Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hefdak inbouw in klima dak?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Bertel 388
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2008, 20:08

hefdak inbouw in klima dak?

Bericht door Bertel 388 »

Ik speel al langer met de gedachte om mijn T4 om te bouwen naar camper. Omdat mijn wagen een gescheiden klima heeft (voor en achter), heeft het aanbrengen van een gat in het dak, en daarmee het om zeep helpen van de klima kanalen in het dak, mij daarvan weerhouden.

Het schijnt echter toch goed te kunnen. Maar voordat ik iemand de zaag er in laat zetten een paar vragen:

# Heeft iemand een detailtekening voor mij hoe de klima kanalen in het dak lopen?

# Heeft iemand een foto beschikbaar van een ingebouwd hefdak i.c.m. een klimadak?

Ik vraag dit omdat ik ooit een bus heb gezien waarbij een hefdak was ingebouwd (professioneel) maar waarbij de klima aan de achterzijde volledig naar de galemiezen was geholpen en niet meer functioneel was.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: hefdak inbouw in klima dak?

Bericht door odorf »

Op de site van Peter MV staat het beschreven.

http://www.eldiape.com/

Onder T4 camperombouw >> Westfalia +climatronic

:toppie
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: hefdak inbouw in klima dak?

Bericht door jorritK »

Lang geleden dat ik iets heb gepost. Maar ben toch weer stiekum aan het rondneuzen. Blijft altijd kriebelen:)
Je kunt ook even kijken op mijn ombouw topic van destijds. Ik heb de hele hemel verwijderd en heb een aantal inblaasroosters in
het plenum boven de clima-unit gebouwd. Werkt perfect. Het grote voordeel is dat je geen hoogteverlies hebt en het is vrij makkelijk te maken.
Voor meer details:
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... &start=240
Plaats reactie