Kan je die shawl altijd geplaatst houden of moet deze elke keer verwijderd worden?
Ik vond de optie met die zilverenscreens er ook al netjes uitzien
Groet Renew
Kan je die shawl altijd geplaatst houden of moet deze elke keer verwijderd worden?
Die is dermate stijf dat je hem wel moet verwijderen, anders gaat het dak niet naar beneden.
Het is ook gemaakt van een dicht-geweven stof die normaal gezien niet geïmpregneerd moet worden.
Bij de aanschaf van de bus had ik gezien dat het subframe op sommige plaatsen echt wel verroest was.
Gisteren was het weer er voor, om dat eens goed aan te pakken.
Eerst de losse roest delen verwijderd,
daarna met een roest-omvormer de geroeste delen behandeld, ets-primer er op, het gehele subframe, binnen-voorbumper en strip er onder in de mat-zwarte verf gespoten. Daarna blanke lak er op gespoten en vervolgens nog transparante beschermende wax.
Ging heerlijk qua droogtijden in combinatie met de hoge buiten temperaturen
beetje dik er op gezet:
Ook daar waar normaal gezien de binnenschermen aan de voorzijde voor zitten, ook ingespoten..
En nog iets heel anders..
Koplampen werden net warm, en het was nog niet donker,
maar voor de eerste keer zonder afstellen was het niet verkeerd
Nadien helemaal strak gezet...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Nadat we op vakantie geweest zijn kunnen we wat ervaringen delen van verschillende dingen.
Gedurende de vakantie hebben we zeggen en schrijven, één dag aan de paal gestaan in Stockholm.
De prijs van de campingplaats kon niet zonder stroom
Zonnepaneel hield alles gemakkelijk bij.
We hadden voor de vakantie een rainbow screen pop top cover binnen gekregen.
Tijdens de vakantie konden we dat goed een paar keer testen.
Onze eerlijke ervaringen en voors en tegens:
Voors:
heerlijk stabiel, best dik materiaal,
met 2 stijve baleinen die opzetten vergemakkelijken,
bij regen blijft tentstof droog
geen geflapper en een stuk stiller bovenin
temperatuur blijft aangenamer binnen
tegens:
de tent wordt dermate goed afgesloten, dat je haast geen ventilatie meer hebt
hierdoor condensvorming op aluminium rail 's morgens.
plaatsen met 2 personen van ongelijke lengte soms lastig
de gespen vinden we te hoekig.
Doorzichtig materiaal aan een zijde "gestikt" in de opbergzak door condens, terwijl hij droog was..
We hebben een beetje geëxperimenteerd met hoeveel afstand we houden tussen de tentstof en de isolatieschil en vooral aan de voorzijde konden we dan tijdens regen toch nog wat ventilatie trek creëren.
De koplampen konden we goed testen in de tunnels die we gereden hebben, en daarbij viel meteen op dat de lenzen een hele scherpe aftekening gaven van de lichtbundel.
Een heel informatief filmpje over verlichting heb ik hier gevonden:
Maar ik had onze koplampen relatief heel dichtbij gezet, om zeker te weten dat ik niemand zou verblinden.
Vandaag even bij Erdem langs geweest om ze op de testkast goed en precies af te stellen.
De linker stond veel te laag en te ver naar rechts, de rechter veel te laag.
Nu dus niet meer
Bij één van onze verbreed stalen wielen, was er een band die heel langzaam iets afliep.
Dat velgbed heeft Erdem met speciale kit dicht gesmeerd om te zien of het hiermee opgelost is..
Even goed laten drogen en dan wat meer druk in de band brengen,
een snelle test zag er al hoopvol uit. Dus dat moeten we even afwachten.
Verder hebben we bij EVO design 2 dingen besteld terwijl we in Zweden waren
Na een paar dagen kwam het thuis aan, en we waren echt niet blij..
Ik heb een heel uitgebreide email gestuurd met de redenen waarom we niet blij waren,
en hoe ik het op zou lossen, zodat het in de toekomst niet meer voor zou kunnen komen.
Mijn suggesties hebben ze de volgende dag meteen toegepast en hun website op een aantal zaken aangepast,
waardoor het voor bestellen nu duidelijker is, dat je nu kunt aangeven of het voor een UK-auto of een Europese auto is,
De nieuwe pagina met bovenkasten is nu wel correct gelinkt in de navigatie, en er werden excuses aangeboden,
en de fouten werden erkend..!
Als tegenprestatie werd de complete bestelling nogmaals en kostenvrij binnen 1 week naar ons gestuurd.
Hulde voor deze professionele aanpak van dit bedrijf..
En ook hebben we voor onszelf een souveniertje in Zweden gekocht wat bij de auto past..
Ik kom bij de Volkswagen dealer en legde uit wat ik zocht.
Een kentekenplaat houder met hun naam er op.
Wat bleek, die kentekenplaat houders zijn 2 delig.
Die jongen loopt naar de kast en haalt er 2 plaatjes uit..En geeft die zo aan mij, met de opmerking veel plezier er mee.
Op mijn vraag wat ik mocht voldoen, begon hij te lachen en zei: dat het service was.
Alleen de houders moest ik ik voor de partsdesk zijn.
Nou uiteindelijk omgerekend 7 euro achtergelaten voor 2 complete kentekenplaathouders en een Volkswagen zonnebril..
Mijn dag kon niet meer stuk..
Zo, wateen werk heb je er van gemaakt zeg!
Ik zag het topic ineens voorbij komen toen ik in de avond even op de camping de site bezocht en vervolgens had ik voor een paar avonden leesvoer.
Ik ben benieuwd wat er nog gaat komen!
RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:26
Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
En dat is gebaseerd op wat?
Veel auto’s met origineel xenon welke goed afgesteld kunnen ook ‘verblinden’.
Belangrijkste is dat de basisafstelling goed staat. Ik kan je vertellen dat deze koplampen keurig afgesteld staan en voor de zekerheid iets lager dan toegestaan is om zo te zorgen dan tegenliggers geen last ervaren.
RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:26
Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
En dat is gebaseerd op wat?
Veel auto’s met origineel xenon welke goed afgesteld kunnen ook ‘verblinden’.
Belangrijkste is dat de basisafstelling goed staat. Ik kan je vertellen dat deze koplampen keurig afgesteld staan en voor de zekerheid iets lager dan toegestaan is om zo te zorgen dan tegenliggers geen last ervaren.
Als je over een drempel rijdt verblind het je tegenligger. Je kan zeggen wat je wil maar die aftermarket xenon pik je er zo tussen uit. En ja Mercedes met niveauregeling ook..
RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:26
Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
En dat is gebaseerd op wat?
Veel auto’s met origineel xenon welke goed afgesteld kunnen ook ‘verblinden’.
Belangrijkste is dat de basisafstelling goed staat. Ik kan je vertellen dat deze koplampen keurig afgesteld staan en voor de zekerheid iets lager dan toegestaan is om zo te zorgen dan tegenliggers geen last ervaren.
Als je over een drempel rijdt verblind het je tegenligger. Je kan zeggen wat je wil maar die aftermarket xenon pik je er zo tussen uit. En ja Mercedes met niveauregeling ook..
Dat is met alle auto’s wel of geen xenon, geen xenon en geen hoogteregeling schijnt ook vol in je bakkes als het een drempel over gaat.
De originele automatische hoogteregeling bij auto’s met xenon gaat te langzaam ofwel kan de drempel die je dan overrijd helemaal niet bijhouden dus jou opmerking klopt niet.
Of ga je nu beweren dat je al jaren gewerkt hebt in de verlichtingsindustrie en weet waar je over praat, net als met de ‘bandenkennis’ die je hebt.
Die heb ik idd gemist Peter. Dan heb ik niks gezegd. Had het kunnen weten dat jij er wel niveauregeling erop hebt zitten.
@erdem Ik hoef niet jaren in licht industrie te werken om te merken welke verlichting mij hindert en welke niet.
Af fabriek xenon pakt glooiingen in het wegdek prima op, after market xenon zonder niveauregeling doet dat niet.
Over de bandjes, het contact oppervlakte bij sneeuw of modder veranderd. Daar is het hele principe van de 2cv op gebaseerd.
Helaas zijn de meeste foto’s niet (meer) zichtbaar.
M.i. doodzonde, want het lijkt me voor een iedere een prachtig gedocumenteerd verslag (eigenlijk bijna naslagwerk) van alle facetten die bij de zelfbouw om de hoek komen kijken en beslissingen die gemaakt moesten worden met de bijbehorende overwegingen.
Daarom als nieuwkomer de open vraag: is het bewuste policy op dit forum om iets oudere foto’s te verwijderen of is het ‘per ongeluk’ gebeurd bijvoorbeeld als gevolg van een crash of zo? Of, dat kan ook natuurlijk, heb ik iets verkeerd staan’ bij mijn instellingen?