Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lekkage rubbers

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
anananan
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2020, 09:03
Locatie: Zaandam

Lekkage rubbers

Bericht door anananan »

Ik heb al wat gezocht op lekkage in de california, maar ben benieuwd naar ervaringen met bedrijven, profs of behulpzame klussers die me bij deze klus kunnen helpen.
Onze hefdakrubbers waren al aan vervanging toe.
Het tentdoek was door de vorige eigenaren vervangen, maar het water sijpelt door de rubbers die blijkbaar toen niet zijn vervangen. Op verschillende plaatsen zijn ze ook gebarsten.
Daarnaast loopt er net ineens water in de bovenste klepkast via het gaatje in het midden naar binnen. Op de foto heb ik het water al weggeveegd. Als ik goed kijk, moet er al vaker water binnen komen gezien het golvende randje.
Dus er zal nog meer rubber aan vervanging toe zijn..
Al met al ligt er een klus en zoek ik iemand hiervoor. Tips welkom voor bedrijven, liefst in noord holland, regio zaanstad, niet al te ver hiervandaan.
Bijlagen
A0B38BED-2D3C-456E-87E8-F75663A07754.jpeg
ADB425D0-2271-4FD5-83CC-6D0857C37A1B.jpeg
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Lekkage rubbers

Bericht door J vd Pal »

Bedoel je de rubbers in de ribbels van het dak? Ik heb ze rondom losgemaakt en toen opnieuw een randje Sika 252 kit tussen het dak en de rubbers gedaan. De barsten heb ik met een Dremel iets opengeschuurd en toen gevuld met dezelfde Sika kit.

Deze rubbers zijn niet meer leverbaar en worden niet standaard vervangen bij het vervangen van het hefdakdoek.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
anananan
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jun 2020, 09:03
Locatie: Zaandam

Re: Lekkage rubbers

Bericht door anananan »

Hallo Jasper, beetje laat van mijn kant, maar hartelijk dank voor je reactie. Klinkt als een goede oplossing! Ga ik proberen als het probleem zich toch weer voordoet.

Het gekke is dat er maar 1 keer een stroompje water binnenkwam en ondanks de hoosbuien van de afgelopen dagen is het weer kurkdroog sindsdien. Toch onnavolgbaar, die lekkages.
Hartelijke groet!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Lekkage rubbers

Bericht door Hanz »

De lekkage hangt ook af van hoe je bus staat. Ik had ook water aan de voorkant en dacht dat het door de voorste rubbers lekte. Later bleek dat de achterste rubbers lekten maar doordat de bus meestal geparkeerd staat met de neus iets naar beneden, liep het water van achter naar voren. Ik ontdekte dat toen we op een camping stonden met een hoosbui en toen het water opeens aan de achterkant naar binnen kwam. Heb ook meegemaakt dat de bus keurig horizontaal stond met het dak dicht en toen kwam er niets naar binnen terwijl het toch flink regende.
Je kunt er dus niet zonder meer vanuit gaan dat de lekkage zit op het punt waar je het water ontdekt.
Een manier om dit te testen is om een paar velletjes toiletpapier of keukenrol in het hefdak te leggen bij de rubberblokken en dan aan de buitenkant water over de rubbers gieten. Als het papier droog blijft weet je dat het bij dat blok niet lekt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie