Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Schapenwol hoe dik en hoeveel?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
BBkinkie
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2016, 23:00

Schapenwol hoe dik en hoeveel?

Bericht door BBkinkie »

Beste allen!

Een maand geleden vroeg ik hier nog welke motor het beste was! Inmiddels is de kogel door de kerk en heb ik een ex monstername T5 4motion van Rijkswaterstaat overgenomen met 45k op de teller uit 2010.

Ik wil de bus graag gaan isoleren voor mijn honden. De bedoeling is namelijk dat hij voornamelijk voor de hobby (sledehondensport) gebruikt gaat worden. Hierdoor sta ik af en toe in temperaturen van -20 - -30. Nu hoeft de bus echt niet boven nul te blijven maar een beetje isolatie is voor de hondjes ook wel fijn. Nu lees ik dat schapenwol allerlei goede dampregulerende eigenschappen heeft en dat vele er tevreden over zijn.

Kunnen jullie mij msschien vertellen welke dikte ik nodig heb om de wanden welke nu afgetimmerd zijn goed op te vullen?
En hoeveel vierkante meter ik ongeveer moet kopen.

Ik weet niet of ik de vloer er nog uit krijg anders ga ik die ook isoleren. Op het dak komen twee mechanische dakventilatoren om condens tegen te gaan.

Daarnaast zou ik na het isoleren de binnenzijde van de wanden graag bekleden met rekbaar vilt om neerslag van condens tegen te gaan. op de metalen delen. Hebben jullie hier nog goede adresjes voor?



MVGR.

Bram
Bijlagen
busje.jpg
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Schapenwol hoe dik en hoeveel?

Bericht door Mickel Moen »

Schapenwol neem je het liefst zo dik, dat het enigszins klemt tussen buitenwand en binnenwand.

Het is handig om twee verschillende diktes te nemen. Hoeveelheid is makkelijk te berekenen.

Voor meer: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/10/z ... leren.html
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Schapenwol hoe dik en hoeveel?

Bericht door Anno »

TS,
Vilt is te koop o.a. bij De Wild, ergens in de Achterhoek.
Wellicht ook bij De Wit in Schijndel.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gobert
Berichten: 225
Lid geworden op: 30 jul 2014, 21:24

Re: Schapenwol hoe dik en hoeveel?

Bericht door Gobert »

Wehl
Plaats reactie