Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

The next level

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Nadat we op vakantie geweest zijn kunnen we wat ervaringen delen van verschillende dingen.
Gedurende de vakantie hebben we zeggen en schrijven, één dag aan de paal gestaan in Stockholm.
De prijs van de campingplaats kon niet zonder stroom :bonk
Zonnepaneel hield alles gemakkelijk bij.

We hadden voor de vakantie een rainbow screen pop top cover binnen gekregen.
Tijdens de vakantie konden we dat goed een paar keer testen.
Onze eerlijke ervaringen en voors en tegens:
Voors:
heerlijk stabiel, best dik materiaal,
met 2 stijve baleinen die opzetten vergemakkelijken,
bij regen blijft tentstof droog
geen geflapper en een stuk stiller bovenin
temperatuur blijft aangenamer binnen

tegens:
de tent wordt dermate goed afgesloten, dat je haast geen ventilatie meer hebt
hierdoor condensvorming op aluminium rail 's morgens.
plaatsen met 2 personen van ongelijke lengte soms lastig
de gespen vinden we te hoekig.
Doorzichtig materiaal aan een zijde "gestikt" in de opbergzak door condens, terwijl hij droog was.. :bonk

We hebben een beetje geëxperimenteerd met hoeveel afstand we houden tussen de tentstof en de isolatieschil en vooral aan de voorzijde konden we dan tijdens regen toch nog wat ventilatie trek creëren.

De koplampen konden we goed testen in de tunnels die we gereden hebben, en daarbij viel meteen op dat de lenzen een hele scherpe aftekening gaven van de lichtbundel.

Een heel informatief filmpje over verlichting heb ik hier gevonden:


Maar ik had onze koplampen relatief heel dichtbij gezet, om zeker te weten dat ik niemand zou verblinden.
Vandaag even bij Erdem langs geweest om ze op de testkast goed en precies af te stellen.
De linker stond veel te laag en te ver naar rechts, de rechter veel te laag.
Nu dus niet meer :knipoog

Bij één van onze verbreed stalen wielen, was er een band die heel langzaam iets afliep.
Dat velgbed heeft Erdem met speciale kit dicht gesmeerd om te zien of het hiermee opgelost is..
Even goed laten drogen en dan wat meer druk in de band brengen,
een snelle test zag er al hoopvol uit. Dus dat moeten we even afwachten.

Verder hebben we bij EVO design 2 dingen besteld terwijl we in Zweden waren :gekte
Na een paar dagen kwam het thuis aan, en we waren echt niet blij..
Ik heb een heel uitgebreide email gestuurd met de redenen waarom we niet blij waren,
en hoe ik het op zou lossen, zodat het in de toekomst niet meer voor zou kunnen komen.

Mijn suggesties hebben ze de volgende dag meteen toegepast en hun website op een aantal zaken aangepast,
waardoor het voor bestellen nu duidelijker is, dat je nu kunt aangeven of het voor een UK-auto of een Europese auto is,
De nieuwe pagina met bovenkasten is nu wel correct gelinkt in de navigatie, en er werden excuses aangeboden,
en de fouten werden erkend..!

Als tegenprestatie werd de complete bestelling nogmaals en kostenvrij binnen 1 week naar ons gestuurd.
Hulde voor deze professionele aanpak van dit bedrijf..


En ook hebben we voor onszelf een souveniertje in Zweden gekocht wat bij de auto past..
Ik kom bij de Volkswagen dealer en legde uit wat ik zocht.
Een kentekenplaat houder met hun naam er op.
Wat bleek, die kentekenplaat houders zijn 2 delig.
Die jongen loopt naar de kast en haalt er 2 plaatjes uit..En geeft die zo aan mij, met de opmerking veel plezier er mee.
Op mijn vraag wat ik mocht voldoen, begon hij te lachen en zei: dat het service was.
Alleen de houders moest ik ik voor de partsdesk zijn.
Nou uiteindelijk omgerekend 7 euro achtergelaten voor 2 complete kentekenplaathouders en een Volkswagen zonnebril..
Mijn dag kon niet meer stuk..

Afbeelding

ze zijn van Formac, heel stabiel en al wat voor gebogen.
https://www.formac.eu/#

Kleur past een beetje bij de auto, dat leek me wel leuk..
Afbeelding

Binnenkort de onderdelen van EVOdesign in de auto maken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: The next level

Bericht door Ilja1974 »

Zo, wateen werk heb je er van gemaakt zeg!
Ik zag het topic ineens voorbij komen toen ik in de avond even op de camping de site bezocht en vervolgens had ik voor een paar avonden leesvoer.
Ik ben benieuwd wat er nog gaat komen!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Foto van wat kwalitatieve goede xenon-set in combinatie met goede lenzen en juiste afstelling verblindingsvrij kan opleveren.
Verkeersbord wat reflecteert staat op 350 meter
Verkeersbord wat reflecteert staat op 350 meter
Met grootlicht op de snelweg is het 6 hectometerpaaltjes ver :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: The next level

Bericht door RoelandZ »

Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: The next level

Bericht door Erdem50 »

RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:26 Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
En dat is gebaseerd op wat?

Veel auto’s met origineel xenon welke goed afgesteld kunnen ook ‘verblinden’.

Belangrijkste is dat de basisafstelling goed staat. Ik kan je vertellen dat deze koplampen keurig afgesteld staan en voor de zekerheid iets lager dan toegestaan is om zo te zorgen dan tegenliggers geen last ervaren.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: The next level

Bericht door RoelandZ »

Erdem50 schreef: 29 okt 2019, 20:31
RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:26 Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
En dat is gebaseerd op wat?

Veel auto’s met origineel xenon welke goed afgesteld kunnen ook ‘verblinden’.

Belangrijkste is dat de basisafstelling goed staat. Ik kan je vertellen dat deze koplampen keurig afgesteld staan en voor de zekerheid iets lager dan toegestaan is om zo te zorgen dan tegenliggers geen last ervaren.
Als je over een drempel rijdt verblind het je tegenligger. Je kan zeggen wat je wil maar die aftermarket xenon pik je er zo tussen uit. En ja Mercedes met niveauregeling ook..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef: 29 okt 2019, 21:27 Wel fijn wat goede coming home verlichting.
:toppie :knipoog
Inderdaad Jan, zo is het maar net.

@ Roeland Z,
heb je deze posts misschien gemist?
viewtopic.php?f=24&t=56399&hilit=hoogte ... &start=211 :zwaai
viewtopic.php?f=24&t=56399&start=472

Soms laat ik ook niet alles zien, je aanname is misschien wat te kort door de bocht en voorbarig geweest :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: The next level

Bericht door Erdem50 »

RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:46
Erdem50 schreef: 29 okt 2019, 20:31
RoelandZ schreef: 29 okt 2019, 20:26 Zonder niveauregeling is het nooit verblindingsvrij.
En dat is gebaseerd op wat?

Veel auto’s met origineel xenon welke goed afgesteld kunnen ook ‘verblinden’.

Belangrijkste is dat de basisafstelling goed staat. Ik kan je vertellen dat deze koplampen keurig afgesteld staan en voor de zekerheid iets lager dan toegestaan is om zo te zorgen dan tegenliggers geen last ervaren.
Als je over een drempel rijdt verblind het je tegenligger. Je kan zeggen wat je wil maar die aftermarket xenon pik je er zo tussen uit. En ja Mercedes met niveauregeling ook..
Dat is met alle auto’s wel of geen xenon, geen xenon en geen hoogteregeling schijnt ook vol in je bakkes als het een drempel over gaat.

De originele automatische hoogteregeling bij auto’s met xenon gaat te langzaam ofwel kan de drempel die je dan overrijd helemaal niet bijhouden dus jou opmerking klopt niet.

Of ga je nu beweren dat je al jaren gewerkt hebt in de verlichtingsindustrie en weet waar je over praat, net als met de ‘bandenkennis’ die je hebt.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Heren heren,
Ik beschrijf hier en laat hier projecten zien.
Discussies kunnen in de daarvoor geëigende fora plaatsvinden.. :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
RoelandZ
Berichten: 552
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:26
Locatie: Veldhoven

Re: The next level

Bericht door RoelandZ »

Die heb ik idd gemist Peter. Dan heb ik niks gezegd. Had het kunnen weten dat jij er wel niveauregeling erop hebt zitten. :knipoog

@erdem Ik hoef niet jaren in licht industrie te werken om te merken welke verlichting mij hindert en welke niet.
Af fabriek xenon pakt glooiingen in het wegdek prima op, after market xenon zonder niveauregeling doet dat niet.

Over de bandjes, het contact oppervlakte bij sneeuw of modder veranderd. Daar is het hele principe van de 2cv op gebaseerd. :zwaai
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: The next level

Bericht door Walda »

Wat een licht, super!

Walter
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Walda schreef: 30 okt 2019, 08:09 Wat een licht, super!

Walter
Dank je Walter, het bevalt ook prima..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Helaas zijn de meeste foto’s niet (meer) zichtbaar.

M.i. doodzonde, want het lijkt me voor een iedere een prachtig gedocumenteerd verslag (eigenlijk bijna naslagwerk) van alle facetten die bij de zelfbouw om de hoek komen kijken en beslissingen die gemaakt moesten worden met de bijbehorende overwegingen.

Daarom als nieuwkomer de open vraag: is het bewuste policy op dit forum om iets oudere foto’s te verwijderen of is het ‘per ongeluk’ gebeurd bijvoorbeeld als gevolg van een crash of zo? Of, dat kan ook natuurlijk, heb ik iets verkeerd staan’ bij mijn instellingen?
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 509
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Re: The next level

Bericht door moosev »

MGA1600 schreef: 29 nov 2019, 11:15 Helaas zijn de meeste foto’s niet (meer) zichtbaar.
Dit is een gevolg van het gebruik van linkjes naar Google Foto's, ik kan de foto's ook niet meer zien. Google heeft het een en ander gewijzigd waardoor de linkjes niet meer werken. Had ik ook last van. Heb mijn foto's nu in een 'geshared' album staan en diverse linkjes opnieuw gemaakt, lijkt nu goed te gaan.
Je hebt dus niets verkeerd staan en het is ook geen bewuste policy.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag wat onder de kerstboom gevonden. :adhd

Die mag er binnenkort in.. :gekte
En 4 jaar garantie er op is ook niet verkeerd ! :sjaal
Bijlagen
20191218_191151.jpg
20191218_190736.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie