Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afdichten regengoot bij plaatsen Reimo hefdak

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Afdichten regengoot bij plaatsen Reimo hefdak

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Hallo allemaal :zwaai

Moet de regengoot net als bij de T4 westfalia dak ook afgedicht worden. Ik zit te twijfelen met name bij de voorste spoiler door de rijwind zou hier vocht onder kunnen komen met alle gevolgen van dien.
Ook bestaat de mogelijkheid dat het tentdoek nat kan worden als je het doek onderschuift en dus ook in de goot

Het gaat hierbij om een T5 met een Reimo slaaphefdak :T54LIFE
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Afdichten regengoot bij plaatsen Reimo hefdak

Bericht door LAYCA »

Hoi bakkertjes
Ik heb zelf een REIMO hefdak geplaatst, bedoel je de regengoot boven de voordeuren?
Ik heb geen regengoot maar een strip langs het dak voor een luifel/voortent (rechterzijde)en daar zit een kunststof verlengstukje bij die voorkomt dat het water de deur inloopt als je deze zou openen bij regen.
Een T4 dus.

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
De Bakkertjes 562
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:11
Locatie: Uithuizermeeden

Re: Afdichten regengoot bij plaatsen Reimo hefdak

Bericht door De Bakkertjes 562 »

Hoi Wim

Het is een easy fit hefdak waarbij er een spoiler geplaatst word boven de voorraam. Onder deze spoiler loopt de regengoot door, als ik deze afsluit zal ik ook aan de achterzijde dit moeten doen anders blijft er alsnog water instaan. Als ik het open laat heb ik de kans dat het doek in de goot komt te liggen.
Daarnaast loop ik het risico dat er door de rijwind water onder de spoiler komt.
Een dillema dus :groteogen
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Afdichten regengoot bij plaatsen Reimo hefdak

Bericht door LAYCA »

De Bakkertjes 562 schreef:Hoi Wim

Het is een easy fit hefdak waarbij er een spoiler geplaatst word boven de voorraam. Onder deze spoiler loopt de regengoot door, als ik deze afsluit zal ik ook aan de achterzijde dit moeten doen anders blijft er alsnog water instaan. Als ik het open laat heb ik de kans dat het doek in de goot komt te liggen.
Daarnaast loop ik het risico dat er door de rijwind water onder de spoiler komt.
Een dillema dus :groteogen
Inderdaad moet dit wel dicht zijn.
je bedoelt de overgebleven stukjes boven de voorruit en boven de achterklep.
Deze zijn bij mij met passende rubberdelen opgevuld en met kit bevestigd, deze waren meegeleverd met het bouwpakket.
En ik verwacht dat deze gewoon te koop zijn.
Ik heb mogelijk een andere situatie maar kan wel meedenken :toppie

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie