Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

The next level

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef: 30 dec 2019, 14:23 Waarom heb je voor een aparte 12 naar 5 V omzetter gekozen?
Is dat om hoogfrequent storing op je audio te voorkomen ? , als deze zo dicht bij je radio zou zitten in het dashboard.
Een telefoon vindt 12V niet prettig om daarmee geladen te worden, en wil het liever gemakkelijk toegankelijk onder de voorstoel ipv weggewerkt achter het dashboard. Dat maakt een latere vervanging, mocht het defect zijn, een stuk gemakkelijker en sneller.

En met de camera werkzaamheden lag er toch het een en ander open. Dus dan meteen combineren. Ook meteen speaker bekabeling naar achteren gelegd.
20200102_090725.jpg
En nog iets anders..
20191225_140030.jpg
Even de verlichting daarvan snel getest.
20200103_142749.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: The next level

Bericht door hugopoley »

Netjes weer hoor!! Zeker die camera is echt heel gaaf, blijft hij in ieder geval schoon en droog.
Gebruikersavatar
deejoe
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:23
Locatie: Oosterhout

Re: The next level

Bericht door deejoe »

Very nice!
VW T4 Westfalia Biker 1996 2.4D (oud)
VW T4 1998 2.5 TDI(oud)
VW T4 2000 2.5 TDI
VW T3 1985 (te koop)
VW T5 2011 2.0 TDI
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Briljante oplossing met die ‘verborgen camera’! Mijn ervaring is dat je ze anders blijft schoonmaken!
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: The next level

Bericht door chv »

Betekent dit dat pas als de camera wordt ingeschakeld, het klepje kantelt??
Dat zou ik wel heel gaaf vinden!
Hoe dan ook:
Weer een hele mooie (lees: typisch Peter Multivan)-oplossing

Mvg
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

hugopoley schreef: 06 jan 2020, 10:06 Netjes weer hoor!! Zeker die camera is echt heel gaaf, blijft hij in ieder geval schoon en droog.
dank je wel
deejoe schreef: 06 jan 2020, 22:03Very nice!
dank je
MGA1600 schreef: 07 jan 2020, 11:41 Briljante oplossing met die ‘verborgen camera’! Mijn ervaring is dat je ze anders blijft schoonmaken!
Dank je wel
chv schreef: 07 jan 2020, 13:09 Betekent dit dat pas als de camera wordt ingeschakeld, het klepje kantelt??
Dat zou ik wel heel gaaf vinden!
Hoe dan ook:
Weer een hele mooie (lees: typisch Peter Multivan)-oplossing

Mvg
Charles
Ja inderdaad Charles,
je zet hem in zijn achteruit en het onopvallende logo klapt open, camera kijkt naar buiten en je hebt beeld.
Boven de 20 km/u klapt het vanzelf weer in..
En het mooie is, als je het niet weet, dan zie je het ook niet, heel subtiel weggewerkt.

En nooit op een T5 of T6 leverbaar geweest als optie.. :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: The next level

Bericht door chv »

En ik maar denken dat ik net een stapje te ver was gegaan met te denken dat het klepje open en dicht gaat!
Maar het kan dus echt. Geweldig! :sjaal

Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: The next level

Bericht door Snautzer »

Echt fantastisch :proost
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: The next level

Bericht door Snautzer »

Zeker maar niet/nooit op deze. Dus prachtige huisvlijt :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: 07 jan 2020, 23:03 Zeker maar niet/nooit op deze. Dus prachtige huisvlijt :jumpklap
Zeker en zo is het.
Er zijn mensen die denken, eigen logo even van de bus af halen,
logo camera er in, aansluiten en het werkt.
Nou zo eenvoudig is het dus niet..
Van een deur het plaatwerk laten aanpassen en die deur laten spuiten, dan de andere deur ook laten spuiten om geen kleur verschil te hebben.
Dan ben je zo rond de 600 euro verder en heb je een netjes afgewerkt gat en 2 strakke deuren, meer niet :nuts
Bedenk alleen al eens dat logo camera's geleverd zijn geweest in Golf, Passat, EOS, CC, polo.
Al deze auto's hebben een andere hoek waaronder de camera gemonteerd is in het carosserie.
In een bus is de hoek van het plaatwerk ook weer anders.
En die hoek van het plaatwerk waaronder het logo wordt gemonteerd is dus ook van invloed op de kijkhoek van de camera,
en dus wat je kunt zien. Kies je de verkeerde camera dan zie je misschien maar op de helft van het beeld de carrosserie en 1 meter achter de auto.
Tel daarbij op dat je dan nog kunt kiezen tussen een camera low en camera high versie en het verschil van aansturen, dan kun je jezelf voorstellen dat de halve auto overhoop gehaald wordt om zo iets te testen en aan te sluiten..
Als alles helemaal naar mijn idee werkt zal ik eens een filmpje er van maken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: The next level

Bericht door MGA1600 »

Multivan Generation schreef: 08 jan 2020, 10:25
Snautzer schreef: 07 jan 2020, 23:03 Zeker maar niet/nooit op deze. Dus prachtige huisvlijt :jumpklap
Tel daarbij op dat je dan nog kunt kiezen tussen een camera low en camera high versie en het verschil van aansturen, dan kun je jezelf voorstellen dat de halve auto overhoop gehaald wordt om zo iets te testen en aan te sluiten..
Zo’n soort ploeter-beeld had ik al voor ogen, maar volgens wil je niet echt anders dan flinke uitdagingen toch?
Terecht dat je je bus ‘Next Generation’ hebt gedoopt! Chapeau!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: The next level

Bericht door Hanz »

Dat vroeg ik me dus ook al af, zit er al een gat in die deur? Nee dus. Wat een werk, maar wie mooi wil zij moet pijn lijden. Wel een heel mooie oplossing, complimenten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: remmen upgrade

Bericht door Burp »

Multivan Generation schreef: 30 mei 2019, 21:57 Dank jullie wel... :gekte

Na een tijdje met de standaard remmen rondgereden te hebben, was het nu tijd voor een wat serieuzere upgrade..
Eerst staalflex remleidingen, daarna behalve de achterste remklauwen alles nieuw, en voor de voorzijde een ombouw van 308 mm schijven,
naar 340 mm schijven en van een zuiger remklauw naar 2 zuigers per remklauw..

Mooi spul :gekte
Afbeelding

Afbeelding

Van te voren had ik alle nieuwe delen in de zilvergrijze hittebestendige lak gespoten, gewoon omdat ik dat mooi vind en omdat het kan...

Afbeelding

Op de remschijf zit een zink-coating af-fabriek, die vanzelf wegslijt.

Detailstudie van de andere vorm van windgeleiderplaat aan de voorzijde.
Afbeelding

Afbeelding

mijn best op een nette afwerking gedaan.
Afbeelding

en nog eens iets geks...
Afbeelding

binnenkort nog iets leuks :knipoog
Hoi Peter,

De foto's staan er niet meer. Ik denk er over om ook een upgrade te doen, wat heb je besteld en waar? In principe voor de voorkant.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

door MGA1600 » za dec 28, 2019 21:21
Beste Peter,

Ik heb jouw ‘bouwverslag’ al meerdere keren doorgelezen. Jouw project gaat echt heel veel verder dan het mijne, maar toch haal ik er veel inspiratie en informatie uit!

Toch een vraag over de audio! Een heel aantal pagina`s terug beschrijf je hoe je de Match versterker (“subtiel” schrijf je erbij...) weggewerkt hebt achter het dashboard. Helaas zijn de bijbehorende foto’s niet meer zichtbaar.
door Multivan Generation » zo dec 29, 2019 11:36



Helaas zijn de bijbehorende foto’s niet meer zichtbaar.
Opnieuw opzoeken en plaatsen van die foto’s is waarschijnlijk te ingewikkeld

Dat is gekomen door of google photo's die ze niet meer laat zien, of door een forum-update.
Het is zeker niet te ingewikkeld, het zijn er alleen ruim 300, dus kost veel tijd.
Tijd die ook ook kan gebruiken om mijn eigen site te voorzien van T5 materiaal en informatie.
Burp schreef: 18 feb 2020, 18:03 Hoi Peter,
De foto's staan er niet meer. Ik denk er over om ook een upgrade te doen, wat heb je besteld en waar? In principe voor de voorkant.
Nee, dat klopt dus dat ze voor sommigen niet meer zichtbaar zijn.
Onderdeelnummers kun je hier vinden:
https://volkswagen.7zap.com/de/rdw/tran ... 15-615040/
Maar dat zijn de onderdelen voor een T5-GP, die heb jij volgens mij niet, dus moet je dan even bij jouw bouwjaar/modeljaar kijken voor de juiste nummers, en dan bijvoorbeeld op Duitse ebay bij elkaar zoeken.

Stahlflex remleidingen had ik van Spiegler, maar er zijn ook andere merken, bijvoorbeeld Goodridge.
Ook is er bij sommige aanbieders kieze uit de kleur van de teflon-slang alsmede van het materiaal van de fittings.
Die fittings zijn er bijvoorbeeld in messing en RVS. Het is net, wat jij het mooiste vindt. Viper-groen, met messing, het is mogelijk, oranje met RVS, you name it..

TIP: let op, Je kunt met de originele nummers voor de remklauwen, bij Lucas TRW, dezelfde remklauwen vinden, maar dan zonder VW logo voor 40-50% goedkoper :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: The next level

Bericht door Burp »

Top, thnx. Ga maar eens even uitvogelen wat ik wil hebben.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Plaats reactie