Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar de ideale VW camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
BUTTON_POST_REPLY
Jakob G
BerichtenCOLON 578
GeregistreerdCOLON Zo Mei 15, 2011 22:47

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar camper

Bericht door Jakob G »

de Viking schreefCOLON Di Jul 18, 2017 21:43 De neus nog wat luxer gemaakt met chroom strippen en dagrijverlichting.
Passen mooi op de plek van de mistlampen.
Een speciaal kastje gemonteerd dat ze gaan branden bij het starten en uit gaan bij het dimlicht.
De parkeerlichten kunnen wel aan omdat ik ook wil dat mijn achterlichten branden.
Omdat ze aan het dimlicht gekoppeld zijn, gaan de lampjes bij groot licht weer branden.
Weet niet of dit akkoord is bij de APK :lach
.
DSC02602 (800x600).jpg
DSC02617 (800x600).jpg
Hoe krijg je de bumpers zo mooi, dat willen we graag weten.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikers-avatar
de Viking
BerichtenCOLON 213
GeregistreerdCOLON Do Nov 12, 2015 10:34
WoonplaatsCOLON midden Fryslân

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar ideale camper

Bericht door de Viking »

Jacob,

Die bumpers zijn gewoon grijze Transporter bumpers van 2005, onbehandeld.
Inderdaad, op de foto lijken ze mooier dan in werkelijkheid.
Ik heb overwogen ze te spuiten, maar hier in Grou kunnen ze ook wrappen.
Maar eerlijk gezegd geef ik daar geen geld aan uit, goed is goed en ik hou van zoals het is, ze zijn netjes.
Als je wilt kun je alles mooier maken of verbeteren, maar ik vind dat weggegooid geld, heeft voor ons geen meerwaarde en ik doe het al helemaal niet voor de buren :knipoog

Wij waren vorige week nog naar de Moezel en kwamen daar op een camping bij Hatzenport 800 VW bussen tegen. Ben er even geweest maar het was een natte bende. En ik vraag me af wat ik daar zou moeten doen?
Eigenlijk is het hetzelfde als mijn motorweekenden :lach en dan is mijn keuze niet zo moeilijk.

O ja en op 13 september had ik ook nog even gekeken bij Zeewolde, was een treffen van de VW bus club, maar wij hadden een motortreffen in Vierhouten.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikers-avatar
de Viking
BerichtenCOLON 213

Bericht door de Viking »

Bedankt Henk voor het verplaatsen naar de rubriek Campers.
In deze rubriek pas de ombouw naar een camper.
Deze bus is een VW camper en geen dagelijkse auto voor het gezin.
Gebruikers-avatar
Henk-1
Site Admin
BerichtenCOLON 4177
GeregistreerdCOLON Do Jan 11, 2007 11:24
WoonplaatsCOLON Stadskanaal
CONTACTCOLON

Bericht door Henk-1 »

de Viking schreefCOLON Vr Mrt 13, 2020 13:30 Bedankt Henk voor het verplaatsen naar de rubriek Campers.
:toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjw VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikers-avatar
de Viking
BerichtenCOLON 213

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar de ideale VW camper

Bericht door de Viking »

Vandaag mijn kantelbaar fietsenrek op de trekhaak nog wat extra laten kantelen zodat de deuren voldoende open kunnen om evt tafel en stoelen of iets anders te pakken.
De veiligheidsnokken er af geflext en een buisje geplaatst waar hij gekantelt met fietsen en al op kan staan.
Werkt prima en ik ben ook blij met de hoogte van een trekhaak fietsendrager omdat elektrische fietsen toch wel redelijk zwaar zijn en het er op zetten weinig moeite kost.

Voor langere buitenlandse vakanties hadden we geen fietsen mee omdat we geen sta-camper hebben m.a.w. we toeren dagelijks verder.
En een VW bus camper kun je gemakkelijk dagelijks als auto gebruiken waar dan ook naar toe, we kunnen overal parkeren en komen op de kleinste plekjes.
.
VW fietsdrager 1.jpg
.
VW fietsdrager.jpg
.
VW fietsdrager 2.jpg
Gebruikers-avatar
Multivan Generation
BerichtenCOLON 29110
GeregistreerdCOLON Zo Jan 14, 2007 14:41
WoonplaatsCOLON Zeeland (Oost)
CONTACTCOLON

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar de ideale VW camper

Bericht door Multivan Generation »

Mooi 👍

Heb je nog wat meer details of foto's over wat je precies weggehaald hebt?

Is het toevallig een Uebler x21 fietsendrager?

Dit is veel handiger en verstandig dat je met het ook op elektrische fietsen voor een trekhaakdrager bent gegaan :toppie

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikers-avatar
de Viking
BerichtenCOLON 213

Bericht door de Viking »

He Peter,

Ja, deze kantelbare fietsendrager van de ANWB (Travel & Co) is prima, iets zwaar, een aantal jaren geleden in een aanbieding gekocht voor 225,-
Eenzelfde van Thule is 2x zo duur. Fietsen passen er perfect op en wat ik belangrijk vind, hij staat goed recht en stevig op de trekhaak.
Sommigen hebben de fietsen helemaal achterover hangen en dat is vragen om moeilijkheden.
En 2 elektrische fietsen is altijd nog 2x 27 kg en de drager mag 60 tillen + fietsen drager van 27 kg, blijf ik mooi onder de 90 kg voor een trekhaak.
En de achteras van onze Transporter is een verzwaarde versie, zat er onder, en het gekke van deze as is dat de handrem trommeltjes heeft die niet erg goed werken maar voor de APK geen probleem.
Ken jij deze achteras?

Ik heb 2 massieve pennen l en r weggeflext die de drager maar beperkt liet kantelen maar nu een stuk meer en de fietsen staan gewoon vast, dus er gebeurt niets, je kunt de drager zo weer terug kantelen.
Het buisje voor ondersteuning zit nu losjes vast met een slangklem zodat het mee kan draaien, zou nog een beter moeten maar goed is goed op dit moment.
.
VW fietsdrager 3.jpg
BUTTON_POST_REPLY