Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rondje Marokko

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Rondje Marokko

Bericht door Noorfalia »

brecht schreef: 29 jan 2020, 16:02 Die foto's zijn interessant! Betekend dat dat jij m ooit open hebt gehad? Klopt t dat de boven en onderkant van elkaar kunnen als die centrale bout los is?
Ja, als de bout eruit is kunnen ze van elkaar normaal gesproken. Ik ben alleen vergeten hoe dat precies ging: doordraaien of gewoon al heen en weer draaiend omhoog trekken. Het zit redelijke 'zuigend' vast i.i.g. en bij jou nog wat erger dus. Maar je kunt er achter komen door eerst de bestuurderskant eens rustig uit elkaar te halen (als je weer thuis bent :knipoog).
brecht schreef: 29 jan 2020, 16:02 Over omwisselen: de gordel bevestiging zit met een bout vast in een soort pijp, achterop het draaiplateau. Bout komt inderdaad tevoorschijn achter zwarte dopje. Was ook begonnen deze om te zetten, maar helaas, aan de andere kant ( op de foto weer achter een grijze kunststof kap) zit er in die pijp geen schroefdraad. Omwisselen lijkt nog steeds te kunnen daarvoor moet ik bij een werkplaats ergens een bout in die piijp laten lassen, of er een bus met schroefdraad in zetten ofzo. En dat ging net even niet op de camping :)
Ah, dat van dat schroefdraad aan één kant wist ik niet; zo ver heb ik het zelf niet uit elkaar gehad. Flauw van VW/Westfalia.

Goede reis verder!
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Plaats reactie