Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verzekering wa

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Verzekering wa

Bericht door pa2jbv »

Hallo allen,

Jarenlang verzekerd geweest bij Allianz einde dit jaar afgelopen, we worden niet meer geaccepteerd.(0 schade gehad).
Dus ik ben op zoek naar een andere verzekering WA en zo goedkoop mogelijk.
Wie kan mij adviseren.
Met vrolijke groet,Jan
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Verzekering wa

Bericht door Lutra »

Er zijn diverse vergelijkingssites voor verzekeringen toch?
Verzekeringen zijn persoonsgebonden en premies verschillen ook per regio. Wat voor de een voordelig is, hoeft dat voor een ander niet te zijn.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Verzekering wa

Bericht door Beckontheroad »

Een WA (wettelijk Aansprakelijk) is in beginsel bij elke verzekeraar gelijk.
Dekt uitsluitend schade die jij veroorzaakt.
Dan kun je dus ook voor de laagste premie gaan..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Verzekering wa

Bericht door Hanz »

Even nieuwsgierig, wat was de reden dat Allianz je bus niet meer accepteert?
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Rutger1
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jan 2020, 13:57

Re: Verzekering wa

Bericht door Rutger1 »

Hoi,

Zo kwam ik er laatst ook achter dat heel veel verzekeringsmaatschappijen een camper ouder dan 25 jaar niet meer accepteren. Wat daar de precieze reden van is weet ik niet. Mijn 1994'er ondergebracht bij Unigarant (Hoogeveen), die accepteerde nog wel een oud beestje. Mij ook niet kunnen uitleggen waarom andere dat niet meer deden. Misschien is de leeftijd van de bus ook bij jouw verzekeringsmaatschappij een issue?
:T44EVER
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 709
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Verzekering wa

Bericht door websurfer »

Anders NKC misschien de goedkoopste maar wel goed
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Verzekering wa

Bericht door Pieternel »

Camperverzekerd _ zij nemen ook de schadevrije jaren over, :driveT5 als je t4 ouder is dan 15 jaar alleen WA.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3212
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Verzekering wa

Bericht door J vd Pal »

Zonder te weten waarom Allianz de verzekering opzegt is het volgens mij koffiedik kijken waar hij wel terecht kan. Er zijn heel veel verzekeraars waar een camper verzekerd kan worden, de voorwaarden verschillen behoorlijk en zonder de specifieke wensen en eisen van TS te kennen is het onmogelijk om hier een goed antwoord op te geven.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Verzekering wa

Bericht door Multivan Generation »

J vd Pal schreef: 24 apr 2020, 08:19 Zonder te weten waarom Allianz de verzekering opzegt is het volgens mij koffiedik kijken waar hij wel terecht kan. Er zijn heel veel verzekeraars waar een camper verzekerd kan worden, de voorwaarden verschillen behoorlijk en zonder de specifieke wensen en eisen van TS te kennen is het onmogelijk om hier een goed antwoord op te geven.
Helemaal mee eens. :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Kombi
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 19:58

Re: Verzekering wa

Bericht door Kombi »

Inderdaad bij mij hetzelfde bij Promovendum; verzekeren ook geen campers. Nu erg tevreden bij NKC.
Pieternel
Berichten: 74
Lid geworden op: 23 nov 2015, 10:24

Re: Verzekering wa

Bericht door Pieternel »

Ik heb het even nagekeken, wij betalen 156 euro per jaar wa.
Waarom doen veel :bonk :bonk mensen zo geheimzinnig over wat iets kost.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Verzekering wa

Bericht door Hanz »

Ik heb in dit topic nog niemand geheimzinnig zien doen over de premie. Lees even de reactie van Jasper voordat je prijzen gaat noemen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
pa2jbv
Berichten: 74
Lid geworden op: 03 feb 2007, 19:04

Re: Verzekering wa

Bericht door pa2jbv »

Hoi allen,

Dank voor de vele reacties. Ik heb nog tot eind december, dus alle tijd. De reden, kan ik alleen naar raden. De wegenbelasting
is afgerond 20,- euro per kwartaal duurder geworden.Reden verouderde diesel bedacht door hele milieu vriendelijke mensen
die ons in electrische auto`s willen laten rijden, (Groen links of D66). Allianz ondersteund deze ziens wijze, is mijn bescheiden
mening. Dus ik zie wel.De brommobiel word steeds interessanter.

Met vrolijke groet, Jan
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Verzekering wa

Bericht door Hanz »

pa2jbv schreef: 29 apr 2020, 16:15 Hoi allen,

Dank voor de vele reacties. Ik heb nog tot eind december, dus alle tijd. De reden, kan ik alleen naar raden. De wegenbelasting
is afgerond 20,- euro per kwartaal duurder geworden.Reden verouderde diesel bedacht door hele milieu vriendelijke mensen
die ons in electrische auto`s willen laten rijden, (Groen links of D66). Allianz ondersteund deze ziens wijze, is mijn bescheiden
mening. Dus ik zie wel.De brommobiel word steeds interessanter.

Met vrolijke groet, Jan
Dat Allianz deze zienswijze ondersteunt en daar hun acceptatiebeleid op afstemt lijkt mij wilde speculatie. Op hun website en in hun voorwaarden is geen enkele hint in die richting te vinden. In de voorwaarden staat overigens ook niets over leeftijd of bouwjaar van de camper. Ik zou in zo'n geval toch de reden voor de weigering willen weten, ook al om bij het kiezen van een andere verzekeringsmaatschappij daar extra op te letten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: Verzekering wa

Bericht door RuVo »

pa2jbv schreef: 29 apr 2020, 16:15 Hoi allen,

Dank voor de vele reacties. Ik heb nog tot eind december, dus alle tijd. De reden, kan ik alleen naar raden. De wegenbelasting
is afgerond 20,- euro per kwartaal duurder geworden.Reden verouderde diesel bedacht door hele milieu vriendelijke mensen
die ons in electrische auto`s willen laten rijden, (Groen links of D66). Allianz ondersteund deze ziens wijze, is mijn bescheiden
mening. Dus ik zie wel.De brommobiel word steeds interessanter.

Met vrolijke groet, Jan
Sinds aanschaf van mijn bussie verzekering bij NKC, heeft nog een beetje een verenigingsmentaliteit en dus daar ook de verzekeringen op aangepast, je betaald misschien iets meer als gemiddeld maar bent wel verzekerd van een camperverzekering op maat als je dat wilt. Allianz is een wereldspeler en wil alleen maar winst,winst en nog eens winst. Een oude camper is allemaal te ingewikkeld voor die lui.
california event 2002 axg :T5cruisin
Plaats reactie