Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Knopje met ledje

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Knopje met ledje

Bericht door SandraB »

Hallo ik ben Sandra, woon in Veenendaal en sinds oktober in bezit van een vw t5 California. Nu heb ik net een knopje ontdekt waarvan ik in de handleiding niet kan achterhalen waarvoor het is. Het zit in het linker keukenkastje, onderin naast het hendeltje voor de vuilwatertank. Naast dat hendeltje zit een ventilatortje en daarnaast een zwart rond knopje met een rood led-lampje. Iemand enig idee waar het voor dient? Je zou denken voor de ventilator die daar ook zit maar waarvoor is dan de ventilator? Die zit wel zo ongeveer onder de koelbox. Ik heb echt geen enkel idee..
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Knopje met ledje

Bericht door Beckontheroad »

Welkom.
Je fan zou een extra koeling voor je koelkast kunnen zijn.wellicht aangebracht door de vorige eigenaar?
Gaat de fan aan als je de schakelaar omzet?


Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Knopje met ledje

Bericht door Hanz »

Als het zo'n soort schakelaar is dan is het vrijwel zeker door de vorige eigenaar zelf aangebracht.
En zoals al gezegd, wat gebeurt er als je de schakelaar omzet? En als er niets gebeurt, de draden volgen vanaf de schakelaar en kijken waar ze eindigen.
wipschakelaar.jpg
wipschakelaar.jpg (48.39 KiB) 1363 keer bekeken
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Knopje met ledje

Bericht door heemskerk »

Wanneer je na activatie van de schakelaar geen ventilator hoort o.i.d: Misschien heeft de vorige eigenaar een comfort-optimizer/Sleep-well (van de firma Plasébow) ingebouwd?
Eenvoudig te testen: Ga op het onderste bed liggen (bij het bovenste bed werk meestal minder door het absorberende tentdoek) in een stille rustige omgeving. Na verloop van tijd (10 min) moet je een bovengemiddeld gevoel van welbehagen gaan voelen.. :knipoog
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Knopje met ledje

Bericht door Beckontheroad »

heemskerk schreef: 18 mei 2017, 22:21 Wanneer je na activatie van de schakelaar geen ventilator hoort o.i.d: Misschien heeft de vorige eigenaar een comfort-optimizer/Sleep-well (van de firma Plasébow) ingebouwd?
Eenvoudig te testen: Ga op het onderste bed liggen (bij het bovenste bed werk meestal minder door het absorberende tentdoek) in een stille rustige omgeving. Na verloop van tijd (10 min) moet je een bovengemiddeld gevoel van welbehagen gaan voelen.. :knipoog
Nou, heb je wel de luxe versie! Ik zoek er ook nog zo een...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Knopje met ledje

Bericht door SandraB »

Ik zal straks eens even zoeken waar het knopje naartoe gaat want als ik het aan zet gaat de ventilator niet aan. Zo ver was ik al voordat ik hier de vraag plaatste. En mocht het stiekem toch een sleep comfort knopje zijn wil ik er zeker weten ook 1 naast het bed thuis in de slaapkamer :lach
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Knopje met ledje

Bericht door Hanz »

Het kan nog dat het knopje wel van de ventilator is maar dat er nog ergens een zekering tussen zit die kapot is.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Knopje met ledje

Bericht door Beckontheroad »

SandraB schreef: 19 mei 2017, 07:38 Ik zal straks eens even zoeken waar het knopje naartoe gaat want als ik het aan zet gaat de ventilator niet aan. Zo ver was ik al voordat ik hier de vraag plaatste. En mocht het stiekem toch een sleep comfort knopje zijn wil ik er zeker weten ook 1 naast het bed thuis in de slaapkamer :lach
Ook gechecked terwijl je koelkast aan stond
..?

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
SandraB
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 mei 2017, 19:02

Re: Knopje met ledje

Bericht door SandraB »

Yeah! Het is dus idd een knopje om de koelkast af te koelen wanneer deze (hele slimme opmerking om te melden dat hij aan moest staan) aan staat. Thnx voor de tip ;)
Niet teveel nadenken, gewoon je neus dichtknijpen en springen :yes
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Knopje met ledje

Bericht door Beckontheroad »

check-dubbel check.. ;-)
Veel plz met je bus

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Knopje met ledje

Bericht door Hanz »

Aah jammer, dus toch geen sleep comfort. Maar ja, als je daarvoor eerst in je gootsteenkastje moet duiken is er van het comfort toch al weinig meer over.
Mooi dat het raadsel opgelost is en fijn dat je dit nog even terug gemeld hebt :yes
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie