Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lange T5 met origineel verhoogd dak verhogen / hefdak

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
John1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2017, 00:05

Lange T5 met origineel verhoogd dak verhogen / hefdak

Bericht door John1972 »

Beste lezers , ik heb onlangs een lange T5 1.9 TDI ex Douane uit 2007 gekocht, met 115.000km het is een 9 persoons op kenteken en dat moet zo blijven , ik wil deze op een camper kenteken en wil er minimaal met twee personen in kunnen slapen,
De bus heeft af fabriek een origineel polyester dak verhoging met en het midden een af fabriek ingelaste stalen verbindingsbalk welke de daklijn volgt , vooraan is er net achter de stoelen ook een versteviging ingelast te hoogte van het eind van de voorste hemel .
De sta hoogte is nu maar 1.57 meter dit is dus te laag voor de belastingdienst.
Iemand ervaring met dit type dak ? wie heeft er ooit een hef / slaap dak gezien in een dak als dit ?

De achterste driezit bank is origineel en kan enkel naar voor klappen , over de rugleuning heen vanaf de achterklep naar voor gemeten is er genoeg lengte voor het vereiste bed .
Adviezen welkom !

ik zou er graag een foto van het dak bij plaatsen maar weet niet hoe ???
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Lange T5 met origineel verhoogd dak verhogen / hefdak

Bericht door Anno »

@TS,
Ik heb wel eens in de H2 versie van de VW T5 een hefdak gezien. Dat is dus mogelijk.
Wil je 9 persoons indeling houden dan worden de verplichte keuken, tafel en afsluitbare ruimte zeker niet te groot.

Je vraagt naar adviezen. Dat is wel erg ruim gesteld. Kan je wat gerichtere vraag stellen?
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33794
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lange T5 met origineel verhoogd dak verhogen / hefdak

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je voor je dak eens kontakt op nemen met polyroof in Duitsland?
Plaats reactie