Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke T5

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
shahdaroba
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mei 2017, 10:02

welke T5

Bericht door shahdaroba »

Hallo allemaal
ik ben nieuw op dit forum, wel ben ik al een tijdje aan het lezen bij verschillende onderwerpen.
Ik wil een camper gaan bouwen met een T5 LWB maar ik ben er nog niet uit of ik er een met achterdeuren of een achterklep ga gebruiken.Wat zijn de voordelen voor de een tegenover de ander kan iemand mij daar advies over geven.
Ook zou ik graag willen weten welke motoren van de T5 het beste zijn in combinatie met DSG.
gr Ton
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2702
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: welke T5

Bericht door Erdem50 »

Dan zal het een T5GP worden met een 140pk met dsg
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: welke T5

Bericht door Anno »

TS,
Over achterdeuren versus achterklep het volgende:



Voordelen achterklep t.o.v. 2 achterdeuren

Bij regen sta je droog onder een geopende klep mits het niet te veel waait
De achterruit is niet gedeeld, achter de middenspijl van 2 deuren kan een motorfietser verscholen zitten
De scharnieren worden bij een achterklep minder belast. Deurscharnieren willen nog wel eens scheuren

Voordelen 2 achterdeuren t.o.v. achterklep

Je hebt minder ruimte achter de auto nodig om de deuren te openen
Bij het openen van deuren kan je rechtop staan, bij openen van klep moet je vaak bukken
Met een vorkheftruck voorzien van gewone mast kan je de auto voorzien van achterdeuren lossen en laden, handig voor 'dubbel-doel' campers

Mijn advies:
Ga ze beide goed bekijken.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: welke T5

Bericht door Walda »

En een klep kan met een slothaak op een kier gezet en gehouden worden ten behoeve van ventilatie zonder dat het inregent.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: welke T5

Bericht door otzie »

beste,

wij hebben een t5 uit bj 2011 met 140 pk en dsg dit rijdt geweldig,
je komt dat automatisch uit op een bus na bouwjaar 2009,
omdat vanaf het facelift model deze dsg-versnellingsbak zit, en in de oudere modellen niet (daar zit een andere automaatbak in)
ook krijg je er dan een ander type diesel voor in de plaats namelijk een common rail diesel i.p.v. pompverstuivers

wij hebben een achterklep, omdat wij de bus hebben omgebouwd naar een "california" uitvoering

zie ook dit draadje:
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... california

er zijn natuurlijk vele voor en nadelen te bedenken van het hebben van een achterklep, de originele achterklep-bekleding heeft 2 klapstoelen (lees "stoeltjes") dit vinden wij super handig, we nemen altijd onze "luxe" stoelen mee maar bij bezoek is het altijd handig een extra set stoeltjes uit de achterklep te toveren..

ook hebben wij de originele vw-votex-drager wat toch wel erg dik oogt op een achterklep

bij eigenbouw kun je natuurlijk maken wat je wilt, en ieder heeft zijn eigen budget/wensen.

succes met de aankoop van een bus!

groet otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
Plaats reactie