Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eberspacher oververhit

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
michieltje
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 mar 2019, 19:43

eberspacher oververhit

Bericht door michieltje »

Beste bus vrienden,

Afgelopen weekend ben ik erop uitgegaan met mijn VW T4 California (1994). Omdat het nog best fris was afgelopen paasweekend, wilde ik mijn kacheltje (eberspacher d2l) ontvlammen om het enigszins warm te krijgen in de camper. Helaas viel het resultaat wat tegen omdat mijn kacheltje na ongeveer 3 minuten afgeschakeld. Om een indruk te geven wat er gebeurd, heb ik hieronder de huidige staat omschreven;

1. Tuimelschakelaar plaats ik in de middelste stand.
2. De kachel wordt geactiveerd door het rode knopje op de thermostaat links. Zie foto
- De rode led licht meteen op! (oververhitting gevaar)
3. De ventilator in de eberspacher slaat aan
4. Uit de uitlaat komt even later een blauw/witte rookpluim
5. De kachel begint opgang te komen, maar slaat vervolgens na een minuut of 3 af met een gekraak.
6. De ventilator blijft draaien
- De led brandt nu wat helderder.

Afbeelding

Mijn conclusie tot nu toe is dat de sensor die de aangesloten zit op o.a. de oververhitting led een valse indicatie geeft. Dit vermoed ik omdat de led al bij de start oplicht waar normaal alleen de groene 'in bedrijf' led moet oplichten. Mijn vraag is of deze conclusie klopt, of dat ik nog ergens anders op moet letten c.q op moet controleren?

Met vriendelijke groet,

Michiel Stam
Bijlagen
IMG_20210405_121240.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: eberspacher oververhit

Bericht door Multivan Generation »

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie