Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

The next level

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 219
Lid geworden op: vr dec 25, 2015 15:15
Locatie: Uden

Re: velgen reparatie en spuiten

Bericht door Ralph Bakker »

Multivan Generation schreef:
wo mei 17, 2017 20:04
Setje wielen gescoord via marktplaats.
Eigenlijk bij een Turks bedrijfje in Lelystad, die niet precies wist wat hij verkocht :bifun

Ik wist het donders goed en het bedrag wat ik er voor betaald heb, voelt als gestolen. :gekte

Okee, er zat wel wat werk aan.

Iedere velg had wel iets van "ervarings schade".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt erg,
maar als je ze naar een specialist zoals deze brengt:
http://www.velgenreparatie.nl/werkzaamheden

Dan krijg je ze werkelijk als nieuw terug :jumpklap :adhd :jump

We hebben ze meteen in reflex zilver metallic laten spuiten en voorzien van een blanke poedercoat.
Dat maakt het schoonhouden wat gemakkelijker..
Hoeveel mm-adapters heb je gebruikt voor deze Avignon wielen? Deze hebben namelijk ET60 en 5x130.

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: velgen reparatie en spuiten

Bericht door Multivan Generation »

Ralph Bakker schreef:
do sep 07, 2017 6:57

Hoeveel mm-adapters heb je gebruikt voor deze Avignon wielen? Deze hebben namelijk ET60 en 5x130.

:zwaai :zwaai

Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 219
Lid geworden op: vr dec 25, 2015 15:15
Locatie: Uden

Re: velgen reparatie en spuiten

Bericht door Ralph Bakker »

Multivan Generation schreef:
do sep 07, 2017 17:41
Ralph Bakker schreef:
do sep 07, 2017 6:57

Hoeveel mm-adapters heb je gebruikt voor deze Avignon wielen? Deze hebben namelijk ET60 en 5x130.

:zwaai :zwaai
Afgaande op je foto's zal de steekadapter wel 25mm per wiel zijn.

Thanks voor de info. :zwaai

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Leuke linkjes gevonden:

https://www.movera.com/kataloge

Walda
Berichten: 668
Lid geworden op: za sep 19, 2015 16:19
Locatie: Joure

Re: The next level

Bericht door Walda »

Handig, bedankt voor het delen.

Walter

Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 464
Lid geworden op: di jan 15, 2013 23:27
Locatie: brabant

Re: The next level

Bericht door otzie »

Leuke linkjes gevonden:

https://www.movera.com/kataloge
Danke! :toppie

-otzie-
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG- & -T6 bus- & -Old Bastard '68 bug-

Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 1589
Lid geworden op: do mei 21, 2009 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Mickel Moen »

Top Peter, :toppie

Weer eens wat anders dan de Reimo catalogus.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op za sep 30, 2017 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding Naar ons project VW T5 van DC naar Camper / Camperen

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

carkit optimalisatie

Bericht door Multivan Generation »

Een tijdje geleden alweer,
had ik een hint gegeven over carkit optimalisatie.
De microfoon zit origineel niet geheel op de lekkerste optimale plaats.

Dus ik heb de positie van de microfoon aangepast.

Carkit zat achter het linker roostertje, meer als 60 cm van het hoofd en dan ook nog in de buurt van de voorruit.
Afbeelding

De W8-verlichting even uit de hemel halen.
Afbeelding

Microfoontje verwijderen.
Afbeelding

Microfoon in nieuwe houder (voor DVE oftewel, digital voice enhancement) die we in de hemel gaan bevestigen.
Afbeelding

Hopla, veel dichter bij het hoofd en in rechte korte lijn.
Afbeelding

Diana had de bus voor de deur geparkeerd met een leuke kilometerstand..vrij maagdelijk busje nog :knipoog
Afbeelding

Binnenkort weer wat meer.. zijn al wat onderdelen binnen gekomen ---> automatische hoogte regulering voor koplampen.
Maar eerst moet alles binnen zijn, en er zijn ook nog wat andere prioriteiten..
PDC sensoren om pinnen bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: wo aug 15, 2012 14:43

Re: The next level

Bericht door Oviivo »

Zo zit het microfoontje nog dichter bij de voorruit, toch?

En "samen" bellen wordt lastiger.

Wel mooi met originele onderdelen opgelost :)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Oviivo schreef:
zo sep 10, 2017 10:04
Zo zit het microfoontje nog dichter bij de voorruit, toch?
En "samen" bellen wordt lastiger.
Wel mooi met originele onderdelen opgelost :)
Hoi Oviivo,
ik heb het daarnet nog voor je nagemeten.
Afstand tot voorruit was 22 cm en nu 30 cm, dus bijna 30% verder.
Maar wat het grote verschil is, is dat de afstand mond tot microfoon met 40 cm is afgenomen.

"Samen" bellen doen we niet, wel van auto naar auto, is ook een beetje samen met elkaar bellen. :nuts :gekte

En dank je voor het compliment :knipoog

Groeten Peter

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Walda schreef:
ma jun 19, 2017 19:54
Peter,

Die foto van de Reimo rail laat het kunststof einddeel zien en niet het aluminium. Ik heb zojuist even met google op Reimo multirail afbeeldingen gezocht en volgen mij zijn de profielen identiek dan wel bijna identiek. De standaard luifel beugels van fiamma worden ook aangeboden voor gebruik op beide rails merken. Ik ben in het verleden ook op het verkeerde been gezet door de fotootjes met de eindkapjes, deze geven geen beeld van het aluminiumprofiel. Maar goed het maakt niet uit als het product maar voldoet.

Groeten,

Walter
@ Walter,
ik heb de Reimo-rails goed bekeken op de caravan salon.
Het eindstuk is echt veel steviger/harder als dat van een Brandruprail,
en ook is de vorm net even anders, maar niet noemenswaardig, in het bovenste lipje zit er bij de Reimo-rail net wat meer ruimte.

Ik heb overigens hele fraaie adapters voor een luifel gezien, die op een Reimo-rail pasten, echte beauty's :jumpklap

Walda
Berichten: 668
Lid geworden op: za sep 19, 2015 16:19
Locatie: Joure

Re: The next level

Bericht door Walda »

Peter,

Refereer je nu alleen naar het eind stukje? Is er volgens jou verschil tussen de aluminium profielen (Reimo vs Brandrup) of niet?

Groeten,

Walter

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Ja rail is dus ook net anders.

Walda
Berichten: 668
Lid geworden op: za sep 19, 2015 16:19
Locatie: Joure

Re: The next level

Bericht door Walda »

Peter,

Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Hoe bevalt dat? Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.

Bedankt alvast,

Walter

Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 28260
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: The next level

Bericht door Multivan Generation »

Walda schreef:
ma sep 11, 2017 20:15
Peter,

Jij hebt in de schuifdeur zo'n handig vakjes paneel geplaats. Yes..

Hoe bevalt dat? Dat bevalt goed, je moet er alleen voor zorgen dat er niets uitsteekt anders zou dat de zijkant van de auto kunnen beschadigen maar dat lijkt me logisch..

Ik doel eigenlijk het meest op het tijdens regen de schuifdeur openen en het wel of niet nat worden van de spulletjes in de vakjes.
Uhm, als we camperen en het regent, dan hebben we de luifel uit, zodat we buiten droog kunnen zitten en het gedeelte voor de bus qua gras ook droog blijft. Dan geeft dat niet zo'n zooi in de bus. Onze luifel is 2 meter 70 lang, en als het regent doen we meestal niet de gehele schuifdeur open.
Dus hoe het zich bij regen houdt, dus of de inventory nat wordt ja of nee, dat weet ik eigenlijk niet. Wel steken de randen iets over..

Bedankt alvast,

Groetjes Peter


Plaats reactie