Bekijk de foto's in de advertentie nog eens goed. Het is geen zelfbouwbank in plaats van, en op de plaats van de originele Multivan bank. Deze zelfbouwbank staat in de lengterichting langs de zijkant met aan de andere zijkant een kastachtig bouwsel. Om een originele Multivan bank terug te plaatsen moet je dus de hele boel eruit slopen. Dit was oorspronkelijk waarschijnlijk wel een Multivan maar van het Multivan concept is in dit exemplaar niets meer over. Dan beter een echte Multivan zoeken met de originele inrichting en dat als basis gebruiken.T4-Zaandam schreef: ↑ma aug 03, 2020 23:18 Ik vind de zwarte T4 in de advertentie toch wel leuk eruit zien, maar zou dan de bank terugwillen plaatsen (moet ik dus weer zoeken op MP) en inbouwen etc.
Groeten, T4-Zaandam.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Ik denk dat wat je eerder schrijft realistischer is bij dit budget.
Alhoewel een multivan willen scoren beneden de 5000 euro die in goede staat is me wel weer een hele klus lijkt.
Ik zou opzoek gaan naar een goede t4 daargelaten of het multivan is, goed onderhouden maar vooral roestvrij.
Een bedrijf als atrion bouwt voor 1400 euro een schuin hefdak in, dan de rest zelf doen ben je voor 2000 euro klaar, met je budget van 5000 euro hou je dan 3000 euro over.
Nogmaals een goede multivan ga je dan niet vinden, maar voor 3000 euro moet je wel een goede t4 kunnen vinden mits een hoge km stand je niet afschrikt.
Ikzelf zou trouwens nooit me complete budget in de aankoop stoppen maar altijd wat achter de hand houden voor achterstallig onderhoud.
Wat je van de voorkant kunt voorkomen zijn hoge kosten a:
Knappe banden praat je al snel over 600-700 euro
Distributie reken daar een 800-1000 euro voor
Dus als dat in orde is bespaar je daar iig al op
Alhoewel een multivan willen scoren beneden de 5000 euro die in goede staat is me wel weer een hele klus lijkt.
Ik zou opzoek gaan naar een goede t4 daargelaten of het multivan is, goed onderhouden maar vooral roestvrij.
Een bedrijf als atrion bouwt voor 1400 euro een schuin hefdak in, dan de rest zelf doen ben je voor 2000 euro klaar, met je budget van 5000 euro hou je dan 3000 euro over.
Nogmaals een goede multivan ga je dan niet vinden, maar voor 3000 euro moet je wel een goede t4 kunnen vinden mits een hoge km stand je niet afschrikt.
Ikzelf zou trouwens nooit me complete budget in de aankoop stoppen maar altijd wat achter de hand houden voor achterstallig onderhoud.
Wat je van de voorkant kunt voorkomen zijn hoge kosten a:
Knappe banden praat je al snel over 600-700 euro
Distributie reken daar een 800-1000 euro voor
Dus als dat in orde is bespaar je daar iig al op
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Ga anders eens kijken bij een bedrijf zoals Lars van Zon. Die bouwen Multivans om tot camper.
Dan kun je vrijblijvend wat proefrijden.
Dan kun je vrijblijvend wat proefrijden.
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Waarom dat dan?
Die heeft toch niks staan voor 5000...
Als het gaat om eens rijden met zo'n bus kan je er ook eentje huren voor een weekend, weet je meteen hoe het is om ermee weg te gaan..
Die heeft toch niks staan voor 5000...
Als het gaat om eens rijden met zo'n bus kan je er ook eentje huren voor een weekend, weet je meteen hoe het is om ermee weg te gaan..
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo dec 04, 2019 20:58
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Budget is trouwens nu 5000 exc inruil, met inruil hoop ik 3000 voor mijn huidige auto te krijgen. Dus totaal 8000 als ik bij een dealer/handelaar kan kopen.
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Waarom bij een bedrijf gaan kijken? Omdat er meestal meer dan één staat, je vrijblijvend kan rijden, je een redelijk neutraal advies kan krijgen (want niet perse die ene hoeven te verkopen), enzovoort...
Huren is inderdaad een goed idee.
Enne... Budget is een rekbaar begrip hè
Huren is inderdaad een goed idee.
Enne... Budget is een rekbaar begrip hè

Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Wij denken er waarschijnlijk anders over, ergens informatie gaan inwinnen en proefrijden terwijl je van te voren weet dat je daar niks gaat kopen voelt voor mij niet fijn. Maar dat is persoonlijk denk ik.MarkV schreef: ↑wo aug 05, 2020 19:25 Waarom bij een bedrijf gaan kijken? Omdat er meestal meer dan één staat, je vrijblijvend kan rijden, je een redelijk neutraal advies kan krijgen (want niet perse die ene hoeven te verkopen), enzovoort...
Huren is inderdaad een goed idee.
Enne... Budget is een rekbaar begrip hè![]()
8000 is al een mooier budget!T4-Zaandam schreef: ↑wo aug 05, 2020 13:36 Budget is trouwens nu 5000 exc inruil, met inruil hoop ik 3000 voor mijn huidige auto te krijgen. Dus totaal 8000 als ik bij een dealer/handelaar kan kopen.
Als je wilt kun je hier wel een keer komen kijken bij mijn t4, is een t4 multivan op camper kenteken.
Mocht je dat willen doe me dan even een pb.
Ikzelf zou nog steeds transporter op grijs kenteken kopen, die ombouwen en omkeuren.
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo dec 04, 2019 20:58
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Ik was vandaag toch nieuwsgierig en ben dit busje gaan bekijken,
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer
Die is inmiddels €5500,00 i.p.v de 7000 die hij eerst vroeg. Niet gekocht maar nu heb ik toch een idee van hoe en wat. Vond zelf de carroserie er wel ok uitzien (op de bekende roestpunten na, wielkasten hadden sowieso allemaal een roestrandje, wat ik normaal vind voor de leeftijd hij zag er naar mijn idee niet krokant uit)
Echter er zit een ratel in het motorblok (tja 5 ton hé) waarschijnlijk de aircopomp aangezien Distr waterpomp en vrijloop volgens de advertentie zijn vervangen.
Proefrit mocht ik echter niet zomaar maken omdat hij dan wel ''gelijk zaken wou doen'' had al van tevoren aangegeven dat ik er sowieso meerdere wil bekijken dus was eerlijk in wat ik wou. Ik heb nl nog nooit in een T4 gereden.
Ik weet (zoals eerder aangegeven) wel dat ik graag een echte Multivan wil, bij deze zal ik dan eerst keukentje moeten regelen en vervolgens alles eruitslopen en een Multivanbank vinden.
Ik ga rustig afwachten tot er weer een Multivan naar mijn smaak opduikt (of een gewone T4 met minimaal 4 zitplaatsen)
https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... =mympBuyer
Die is inmiddels €5500,00 i.p.v de 7000 die hij eerst vroeg. Niet gekocht maar nu heb ik toch een idee van hoe en wat. Vond zelf de carroserie er wel ok uitzien (op de bekende roestpunten na, wielkasten hadden sowieso allemaal een roestrandje, wat ik normaal vind voor de leeftijd hij zag er naar mijn idee niet krokant uit)
Echter er zit een ratel in het motorblok (tja 5 ton hé) waarschijnlijk de aircopomp aangezien Distr waterpomp en vrijloop volgens de advertentie zijn vervangen.
Proefrit mocht ik echter niet zomaar maken omdat hij dan wel ''gelijk zaken wou doen'' had al van tevoren aangegeven dat ik er sowieso meerdere wil bekijken dus was eerlijk in wat ik wou. Ik heb nl nog nooit in een T4 gereden.
Ik weet (zoals eerder aangegeven) wel dat ik graag een echte Multivan wil, bij deze zal ik dan eerst keukentje moeten regelen en vervolgens alles eruitslopen en een Multivanbank vinden.
Ik ga rustig afwachten tot er weer een Multivan naar mijn smaak opduikt (of een gewone T4 met minimaal 4 zitplaatsen)
- Multivan Generation
- Berichten: 29895
- Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
T4 multivan is officieel nooit bestelbaar en leverbaar geweest in Nederland.
Dus wees op je hoede en hou in je achterhoofd dat het importauto's betreft met mogelijkheid tot onduidelijke dubieuze kilometer standen.
En als je voor een multivan gaat kijken, zorg dan dat alles compleet is qua klepjes etc want niet meer fatsoenlijk te krijgen. Ook de slaapmat achter moet er bij zitten en mogelijk een gordijnen-pakket(als er drukknoopjes op de lijsten gemonteerd zitten)
Dus wees op je hoede en hou in je achterhoofd dat het importauto's betreft met mogelijkheid tot onduidelijke dubieuze kilometer standen.
En als je voor een multivan gaat kijken, zorg dan dat alles compleet is qua klepjes etc want niet meer fatsoenlijk te krijgen. Ook de slaapmat achter moet er bij zitten en mogelijk een gordijnen-pakket(als er drukknoopjes op de lijsten gemonteerd zitten)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: vr jul 10, 2020 10:33
- Locatie: Swalmen
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Met een import t4 hoeft niets mee te zijn. Heb 2 import california beiden met 2 voorbezitters gehaald in Duitsland . Zaten beiden aller ekeningen bij. Nu heb ik een T5 uit Hongarije. Gekocht zonder proefrit van leasemaatschappij. Kijk eens op autoscout 24. Je betaald gewoon meer voor een nederlandse bus. In duitsland is t aanbod zoveel groter en ze willen allemaal van hun " vervuilende" bus af.
Voorbeeldje https://www.autoscout24.de/angebote/vol ... 0cec4863dd
Voorbeeldje https://www.autoscout24.de/angebote/vol ... 0cec4863dd
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Bijgeluiden bij stationair lopen van een T4 tdi kunnen ook veroorzaakt worden door de vacuumpomp die door de nokkenas wordt aangedreven (geen hoge kostenpost) en het tweemassavliegwiel (en dat wordt dan een nieuwe koppeling-vliegwielset en dat zijn wel hoge kosten).T4-Zaandam schreef: ↑wo sep 02, 2020 17:28 Echter er zit een ratel in het motorblok (tja 5 ton hé) waarschijnlijk de aircopomp aangezien Distr waterpomp en vrijloop volgens de advertentie zijn vervangen.
Met name een versleten vacuumpomp en/of stift geeft een soort "ratel" .
T4 tdi AXL syncro 2003, >600.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >400.000km
Citroen CX turbo2 1986
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo dec 04, 2019 20:58
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Klopt, wist van te voren dat het een importer was (uit Duitsland, te zien aan duitse deurstickers) vind ik zelf ook niet erg. Betreffende bus had 5 ton, lijkt mij dat er niet aan gerommeld was. Anders hadden 'ze' hem wel rond de 3 ton gezet ofzo.Multivan Generation schreef: ↑wo sep 02, 2020 18:49 T4 multivan is officieel nooit bestelbaar en leverbaar geweest in Nederland.
Dus wees op je hoede en hou in je achterhoofd dat het importauto's betreft met mogelijkheid tot onduidelijke dubieuze kilometer standen.
En als je voor een multivan gaat kijken, zorg dan dat alles compleet is qua klepjes etc want niet meer fatsoenlijk te krijgen. Ook de slaapmat achter moet er bij zitten en mogelijk een gordijnen-pakket(als er drukknoopjes op de lijsten gemonteerd zitten)
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
A27 autos wil direct verkopen en dan mag je proefrijden
Zou voor mij direct een -ik ben weg hier- reactie geven
Geeft geen goed gevoel maar reviews zijn wel positief
Zou voor mij direct een -ik ben weg hier- reactie geven
Geeft geen goed gevoel maar reviews zijn wel positief
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm

2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo dec 04, 2019 20:58
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Daarom heb ik ook niet proefgereden, ik vertelde eerlijk dat ik ook andere T4's wou bekijken en sowieso wou weten hoe het rijd voordat ik uberhaupt ging praten over de prijs etc. Dan maar niet, zal die bus ook wel langer blijven staan als hij dit bij iedereen zo doet iniedergeval.
Nogmaals, ik wacht een leuke Multivan af die naar mijn smaak is.
Re: T4 camper aanschaffen, aandachtspunten?
Start topic do dec 05, 2019 22:11 .en je hebt nog steeds niet in een t4 gereden. Ondanks de aanbieding van sommige om langs te komen. 
