Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 vragenvuur van Henri
Re: T4 vragenvuur van Henri
Ja dat klopt.
Als ik naar het nieuws luister is het net of ik de oudejaarsconference hoor.
Je lacht je helemaal stuk. Ze weten van domheid niet meet wat ze moeten verzinnen of zeggen.
Neem nu het zandprobleem, eerst mag er geen zandkorrel verplaats worden, maar dan blijkt dat er overal al meer procenten in te zitten dan de norm voorschrijft, en dan wordt de norm omhoog geschroefd.
Maar goed dat is een ander onderwerp.
Wat betreft mijn (onze) eventuele nog aan te schaffen camper betreft, ik heb zelf ook al naar een T5 gekeken en wat budget bederft ben je misschien niet veel duurder uit als je alles bij elkaar optelt.
Maar een T4 kun je zo mooi stoer laten lijken met die offroad banden en dat vind ik zo mooi. (ja ik blijf een puber )
Henri
Als ik naar het nieuws luister is het net of ik de oudejaarsconference hoor.
Je lacht je helemaal stuk. Ze weten van domheid niet meet wat ze moeten verzinnen of zeggen.
Neem nu het zandprobleem, eerst mag er geen zandkorrel verplaats worden, maar dan blijkt dat er overal al meer procenten in te zitten dan de norm voorschrijft, en dan wordt de norm omhoog geschroefd.
Maar goed dat is een ander onderwerp.
Wat betreft mijn (onze) eventuele nog aan te schaffen camper betreft, ik heb zelf ook al naar een T5 gekeken en wat budget bederft ben je misschien niet veel duurder uit als je alles bij elkaar optelt.
Maar een T4 kun je zo mooi stoer laten lijken met die offroad banden en dat vind ik zo mooi. (ja ik blijf een puber )
Henri
Re: T4 vragenvuur van Henri
Oké, 1-0 voor jou
Alleen het kenteken klopt niet, is van een audi A4
Henri
Alleen het kenteken klopt niet, is van een audi A4
Henri
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 vragenvuur van Henri
Dat een T5 in aankoop niet duurder is dan een T4 , heeft veel te maken met betrouwbaarheid
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58
Re: T4 vragenvuur van Henri
T4 is gewoon het beste mijn bescheiden mening
Re: T4 vragenvuur van Henri
Toch wel dus.
Maar dan zeker wel de latere modellen met een 2.5TD ?
Henri
Maar dan zeker wel de latere modellen met een 2.5TD ?
Henri
Re: T4 vragenvuur van Henri
Bedacht mensen voor alle reacties tot zover.
Ik ga eerst een T4 zoeken om te kijken of mijn vrouw het wel wat vindt zo'n slaapdak .
Ik kan wel van alles verzinnen maar als zij het niks vindt houd alles op.
Henri
Ik ga eerst een T4 zoeken om te kijken of mijn vrouw het wel wat vindt zo'n slaapdak .
Ik kan wel van alles verzinnen maar als zij het niks vindt houd alles op.
Henri
Re: T4 vragenvuur van Henri
Hoe lang is een T5 vanaf 2010 euro 5 houdbaar? Na een aantal jaren mag je met euro 5 ook niet meer de steden in en er komen steeds meer steden bij met milieu zones....Multivan Generation schreef: ↑06 dec 2019, 16:55Ik weet niet of je specifiek een T4 zoekt.
Zelf zou ik mijn geld investeren in een T5 vanaf 2010,
dat is wat houdbaarder voor de toekomst
In Denemarken bijvoorbeeld kom je dat duur te staan wanneer (je per ongeluk) een milieu zone in rijd, erg hoge boetes heb ik gelezen.
En dan de T6 euro 6, hoe lang kan je hier mee vooruit zonder ook daarmee geweerd te worden
Persoonlijk zou ik nog één keer willen investeren in een T6 of T6.1 California met een euro 6 D-temp diesel wanneer ik zeker weet dat ik de komende 10 jaar overal onbelemmerd rond kan rijden.
De overheid en dus ook Brussel blazen nu hoog van de toren ten aanzien van milieu maatregelen alsof alleen de elektrische auto zalig makend is, diegenen die er een bus camper op na willen houden hebben nu geen reële keus uit een betaalbare elektrische camper met acceptabele actie radius.
Voorlopig rijd ik nog zeker een jaar rond met mijn T4 om te beslissen wat te doen, gewoon doorrijden of afscheid nemen van mijn T4, vervangen door T6/T6.1 of een betaalbare elektrische auto met een caravan als dat mogelijk is??
In Nederland hoop ik nog lang te kunnen kamperen met mijn oude vertrouwdeT3 Club Joker(buiten de steden) tot de overheid dat ook onmogelijk maakt.
Ik ben nu zeer tevreden met mijn T4, rijd fantastisch, heeft mij in de afgelopen 10 jaar nog nooit in de steek gelaten, geen roest. Bij Poptop en mijn garage zeggen ze wanneer ik mijn geld in mijn zak wil houden gewoon moet doorrijden met mijn T4, alles wat daarna komt is veel minder betrouwbaar (lees duurder). Ook het kamperen met de T4 is tot volle tevredenheid, alles heeft zo zijn plekje....
Ik zou graag van anderen willen horen hoe jullie hier in staan met wat ons te wachten staat in de toekomst, wat is wijsheid??
Hopelijk begrijpen jullie mijn dilemma, een hobby is leuk maar moet wel mogelijk en betaalbaar blijven...
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Re: T4 vragenvuur van Henri
Er zijn genoeg verhuurders van dit soort campers, probeer het eerst eens uit!
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 33714
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 vragenvuur van Henri
Ik schat zeker nog minimaal 6 jaar.
Eerst zijn de euro 2 en euro 3 aan de beurt.
Dus zorg dat je van je T4 op tijd afkomt voordat de waarde echt inklapt..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 vragenvuur van Henri
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie reactie!
Voor wat de waarde betreft is deze van mijn T4 op dit moment nog heel behoorlijk, zoals gezegd is deze in zeer goede conditie met weinig kilometers (137000 km). Van de waarde vermindering wanneer deze inklapt lig ik niet zo zeer wakker, bij een zo goed als nieuwe T6 California zal deze waarde vermindering nog veel sneller gaan.
De T4 wil ik vooral aanhouden omdat deze nu zo goed bevalt en er geen enkele reden is om deze in te ruilen voor iets anders behalve dan dat je in de toekomst overal geweerd gaat worden, ook in buitenland....
Dit betekent in de toekomst dat ik vooraf moet gaan bekijken waar ik wel en niet mag rijden en wat de consequenties zijn wanneer ik toch per ongelijk zo'n milieuzone in rijd...
Ik voel mij absoluut niet bezwaard t.a.v. het milieu, maak nu verspreid over mijn twee campers ca. 10000 km per jaar. Daarnaast het ik geen gewone auto en fiets ik al 8 jaar lang volledig naar mijn werk, voorheen fiets en trein. Wanneer iedereen dat zou doen hebben we een behoorlijke milieu winst...
Verder zijn er ook nog een paar positieve puntjes te melden als ik het goed heb, zo gaat over de 15% milieu toeslag ook het kwart tarief voor campers gelden.
Indien je eigen stad een milieuzone heeft en je woont daarin dan mag je met je oude diesel camper toch voor je deur rijden om deze in en uit te laden.
Zoals gezegd ga ik het nog een klein jaartje volgen/aanzien en neem dan een beslissing, komt mijn T4 echt in her verdom hoekje dan zal ik wat anders moeten
Groetjes,
Arjan
Bedankt voor jullie reactie!
Voor wat de waarde betreft is deze van mijn T4 op dit moment nog heel behoorlijk, zoals gezegd is deze in zeer goede conditie met weinig kilometers (137000 km). Van de waarde vermindering wanneer deze inklapt lig ik niet zo zeer wakker, bij een zo goed als nieuwe T6 California zal deze waarde vermindering nog veel sneller gaan.
De T4 wil ik vooral aanhouden omdat deze nu zo goed bevalt en er geen enkele reden is om deze in te ruilen voor iets anders behalve dan dat je in de toekomst overal geweerd gaat worden, ook in buitenland....
Dit betekent in de toekomst dat ik vooraf moet gaan bekijken waar ik wel en niet mag rijden en wat de consequenties zijn wanneer ik toch per ongelijk zo'n milieuzone in rijd...
Ik voel mij absoluut niet bezwaard t.a.v. het milieu, maak nu verspreid over mijn twee campers ca. 10000 km per jaar. Daarnaast het ik geen gewone auto en fiets ik al 8 jaar lang volledig naar mijn werk, voorheen fiets en trein. Wanneer iedereen dat zou doen hebben we een behoorlijke milieu winst...
Verder zijn er ook nog een paar positieve puntjes te melden als ik het goed heb, zo gaat over de 15% milieu toeslag ook het kwart tarief voor campers gelden.
Indien je eigen stad een milieuzone heeft en je woont daarin dan mag je met je oude diesel camper toch voor je deur rijden om deze in en uit te laden.
Zoals gezegd ga ik het nog een klein jaartje volgen/aanzien en neem dan een beslissing, komt mijn T4 echt in her verdom hoekje dan zal ik wat anders moeten
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 vragenvuur van Henri
In Belgie is het in 2025 al gedaan met Euro 5 (in de milieuzones) , Euro 3 is nu al gedaan. In Antwerpen bvb is ook Euro 4 al gedaan (alleen nog toegelaten als je betaald)Multivan Generation schreef: ↑12 dec 2019, 16:42Ik schat zeker nog minimaal 6 jaar.
Eerst zijn de euro 2 en euro 3 aan de beurt.
Dus zorg dat je van je T4 op tijd afkomt voordat de waarde echt inklapt..
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper