Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Buiten temperatuur voeler.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
pauleduard
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2017, 15:03

Buiten temperatuur voeler.

Bericht door pauleduard »

Op het display in de cabine is de buitentemperatuur niet meer aanwezig,wie weet waar de buitenvoeler zit en wat voor type het is?
Het gaat om een t4 van 1992 zonder diesel kachel.
JorisenLilian
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 jan 2021, 20:55

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door JorisenLilian »

Ik zou hier even kijken voor het specifieke type en plek.
https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G17_( ... emperatur)

Die van mij deed het ook niet maar dat was simpelweg een stekker die niet terug gestoken was bij montage van de bumper. Dat is in 5 minuten te checken dus de moeite waard. Kabel ligt dan los naast je accu.
T4 California 2.5TDI ACV '96
pauleduard
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jun 2017, 15:03

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door pauleduard »

Eureka,hij doet het weer.
De voeler was gauw gevonden,maar het kabeltje niet,die was weggefrommeld achter de claxon.
De corrosie met de spuitbus bestreden en jahoor 4 graden.Maar dat had ik al gevoeld liggend onder de auto.
Bedankt voor de moeite en op naar het volgende probleem.
JorisenLilian
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 jan 2021, 20:55

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door JorisenLilian »

Top. Fijn dat het een simpele fix was :toppie
T4 California 2.5TDI ACV '96
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door J vd Pal »

Dat zijn de betere berichten, alles weer werkend voor 0 euro!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door wummeke »

Ik ben ook opzoek naar die sensor, alleen denk ik dat het bij mij anders zit. Ik heb een California uit 2003, dus volgens mij geldt bij mij het geen wat er op t4-wiki staat bij "Kombination MFA/California".
Laatst tijdens het wisselen van de accu al eens gezocht naar dat kabeltje, maar niets kunnen vinden wat daar op lijkt eigenlijk. Heeft iemand hier al eens met de combinatie MFA en een California die aansluiting al eens gevonden?
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door Multivan Generation »

Kort achter je voorbumper tussen kenteken en bijrijders mistlamp al bekeken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door wummeke »

voor dat kabeltje bedoel je? nee, dat niet. Zal ik van de week eens doen. Ik heb achter het kenteken wel de sensor gevonden voor de temperatuur op het dashboard. Die werkt, maar nu wil ik de buitentemperatuur ook op het "California-display" kunnen zien :-)
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
JorisenLilian
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 jan 2021, 20:55

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door JorisenLilian »

De temperatuur kan volgens mij niet tegelijk op het MFA display en op het California paneel zichtbaar zijn. Als de sensor is verbonden met het MFA display gaat er simpelweg geen signaal naar het "California-display".

Maar mijn bus heeft überhaupt geen MFA dus wellicht heeft iemand die dat wel heeft een idee voor een aanpassing. Wellicht kun je het signaal splitsen. Je zou altijd een tweede buitentemperatuursensor kunnen plaatsen.
T4 California 2.5TDI ACV '96
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door J vd Pal »

Zoals in de T4 Wiki link hierboven te lezen is kan het wel maar dan heb je twee sensoren en twee aansluitingen nodig. In de T4 Wiki staat waar je moet zoeken naar de aansluiting waarvandaan je een nieuwe kabel naar voren moet trekken. Op VW ETKA online kan je de benodigde kabel en sensor vinden.

Hier een beschrijving van het Duitse T4 forum: https://www.t4forum.de/forum/index.php? ... ost3281759
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door wummeke »

Dit weekend eens onder de motorkap gedoken, nadat ik de benodigde onderdelen binnen heb gekregen. Inmiddels deze sensor aangesloten: https://www.winparts.nl/productpage/sen ... 68785.html

Ik heb nu wel beeld, maar helaas heb ik vreemde/niet kloppende waardes op het display. Telkens rond de -2.5 graden, wat natuurlijk iets van 15 graden moet zijn. Blijkbaar heeft deze sensor een verkeerde weerstandswaarde oid. Weet iemand een juiste sensor, die nu ook nog verkrijgbaar is?
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door Hanz »

Sensor is volgens gegevens van de leverancier geschikt voor een T5 en niet voor een T4. Je hebt dus de verkeerde sensor.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
wummeke
Berichten: 54
Lid geworden op: 05 mei 2019, 16:27

Re: Buiten temperatuur voeler.

Bericht door wummeke »

Dat was niet helemaal de vraag. Dat het niet de goede was, was me duidelijk :knipoog ik ben vooral benieuwd wat dan wel een goede is! :jump Overigens had ik deze sensor gevonden via het onderdeel nummer op t4-wiki.
Groet, Jan Willem

Volkswagen T6 California Ocean 2017 - Indium grey
Plaats reactie