Ik zie dit net...
Heeft Heemskerk weer aan de hallucinerende paddo's gezeten,
of was het weer koffie snuiven?
Anyway, het is best wel grappig..
Een bulli wordt onze bus nooit, nee echt nooit..
Wordt tegenwoordig ook vooral te onpas gebruikt
De bijnaam ‘Bulli’ vindt zijn oorsprong in het dubbele karakter van de T1. Het is een samenvoeging van Bu(s) en Li(eferwagen), met een extra ‘l’ voor de leesbaarheid.
Vanaf een bepaald bouwjaar zijn sleutels niet zo even meer in te leren, maar moet je daarvoor langs de dealer waarbij de dealer computer een online verbinding maakt met een centrale sleutel-database in Wolfsburg.
Ik ga proberen om het zelf te doen
Bij onze bus was er één klapsleutel met afstandsbediening geleverd en een kale (ouderwetse vaste) sleutel zonder afstandsbediening.
Bij de klapsleutel beginnen de knoppen een beetje af te slijten.
Ik ga dus compleet blanco sleutels inleren.
Eerst maar eens 2 nieuwe klapsleutels gekocht, en dat was al lastig want speciaal nummer en ik wilde het natuurlijk wel betaalbaar houden
Een van de 2 sleutels is al voorzien van het juiste profiel
Eerst maar eens eentje gedaan, dat mocht het niet lukken, dan is de financiële schade niet zo groot
Binnenkort verder
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Multivan Generation schreef: 25 feb 2018, 21:25
Lekker bezig geweest met wat anders:
Vanaf een bepaald bouwjaar zijn sleutels niet zo even meer in te leren, maar moet je daarvoor langs de dealer waarbij de dealer computer een online verbinding maakt met een centrale sleutel-database in Wolfsburg.
Ik ga proberen om het zelf te doen
Bij onze bus was er één klapsleutel met afstandsbediening geleverd en een kale (ouderwetse vaste) sleutel zonder afstandsbediening.
Bij de klapsleutel beginnen de knoppen een beetje af te slijten.
Ik ga dus compleet blanco sleutels inleren.
Eerst maar eens 2 nieuwe klapsleutels gekocht, en dat was al lastig want speciaal nummer en ik wilde het natuurlijk wel betaalbaar houden
Volgens mij zag ik in een vandaag geplaatst youtube filmpje dat het je gelukt is. HULDE
Een klapbare VW fietsendrager voor op de trekhaak.
Artikelnummer voor 2 fietsen: 3C0 071 105 B
Artikelnummer voor 3 fietsen: 3C0 071 105 C
Het mooie is dat VW deze fietsendrager laat produceren bij Uebler,
en dat de fietsendrager vergelijkbaar is met de Uebler X21-S en Uebler X31-S.
Maar dat voor een VW prijs, en die ligt lager dan eentje van Uebler kopen
Pas was er op ebay een actie bij een Audi-dealer, nog eens bijna 110 euro goedkoper als normaal,
meteen toegeslagen
Eigen gewicht is ca. 16 kg
maximaal laadvermogen: 60 kg.
Eerste keer uitpakken (beetje chaos met de opbergzak):
Demonteren:
Verder nog een 2de Brandrup toprail voor de linkerzijde geplaatst samen met mijn broer,
dus weer in vorm gebogen en met Sikaflex 260N kit er tegen aan gemaakt, dus zonder te boren.
Ook heb ik een bestelling gedaan voor een custom-made zonnepaneel.
Dus het wordt gemaakt zoals ik dat voor ogen heb, qua aansluiting, en hoeveelheid kabels en kabellengte.
Doel is om geen gat in ons dak te hoeven boren.
Montage zal ook anders als anders worden..
Ik heb van een weetjeweller 2 T5 C-rails over genomen.
Deze zijn op maat gezaagd en ingepast in de groeven van ons SCA 192 dak.
Deze rail worden eerst opnieuw geëloxeerd in matzwart en daarna gemonteerd.
Foto's volgen binnen kort.
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 03 jan 2021, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...