te geven."

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie