Zal mij eerst voorstellen ik ben een jongeman van 27 jaar en ik woon in Zaandam.
Ik wil binnenkort een busje aanschaffen heb gekeken naar andere potentiele kandidaten (H200, Transit, L400)
Maar ben dus van plan voor een Volkswagen te gaan, daar heb ik de meeste positieve ervaringen mee namelijk ik heb een Seat toledo gehad 1.6 bj 2000 en dat ding had nooit noemenswaardige problemen.
Dus ja... Volkswagen is voor mij de way to go. Toch zullen er heus wel punten van kritiek zijn waar ik op moet letten, heb vernomen dat de 2.5 tdi de beste keus is (buiten snelheid om)? Snelheid maakt mij niet bijster veel uit, maar hoe zit het qua betrouwbaarheid/kosten met een 1.9tdi (die bestaan toch ook in de T4?)
Ik wil dus een camperbusje, budget is nu rond de 5000 euro (ik moet wel een auto hier op inruilen) 5k in totaal ongeveer wel te verstaan. Ik ben mij ervan bewust dat ik hier (helaas) geen top-exemplaar voor hoef te verwachten.
Het maakt mij niet uit of het een zelfbouwer is (zal wel moeten denk ik) wat mij wel uitmaakt is vooral de staat van de carosserie waar roesten die meestal/waar moet ik kijken?
Waar moet ik een busje echt voor laten staan? Ik snap dat bij aanschaf nieuwe 2dehands er altijd wel iets is dat gefixt moet.
Maar ik wil natuurlijk niet voor verrassingen komen te staan, dat heb ik namelijk al genoeg gehad na miskoop gare E klasse 320.
Ohja, ik wil de auto gebruiken voor vooral regulier vervoer en vooral dagtripjes binnen Nederland. Moet een diesel zijn uiteraard en er moet airco inzitten.