Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem koelkast

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Ener
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jan 2017, 22:20

Probleem koelkast

Bericht door Ener »

Hoi

Ik heb een koelkast westfalia zie foto en deze stel ik op het display op 5 graden en dan is het in de koelkast 2 graden wat kan dat zijn?
20200104_143821.jpg
Gr
Vw t4 2.4 1992
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: Probleem koelkast

Bericht door RoelandZ »

Ik weet het niet maar ik zou hem op 8 graden instellen als ik 5 graden zou willen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Probleem koelkast

Bericht door Multivan Generation »

RoelandZ schreef: 04 jan 2020, 15:18 Ik weet het niet maar ik zou hem op 8 graden instellen als ik 5 graden zou willen.
+1
Gewoon 2 streepjes zetten en een geijkte termometer er in liggen,
staat hij op streepje een, dan bijvoorbeeld 6 graden, staat hij op streepje 2 dan 3 graden enzovoorts.
Zo simpel kan het soms zijn.. :zwaai
jan2009 schreef: 04 jan 2020, 16:33 Of een andere thermometer?
:lach

Maarrr , of je zo kritisch mag zijn met dat oude spul ?
Precies, de spijker op zijn koop.
Maar.. Als je bijvoorbeeld medicatie gekoeld mee op vakantie zou moeten nemen, dat temperatuur kritisch is,
dan zou ik me voor kunnen stellen, dat je een juiste temperatuur wilt/moet hebben, om betrouwbare medicatie te houden.
Dat zou ik ook niet meer op dit soort oudere techniek vertrouwen en wat nieuwers inbouwen.

@ Ener,
misschien ook wel eens leuk om wat te delen(van je project bijvoorbeeld) en feedback te geven, in plaats van alleen maar losse eindjes op het forum achter te laten na een gestelde vraag, en (bijna)geen feedback te geven op oplossingen die aangedragen zijn door anderen. :zwaai
Een forum "leeft" en blijft leven van gestelde vragen, aangedragen oplossingen en feedback of het hiermee opgelost is.
Nu is het een beetje (veel) eenrichtingsverkeer (alleen "problemen" dumpen).

Doe er je gedachten eens over ..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Clarisse
Berichten: 77
Lid geworden op: 05 jan 2012, 21:29
Locatie: Amsterdam

Re: Probleem koelkast

Bericht door Clarisse »

koud is koud, toch? Ik ben blij dat mijn (gas/rijaccu)koelkastje koelt en mijn vriesvakje vriest en heb eerder het idee dat hij dat wat te weinig doet. In jouw gevoel koelt ie eerder wat teveel, dat lijkt me niet direct een probleem, zelfs niet voor medicijnen. Maar goed, ik gebruik hem ook voor doeleinden als het meenemen van een dode vos voor het skelet uit Frankrijk, dan hoeft het alleen maar niet te gaan stinken ;-) En net wat er gezegd wordt, gewoon een streepje terugzetten.
T4, 10/1995, 1,9 TD, wit, verlengde wielbasis + hoog dak, zelf ingebouwd als kampeerbus in 2008
Ener
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jan 2017, 22:20

Re: Probleem koelkast

Bericht door Ener »

Peter

Sommige reactie's van personen vind ik niet zo leuk en dan reageer ik eigenlijk niet meer.
Vw t4 2.4 1992
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1156
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Probleem koelkast

Bericht door brugseb »

Dag Ener
in de oude frigo zit de koelplaat aan één zijde, daar zit vaak ijs op terwijl je aan de andere kant de gewenste temp hebt; wij stapelden de frigo altijd zo dat dingen die niet stuk mogen vriezen (groente) aan de goede kant zaten... Echt nauwkeurig kan je die veredelde strandbox toch niet krijgen denk ik. Zolang ze probleemloos draait... anno 1992 - lijkt me het belangrijkste!
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Ener
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jan 2017, 22:20

Re: Probleem koelkast

Bericht door Ener »

Bedankt
Vw t4 2.4 1992
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Probleem koelkast

Bericht door Multivan Generation »

Is het gelukt met je eigen ijking, zodat je weet op welke stand er welke temperatuur komt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ener
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jan 2017, 22:20

Re: Probleem koelkast

Bericht door Ener »

Ja hoor ik ben er een beetje uit hij geeft ongeveer 2 graden kouwer aan dan het display
Vw t4 2.4 1992
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33765
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Probleem koelkast

Bericht door Multivan Generation »

Mooi, dan lijkt het mij opgelost zonder dat je iets nieuws hoeft te kopen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie