Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Voor handige tips en truc zie het viewforum.php?f=14 forum
Veel plezier , webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rest bmp na 5 jaar oud

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
otzie

Re: Rest bmp na 5 jaar oud

Bericht door otzie » do aug 03, 2017 15:11

Geel kenteken dan is de BPM reeds voldaan
wij hebben er destijds specifiek naar gezocht.. wel heb je dan ineens een stuk minder keuze...
maar scheelt behoorlijk bij een jonge bus, na ombouw is het keuren bij de rdw, en het loket belastingdienst sla je dan lekker over :zwaai

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-Kombifornia DSG- & -Old Bastard '68 bug-

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » do aug 03, 2017 18:25

Inderdaad daarom ben ik in Duitsland gaan zoeken,
Omdat wat ik zocht in Nederland toen niet te vinden was. Destijds op mobile.de waren er voor mijn combinatie ook maar 6 :gekte

Henny M

Bericht door Henny M » do aug 03, 2017 22:34

Zodra een "overheidsauto" zichtbaar is voorzien van een herkenning bijv. Politie, Brandweer of Douane etc.ondanks met geel kenteken dan hebben zij vrijstelling voor BPM en MRB. Bij verkoop aan particulier bijv. via Domeinen blijft er een rest BPM.

Bram 696

Bericht door Bram 696 » vr aug 04, 2017 11:44

Henny M schreef:
do aug 03, 2017 22:34
Zodra een "overheidsauto" zichtbaar is voorzien van een herkenning bijv. Politie, Brandweer of Douane etc.ondanks met geel kenteken dan hebben zij vrijstelling voor BPM en MRB. Bij verkoop aan particulier bijv. via Domeinen blijft er een rest BPM.
Bij de auto die ik op het oog heb zijn de stickers wel verwijderd, de auto staat nu weer bij een tussen handel/persoon, maar omdat hij ouder is dan vijf jaar wordt er niet gerept over BPM en en gezegd het is een geel kenteken, deze persoon heeft ook de belastingdienst gebeld, die gaf aan dat het een personen auto is dus geen BPM, maar door deze uitzondering (overheidsvoertuig) ben ik er nog niet helemaal gerust op dat als ik straks hem omgebouwd heb en dan alsnog even een flinke som af mag rekenen.

Als ik zelf de belastingdienst bel willen ze mij geen antwoord geven erop. Om :nuts van te worden

Had jij ook een auto met bestickering Otzie?
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

Bram 696

Bericht door Bram 696 » vr aug 04, 2017 12:13

Ik dacht bel ze gewoon nog een keer zelf, na de eerste keer een hele afstandelijke belastingdienst meneer getroffen te hebben, kreeg ik de tweede keer een hele vriendelijke jongedame die het nagegaan was voor mij.

De BPM afbouw voor overheid voertuigen is wederom een afwijkende regel.
Na een beetje navragen kreeg ik de volgende informatie die misschien handig is voor een ieder die een overheidswagen aan wil schaffen.

BPM afbouw voor een normale auto / camper 17,5 jaar

BPM afbouw overheid
- brandweer 3 jaar
- politie 3 jaar
- ziekenvervoer 5 jaar
- geld en gevangen vervoer 8 jaar

Hoop dat andere hier ook wat aan hebben :toppie
T5 Multivan .. heerlijk rijden.

otzie

Bericht door otzie » vr aug 04, 2017 15:05

Had jij ook een auto met bestickering Otzie
onze auto had geen stickers meer, deze hadden ze al opgeknapt, dus de gaten in het dak weer dichtgemaakt en in ons geval supernetjes geheel gestoffeerd, destijds kon ik geen andere t5gp dsg kort met klep vinden in nederland in ons budget,
had liever een bus gehad met stickers erop.. ik geloof dat ik die er netter afhaal dan een handelaar.
en die gaten in het dak.. ach.. daar zaag je toch langsaf als het hefdak erin gaat :yes

stickers die er nog op zitten is binnen in de portieren en schuifdeur (de ronde reflectiestickers)
en als het geregend had zag je nog wat reclame staan op de motorkap.

met overheidsbussen wordt normaliter vrij lomp omgegaan, dus zelf goed alles bekijken of de betreffende bus het geld waard is. (geld eigenlijk voor alles) onze bus was destijds 3 jaar en een paar dagen oud toen we hem kochten , dus voor ons ideaal omdat we een jonge bus wilde.

otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-Kombifornia DSG- & -Old Bastard '68 bug-

multivan_rob

Bericht door multivan_rob » do okt 26, 2017 2:57

Momenteel ben ik ook bezig om een t5 van grijs kenteken naar camper kenteken te laten (om)keuren, maar ik wordt niet goed wijs wat ik nu voor de BPM moet doen.
Doet de belastingdienst dat zelf of moet Ik een berekening maken, of laten maken?

De link via autoweek is idd tot 2010, mijn bus is van 2006, via de ruw site is al te vinden hoe veel deze bus kostte en wat de BPM zou moeten zijn.

Daarnaast begrijp ik dat je en toeslag betaald over de Co2 uitstoot en dat je een diesel hebt?
T5 1,9 Tdi en wel zwart

bobv

Bericht door bobv » do okt 26, 2017 7:45

http://autoimport.autotelex.nl/merk.aspx

Deze link volgen, dan zie je wat je aan BPM moet betalen. Als je bus omgekeurd is kun je via deze site tegen betaling een aangifteformulier BPM uit draaien.
Groeten
Bob
T4 2.5 TDI+ AJT, bj 2000 :yes

multivan_rob

Bericht door multivan_rob » vr okt 27, 2017 2:54

gaat deze site niet over alleen import? mijn bus is gewoon een in Nederland op kenteken gezette bus?
T5 1,9 Tdi en wel zwart

bobv

Bericht door bobv » vr okt 27, 2017 7:26

Lijkt wel zo maar na ombouw moet je dezelfde aangifte doen als wanneer je een personenauto invoerd
Groeten
Bob
T4 2.5 TDI+ AJT, bj 2000 :yes

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » vr okt 27, 2017 8:45

multivan_rob schreef:
vr okt 27, 2017 2:54
gaat deze site niet over alleen import? mijn bus is gewoon een in Nederland op kenteken gezette bus?
Ik weet niet wat je basis is, transporter, caravelle of multivan, maar voor het basisbedrag voor de camper mag je van een kale transporter uitgaan.
Grootste uitdaging zal eventuele zitplaatsen op kenteken zijn bij wv1 chassisnummer.

Succes
Groetjes peter

multivan_rob

Bericht door multivan_rob » za nov 04, 2017 5:09

Gekeurd!!!, En de dwars geplaatste bank is 2 m lang.. jawel, " u mag kiezen meneer," tja doe dan maar, eh... personen ook achterin vervoeren dan...
" even nameten," idd 2 meter lang, "de bus is van voor 2012 ", 40 cm per persoon, dus op de achterbank mogen 5!!! mensen ( en dat zonder gordel)
Heel bijzonder dat het kennelijk zo in Nederland werkt, waarschijnlijk zal ik er nooit gebruik van maken om 5 mensen op zo'n gordelloze achterbank te vervoeren, maar het MAG dus wel. nu nog even wachten op het nieuwe kenteken, ik ben benieuwd

Op een later moment zal ik wat foto's uploaden
T5 1,9 Tdi en wel zwart

moosev

Bericht door moosev » za nov 04, 2017 9:12

Gefeliciteerd! Erg bijzonder die regelgeving, ik heb 9 personen op kenteken maar ik zie het ook als een twee persoonsauto.

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » za nov 04, 2017 12:58

Ik mocht kiezen hoeveel ik er op kenteken wilde.
Qua chassisnummer(WV2 en LWB) mochten dat er maximaal 9 worden.
Nou reëel gezien is in onze indeling 7 zitplaatsen nog wel verdedigbaar,
dus wat denkt u van 7 stuks? Nou dat is prima, dan zorg ik dat er 7 zitplaatsen vermeld gaan worden..

Ging ook best handig..

Beckontheroad

Bericht door Beckontheroad » za nov 04, 2017 14:36

Bij mij 5 zitplaatsen zonder overleg. 2 gordels op de achterbank..maar komt wel goed uit want nu een losse stoel in de rails mogen/komen we op 5 :yes

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--

Plaats reactie