Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stikstof oude diesels

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Sjoerds
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 apr 2016, 10:35

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Sjoerds »

Ok, duidelijk, dank je.
Gebruikersavatar
Chewbacca
Berichten: 392
Lid geworden op: 29 dec 2017, 17:33

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Chewbacca »

Gisteren een bief van de boeven: onze t4 komt in aanmerking voor een 'fijnstoftoeslag'.
Heel fijn, maar zal er geen km minder om rijden, en al helemaal de wagen niet wegdoen
:zwaai


:T44EVER
Chris1974
Berichten: 235
Lid geworden op: 12 okt 2018, 22:39

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Chris1974 »

Hier ook, pure geldklopperij... Ik rij per jaar 1000km met de bus ongeveer... Heeft niks met uitstoot te maken.
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Zwartbusje »

Ik vermoed iedereen van ons? Ik ben het eens, moet veel gebeuren willen ze mij uit mijn bussie krijgen :ikrij
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Hanssyncro »

De meeste camperaars rijden bijna alle km's in het buitenland...toch? Heeft in mijn beleving niks met kamperen te maken wat onze regering wel in deze groep autorijders denkt op te halen.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Multivan Generation »

Hanssyncro schreef: 02 dec 2019, 09:52 De meeste camperaars rijden bijna alle km's in het buitenland...toch? Heeft in mijn beleving niks met kamperen te maken wat onze regering wel in deze groep autorijders denkt op te halen.
Ik denk dat je het verkeerd leest of interpreteert.
Iedere diesel bus of auto die in een bepaalde emissieklasse valt, zal moeten betalen.
Daar doet de inrichting, bijvoorbeeld een panelvan, dubbele cabine, camper interieur, personenvervoer niets aan af.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Multivan Generation »

Mijn topic en poll was zo gek nog niet...
Liep wellicht een beetje te ver voorruit voor sommigen, maar toch..
Wordt misschien wel actueler als dat we denken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door RoelandZ »

jan2009 schreef: 05 dec 2019, 16:08 Wel een beetje krom dat " het grote geld " gewoon doorgaat met het milieu te verpesten.
https://www.ad.nl/economie/plannen-shel ... ~adc7209c/
Idd en het luchtverkeer blijft ook lekker buiten schot.
Het is gewoon een melkkoe
Rob2601T4
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jul 2019, 20:36

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Rob2601T4 »

En dan hebben we het nog niet over de waarde daling, ik vrees dat ons t4 california behoorlijk in waarde zal gaan zakken als dit zo door gaat.
Rob2601T4
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 jul 2019, 20:36

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Rob2601T4 »

Waarom geen roetfilter monteren ipv het bouwjaar uitgaan, dan heb je tenminste nog een keus die je zou kunnen afwegen .
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Hanz »

Rob2601T4 schreef: 05 dec 2019, 19:38 Waarom geen roetfilter monteren ipv het bouwjaar uitgaan, dan heb je tenminste nog een keus die je zou kunnen afwegen .
Bouwjaar is lekker makkelijk controleren, geen gedoe met keuringen, gewoon kenteken uitlezen. Weinig investering, veel opbrengst. Echte Hollandse handelsgeest. En dat de lucht uiteindelijk niet schoner wordt van die 15% toeslag, dat is een vervelende bijkomstigheid waar we ons later wel weer druk over maken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door RoelandZ »

Net zo iets als dat een brommer voor 2012 niet Amsterdam in mag. Chinese 2 takt uit 2012 mag wel maar een Yamaha Neos 4takt injectie met katalysator uit 2011 mag niet.... :bonk
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door T4-Zaandam »

Ook dit, alsof mensen bewust met een oude auto rondrijden.. Als ze het konden hadden ze ook wel een gloednieuwe gekocht. Extra belasting is gewoon een lekkere trap na, die mensen hebben geen keus. Hufters zijn het.

Wanneer stopt men nou met het geven om het milieu, en begint men te stemmen op partijen die wél zijn voor vooruitgang.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Hanz »

T4-Zaandam schreef: 05 dec 2019, 22:15 Wanneer stopt men nou met het geven om het milieu, en begint men te stemmen op partijen die wél zijn voor vooruitgang.
Ik geef om het milieu en milieumaatregelen en vooruitgang kunnen heel goed samengaan. Maar dan wel maatregelen die daadwerkelijk bijdragen aan schonere lucht en niet alleen maar geld ophalen zonder dat er iets aan de luchtkwaliteit verandert.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stikstof oude diesels

Bericht door Multivan Generation »

T4-Zaandam schreef: 05 dec 2019, 22:15 Ook dit, alsof mensen bewust met een oude auto rondrijden.. Als ze het konden hadden ze ook wel een gloednieuwe gekocht.
Je zult de ZZP'ERS de kost moeten geven die bewust een youngtimer van 15+ jaar rijden om een zo laag mogelijke bijtelling te hebben.
Ook zijn er genoeg mensen die het geld er niet voor hebben om een nieuwe bus te kopen, mensen die bijvoorbeeld eerst gepakt zijn door afschaffing van grijs kenteken voor particulieren, daarna als reactie hun bus dan maar zo goedkoop mogelijk ombouwen naar camper om op kwart-tarief te kunnen rondrijden. Die mensen krijgen misschien wel een déjà vu moment.

Aan de andere kant vinden er verschillende initiatieven plaats om de leefbaarheid van de steden proberen te verbeteren ten gunste van de inwoners. En ja ergens moet er begonnen worden om de leefomgeving wat beter te maken.
Wijzen naar anderen of andere landen helpt daar niet bij. Kijk eerst eens naar jezelf, in algemene zin.

Fijne Kerstdagen alvast.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie