Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
The next level
Re: The next level
Peter,
Refereer je nu alleen naar het eind stukje? Is er volgens jou verschil tussen de aluminium profielen (Reimo vs Brandrup) of niet?
Groeten,
Walter
Refereer je nu alleen naar het eind stukje? Is er volgens jou verschil tussen de aluminium profielen (Reimo vs Brandrup) of niet?
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Ja rail is dus ook net anders.
Re: The next level
Peter,
Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Hoe bevalt dat? Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Bedankt alvast,
Walter
Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Hoe bevalt dat? Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Bedankt alvast,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
Walda schreef: 11 sep 2017, 20:15 Peter,
Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Yes..
Hoe bevalt dat? Dat bevalt goed, je moet er alleen voor zorgen dat er niets uitsteekt anders zou dat de zijkant van de auto kunnen beschadigen maar dat lijkt me logisch..
Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Uhm, als we camperen en het regent, dan hebben we de luifel uit, zodat we buiten droog kunnen zitten en het gedeelte voor de bus qua gras ook droog blijft. Dan geeft dat niet zo'n zooi in de bus. Onze luifel is 2 meter 70 lang, en als het regent doen we meestal niet de gehele schuifdeur open.
Dus hoe het zich bij regen houdt, dus of de inventory nat wordt ja of nee, dat weet ik eigenlijk niet. Wel steken de randen iets over..
Bedankt alvast,
Groetjes Peter
Re: The next level
Dank je, ik ga er even over nadenken.
Groeten,
Walter
Groeten,
Walter
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
schuifruit schuifraam lekkage oplossen
Heb al weer aardig wat gedaan, maar ik ga twijfelen of ik nog wel (wat) ga delen.
Als ik besluit om niet op alles antwoord te geven, dan wordt dat, door een aantal mensen gezien, als arrogant of forum onwaardig.
Het mooie van een forum en een meeting is in mijn ogen, dat er unieke dingen te zien zijn.
Dat houd het leuk en afwisselend. Kopieergedrag heb ik dan ook een broertje dood aan, zeker als je eerst zelf meerdere uren/dagen dingen aan het uitspitten geweest bent.
Soms ben ik 's avonds bijna 2,5 uur bezig met het beantwoorden van PB's, mailtjes etc.. veel mensen vergeten dat of hebben dat helemaal niet in de gaten.
Ik ga daar mee stoppen, ik heb namelijk ook nog een leven en hierdoor kom ik steeds minder aan mijn eigen projecten toe..
En ik heb er nog een aantal op de agenda staan
Roestige beugel in motorruimte en in het algemeen zijn er veel zaken in de motorruimte die aan roest onderhevig zijn, echt mindere kwaliteit gebruikt VW

Tsja, nieuwe beugel gekocht en 2 keer in de primer, 4 keer in de reflex-zilveren lak en daarna nog drie lagen blanke lak er overheen.
Is weer netjes nu..

Dit gaat veranderd worden:

Dit gaat er in gemaakt worden:

Schuifruit lekkage.
Pin van ruitgeleider is in nieuwstaat dus dat kan de oorzaak niet zijn van lekkage

Ruitje verwijderd en rubber verwijderd,.... ieks zeiknat er onder..

trekdraadje door rubber getrokken

Naadje aan de bovenzijde tegen elkaar aangezet met secondenlijm

kit rups in gleufje:

rubber voorzichtig in de kit drukken.

Ruitje er weer in en nu maar afwachten of het voldoende is.

Binnenkort weer verder met wat anders.
Als ik besluit om niet op alles antwoord te geven, dan wordt dat, door een aantal mensen gezien, als arrogant of forum onwaardig.
Het mooie van een forum en een meeting is in mijn ogen, dat er unieke dingen te zien zijn.
Dat houd het leuk en afwisselend. Kopieergedrag heb ik dan ook een broertje dood aan, zeker als je eerst zelf meerdere uren/dagen dingen aan het uitspitten geweest bent.
Soms ben ik 's avonds bijna 2,5 uur bezig met het beantwoorden van PB's, mailtjes etc.. veel mensen vergeten dat of hebben dat helemaal niet in de gaten.

Ik ga daar mee stoppen, ik heb namelijk ook nog een leven en hierdoor kom ik steeds minder aan mijn eigen projecten toe..
En ik heb er nog een aantal op de agenda staan

Roestige beugel in motorruimte en in het algemeen zijn er veel zaken in de motorruimte die aan roest onderhevig zijn, echt mindere kwaliteit gebruikt VW


Tsja, nieuwe beugel gekocht en 2 keer in de primer, 4 keer in de reflex-zilveren lak en daarna nog drie lagen blanke lak er overheen.
Is weer netjes nu..

Dit gaat veranderd worden:

Dit gaat er in gemaakt worden:

Schuifruit lekkage.
Pin van ruitgeleider is in nieuwstaat dus dat kan de oorzaak niet zijn van lekkage

Ruitje verwijderd en rubber verwijderd,.... ieks zeiknat er onder..

trekdraadje door rubber getrokken

Naadje aan de bovenzijde tegen elkaar aangezet met secondenlijm

kit rups in gleufje:

rubber voorzichtig in de kit drukken.

Ruitje er weer in en nu maar afwachten of het voldoende is.

Binnenkort weer verder met wat anders.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level
PDC sensoren en kabelboom van oude grote naar nieuwe kleine type omgebouwd,
en dat had nog even wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werkt het
Voordien:

Test-opstelling:

Werkt het?

Binnenkort voor-sensoren en andere koplampen met automatische hoogte regulering
en dat had nog even wat voeten in de aarde, maar uiteindelijk werkt het

Voordien:

Test-opstelling:

Werkt het?

Binnenkort voor-sensoren en andere koplampen met automatische hoogte regulering
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: The next level
Mocht dit niet afdoende zijn dan zit het rubber nu permanent vastgekit? Niet los te bestellen hè..
Re: The next level
jan2009 schreef: 30 sep 2017, 21:24Als iemand eens een afkeurende opmerking maakt over je gordijntjes moet je dat maar zien als afgunst of jalouzie.![]()
Ben je misschien werkzaam in de stofferingsbranche?
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: The next level
The next level is natuurlijk wel de raar view camera. Kijk eens anders op carsystems.pl
Re: The next level
Een "uitvinding" doen die andere willen kopieren daar moet je toch reuze trots op zijn?Multivan Generation schreef: 30 sep 2017, 20:33 Heb al weer aardig wat gedaan, maar ik ga twijfelen of ik nog wel (wat) ga delen.
Als ik besluit om niet op alles antwoord te geven, dan wordt dat, door een aantal mensen gezien, als arrogant of forum onwaardig.
Het mooie van een forum en een meeting is in mijn ogen, dat er unieke dingen te zien zijn.
Dat houd het leuk en afwisselend. Kopieergedrag heb ik dan ook een broertje dood aan, zeker als je eerst zelf meerdere uren/dagen dingen aan het uitspitten geweest bent.
Het uitspitten is toch een groot deel van de hobby?
Anders koop je een kant en klare campert en post je wat kiekjes in een voorstel onderwerp, toch?
Zeg nou zelluf, niet willen verklappen waar je de, intercooler rubbers, schuifdeur rubbers en gordijntjes vandaan hebt, beetje kinderachtig en waarom?
De uitleg op je site van zowel de stabi achter als het verlagen achter zijn geweldig en daar heb ik en velen met mij veel aan gehad.
Mega forum waardig:
nabunneke schreef: 04 okt 2017, 20:12 beste, als ge wilt kan ik naar u toe komen en helpen,ik heb blokkeer sleutel alsook de 3/4 sleutel om de hoofdbout los te zetten.
laat maar iets weten dit uiteraard zonder kosten en op bassis van
ik woon in mol
T4 Multivan 2.5 TDI ACV, maart/1999, Westfalia slaapdak, keuken achterin.
- Endebendebus
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
- Locatie: Midden Nederland
Re: The next level
“Kopieergedrag heb ik dan ook een broertje dood aan, zeker als je eerst zelf meerdere uren/dagen dingen aan het uitspitten geweest bent”






Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: The next level

Onderdelen voor een nieuw project zijn allemaal binnen.






Lenzen waren al een tijdje binnen.
Dus binnenkort koplampen ombouwen met lenzen, automatische hoogteregulering met ultrasone sensor en stelmotoren.
Ik ben benieuwd naar de lenzen, komen van een Audi Q5

Doel is om een scherp en helder lichtbeeld te hebben zonder verblinding van tegenliggers.


Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: The next level
Gaaf hoor 

Groeten Maarten(RITC)
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Re: The next level
Peter,
ben benieuwd welke lichttemperatuur je gekozen hebt 4700k ?
(erg mooi setje.. btw
)
groet otzie
ben benieuwd welke lichttemperatuur je gekozen hebt 4700k ?
(erg mooi setje.. btw

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-