Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door T4-Zaandam »

Ik was vandaag toch nieuwsgierig en ben dit busje gaan bekijken,

https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer

Die is inmiddels €5500,00 i.p.v de 7000 die hij eerst vroeg. Niet gekocht maar nu heb ik toch een idee van hoe en wat. Vond zelf de carroserie er wel ok uitzien (op de bekende roestpunten na, wielkasten hadden sowieso allemaal een roestrandje, wat ik normaal vind voor de leeftijd hij zag er naar mijn idee niet krokant uit)

Echter er zit een ratel in het motorblok (tja 5 ton hé) waarschijnlijk de aircopomp aangezien Distr waterpomp en vrijloop volgens de advertentie zijn vervangen.

Proefrit mocht ik echter niet zomaar maken omdat hij dan wel ''gelijk zaken wou doen'' had al van tevoren aangegeven dat ik er sowieso meerdere wil bekijken dus was eerlijk in wat ik wou. Ik heb nl nog nooit in een T4 gereden.

Ik weet (zoals eerder aangegeven) wel dat ik graag een echte Multivan wil, bij deze zal ik dan eerst keukentje moeten regelen en vervolgens alles eruitslopen en een Multivanbank vinden.

Ik ga rustig afwachten tot er weer een Multivan naar mijn smaak opduikt (of een gewone T4 met minimaal 4 zitplaatsen)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door Multivan Generation »

T4 multivan is officieel nooit bestelbaar en leverbaar geweest in Nederland.
Dus wees op je hoede en hou in je achterhoofd dat het importauto's betreft met mogelijkheid tot onduidelijke dubieuze kilometer standen.

En als je voor een multivan gaat kijken, zorg dan dat alles compleet is qua klepjes etc want niet meer fatsoenlijk te krijgen. Ook de slaapmat achter moet er bij zitten en mogelijk een gordijnen-pakket(als er drukknoopjes op de lijsten gemonteerd zitten)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door peetjeadhdtje »

Met een import t4 hoeft niets mee te zijn. Heb 2 import california beiden met 2 voorbezitters gehaald in Duitsland . Zaten beiden aller ekeningen bij. Nu heb ik een T5 uit Hongarije. Gekocht zonder proefrit van leasemaatschappij. Kijk eens op autoscout 24. Je betaald gewoon meer voor een nederlandse bus. In duitsland is t aanbod zoveel groter en ze willen allemaal van hun " vervuilende" bus af.
Voorbeeldje https://www.autoscout24.de/angebote/vol ... 0cec4863dd
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door freek »

T4-Zaandam schreef: 02 sep 2020, 17:28 Echter er zit een ratel in het motorblok (tja 5 ton hé) waarschijnlijk de aircopomp aangezien Distr waterpomp en vrijloop volgens de advertentie zijn vervangen.
Bijgeluiden bij stationair lopen van een T4 tdi kunnen ook veroorzaakt worden door de vacuumpomp die door de nokkenas wordt aangedreven (geen hoge kostenpost) en het tweemassavliegwiel (en dat wordt dan een nieuwe koppeling-vliegwielset en dat zijn wel hoge kosten).
Met name een versleten vacuumpomp en/of stift geeft een soort "ratel" .
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door T4-Zaandam »

Multivan Generation schreef: 02 sep 2020, 18:49 T4 multivan is officieel nooit bestelbaar en leverbaar geweest in Nederland.
Dus wees op je hoede en hou in je achterhoofd dat het importauto's betreft met mogelijkheid tot onduidelijke dubieuze kilometer standen.

En als je voor een multivan gaat kijken, zorg dan dat alles compleet is qua klepjes etc want niet meer fatsoenlijk te krijgen. Ook de slaapmat achter moet er bij zitten en mogelijk een gordijnen-pakket(als er drukknoopjes op de lijsten gemonteerd zitten)
Klopt, wist van te voren dat het een importer was (uit Duitsland, te zien aan duitse deurstickers) vind ik zelf ook niet erg. Betreffende bus had 5 ton, lijkt mij dat er niet aan gerommeld was. Anders hadden 'ze' hem wel rond de 3 ton gezet ofzo.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door websurfer »

A27 autos wil direct verkopen en dan mag je proefrijden
Zou voor mij direct een -ik ben weg hier- reactie geven

Geeft geen goed gevoel maar reviews zijn wel positief
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door T4-Zaandam »

websurfer schreef: 03 sep 2020, 09:41 A27 autos wil direct verkopen en dan mag je proefrijden
Zou voor mij direct een -ik ben weg hier- reactie geven

Geeft geen goed gevoel maar reviews zijn wel positief
Daarom heb ik ook niet proefgereden, ik vertelde eerlijk dat ik ook andere T4's wou bekijken en sowieso wou weten hoe het rijd voordat ik uberhaupt ging praten over de prijs etc. Dan maar niet, zal die bus ook wel langer blijven staan als hij dit bij iedereen zo doet iniedergeval.

Nogmaals, ik wacht een leuke Multivan af die naar mijn smaak is.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door Snautzer »

Start topic do dec 05, 2019 22:11 .en je hebt nog steeds niet in een t4 gereden. Ondanks de aanbieding van sommige om langs te komen. :muur
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door websurfer »

Was eerder ook al afgehaakt
Maak je niet vaak mee ; iemand die advies vraagt, hulp aangeboden krijgt, veel tips en na zoveel tijd nog niet eens weet of wat hij wil ook past in zijn rijstijl en geen idee heeft hoe het rijd.
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door T4-Zaandam »

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... =mympBuyer

Is deze prijs uberhaupt reeel? Wel goed onderhoud gehad, maar 770.000km is wel erg veel..

Wou deze gewoon even delen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door Hanz »

Wel een bewijs dat deze motoren bij 300.000 nog lang niet op zijn.
Maar ook een heel kale camper. Ik vraag me zelfs af of hij wel in aanmerking komt voor kwarttarief; geen tafel te zien, geen afsluitbare opbergruimtes.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
T4-Zaandam
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:58

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door T4-Zaandam »

Ik heb nu (eindelijk) ook een T4. Een donkergroene Multivan uit 1996 met climate control en de 2.5tdi 102 pk. Alleen vind ik de bestuurdersstoel te hoog zitten waardoor ik last van mijn rug krijg. Ik zag 2 lange bouten zitten tussen het frame en de stoel zeg maar. Lijkt mij dat ik die gewoon kan verwijderen zodat de stoel lager komt te zitten?
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door CapoJan »

Als een Multivan van 1996 ongeveer dezelfde opbouw heeft als de mijne uit 1994 zit daar de huishoudaccu onder. In dat geval denk ik niet dat je de zetel kan verlagen.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?

Bericht door Snautzer »

Foto?
Plaats reactie