Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slaapdak inbouwer in Duitsland

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Deskman »

Koop een camper en je hebt meer aanspraak op straat dan een gemiddelde hondenbezitter.

Ook onder vrienden en kennissen gaat het nieuws als een lopend vuurtje: had ik ook..., wil ik al jaren..., lijkt me...

Voor een Belgische vriend die in Tsjechië woont was mijn aankoop ook de druppel: hij wil zijn T5 transporter, waar hij altijd al op een vlonder in kon slapen, van een slaapdak voorzien (en een keukenunit). Hij wil dat (ingewikkelde belasting-gerelateerde zaak) in Duitsland laten doen.
In mijn overmoed zei ik dat je in Duitsland op elke straathoek een hefdak kon laten inbouwen maar zo simpel was dat niet.

Heeft iemand van jullie toevallig contacten in Duitsland of ervaring met een nette daken-bouwer? Googelen hoeft niet, dat kan ik zelf als de beste maar adressen waarvan je iets meer weet: graag. Je laat immers niet zomaar de eerste de beste je dak er uit zagen, toch?

Alvast bedankt, ook namens al mijn vrienden en kennissen die ook ineens aan de :driveT5 willen.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Scandibus
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jun 2014, 21:25

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Scandibus »

http://www.premiumcamper.de/
probeer ook eens te googlen met: 'schlafdach einbauen' of 'aufstelldach nachrüsten'
treffer na treffer! :bifun
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door freek »

Polyroof in Dransfeld. Erg goede ervaringen mee.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Multivan Generation »

In mijn overmoed zei ik dat je in Duitsland op elke straathoek een hefdak kon laten inbouwen maar zo simpel was dat niet.
Succes met je overmoed :zwaai
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Deskman »

Ja, daar ben ik inmiddels al achter. Het is iets waarvan veel mensen denken 'laat ik van mijn hobby mijn beroep maken'.

Ondertussen: bedankt voor de tips - ik heb ze doorgespeeld aan de transporterbaas in kwestie.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Wimwesty
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 jul 2011, 22:31
Locatie: België
Contacteer:

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Wimwesty »

Door op reis te zijn geweest eerst vandaag dit topic gezien.

Er zijn gelukkig toch meer dan 2 slaapdakinbouwers in Duitsland, je vind er een aantal in deze link

Groeten,

Wim
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Deskman »

Ter afsluiting: Toen vriend zijn T5 transporter bij de garage bracht voor onderhoud bleken de onderhoudskosten op korte termijn ongeveer twee keer zo hoog als de restwaarde van de bus. Ombouwen zou dan zinloos zijn.

Afspraak gemaakt bij Reimo waar een T6 transporter voorzien kon worden van een complete inrichting en slaapdak en dan betaal je voor een 4-motion bus zonder al teveel toeters en bellen, slaapdak en camperinrichting compleet afgebouwd bijna € 73.000 Dat valt niet meer onder het hoofdstuk 'voordeliger dan een California'. Alleen een eenvoudig handbediend slaapdak in kleur gespoten, ingebouwd en wel, kost al € 5700

Op bezoek in België hield zijn eigen bus er spontaan mee op en bleek de garage een Cali 2.0 CR TDi Comfortline met DSG 104KW in voorraad te hebben waar hij graag vanaf wilde. Tweedehands met nog geen 1000 km op de teller voor iets meer dan 50 k. Het enige dat mist uit de verlanglijst is de 4-motion maar de vraag was al hoe hard dat nodig is. Ombouw naar een echte terreinwagen voor IJsland en Afrika stond niet op het programma.

Iedereen blij.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door Multivan Generation »

:toppie
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Slaapdak inbouwer in Duitsland

Bericht door bvddobb »

Dat is nou eens een 'geluk bij een ongeluk'!
Plaats reactie