Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slaap hefdaken

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Binnenkort mag ik weer eens een slaaphefdakje uitzoeken ,omdat ik hopelijk weer eigenaar wordt van een voor mijn nieuwe Multivan (2010) en heb al contact gehad met diverse plaasters, maar een te zien krijgen is toch wel lastig als je alleen in de avonden of weekenden kan :).

Atrion, Quickcamp, FSL en Rivia Ede (JWG was ik net te laat, die zijn nu lekker op vakantie).
Maar ik ben benieuwd of er leden zijn die een van deze slaaphefdaken heeft laten inbouwen bij een van deze jongens en woonachtig zijn in de randstad.

Ik zou deze graag eens willen zien in het echt. Zeker als je ook een hebt waarbij de clima hemel zat/zit/omgebouwd is, ik hoop op iemand in de buurt die zijn trots eens wil laten zien :yes

Ik woon vlakbij Zoetermeer/Waddinxveen.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
veerman
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:26

Re: slaap hefdaken

Bericht door veerman »

Ik heb mijn dak van mijn t5 laten inbouwen bij quickcamp en ben er zeer tevreden mee. Service was prima in orde en netjes afgeleverd.
Mvg Frank
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: slaap hefdaken

Bericht door Blue Star »

Hoi Bram.

Ik heb een dak van Metapol Customparts te Lisse.
Bij Theo kan je ook s avonds terecht.
Ook voor daken mét klimatanlage heeft hij een mooi dak ontwikkeld.
En de prijzen vallen erg mee.
Zie mijn topic New Blue Star Bulli bij T5 Projecten.

Gruß Fred
New Blue Star Bulli :zwaai :zwaai
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb mijn zinnen sowieso gezet op een slaaphefdak te laten plaatsen met de "grote" voor spoiler, niet diegene met alleen het rubberen stripje.
Die heb ik op een vorige bus gehad, maar dat beviel mij niet helemaal.

Op dit model dak heb ik mijn voorkeur laten vallen.
Afbeelding Afbeelding
Afbeeldingen komen bij Atrion vandaan.

Afgelopen weekend ook naar de Caravan Salon in Dusseldorf geweest, maar daar zie je bijna alleen maar Reimo daken. Terra camper ook gezien, maar die is wel vrij massief. SCA was helaas niet vertegenwoordigd, heb wel een enkele Renault zien staan waar het op leek dat er een SCA dak op zat, maar dat konden ze mij niet vertellen of dat zo was.

Een SCA comfort of High dak op een KWB zou ik nog graag in het echt willen zien, is er iemand die dit dak heeft? De foto's op de site en de brochure van SCA zien niet echt van top kwaliteit dat je lekker kan inzoomen.

Meerdere bouwers gesproken die SCA en Reimo plaatsen, de meeste hebben een voorkeur voor Reimo. Prijzen ontlopen elkaar ook niet echt tussen SCA en Reimo (lijkt wel kartelafspraken :nuts ), alleen Atrion springt eruit met hun eigen dak met een fors lagere totaalprijs.

Zijn er Atrion slaaphefdak , SCA comfort of high rijders in de randstad waar ik een keer mag komen kijken? Dat zou :toppie zijn.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb veel SCA en Reimo gezien op de caravan salon.
Heb ook de verschillen goed bekeken.

Het nieuwe Reimodak is mooi glad afgewerkt en heeft geen gleuven,
waardoor een zonnepaneel net wat gemakkelijker geplakt kan worden.

Ook heb ik de detailaanpassingen van de SCA daken gezien.

Bij Spacecamper en Fischer en Tonke campers waren echt wel SCA daken te zien.
In verschillende smaken.

Westfalia dak op de Keplers was het toch net niet helemaal..
tochmaarBart
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2017, 18:57

Re: slaap hefdaken

Bericht door tochmaarBart »

Ik heb op mijn verlengde t4 een hefdak van sca. Kwaliteit is gewoon top. Die zou ik zeker ergens gaan bekijken.
Zou ik zo weer voor kiezen.
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

de keuze is uit eindelijk op een super plat Hilo slaap hefdak gevallen, die wordt er op dit moment op gezet :jump
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door Multivan Generation »

Bij wie laat je het plaatsen?
Ergens in NL of somewhere in the UK?
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Engeland vond ik uiteindelijk teveel gedoe, al waren daar zeer behulpzame mensen/bedrijven niet ver vanaf de veerdiensten.

Nederland kent maar één Hilo plaatser, maar wat een flapdrol is dat. In hem heb ik totaal geen vertrouwen op een goede afloop.

Hierdoor ben ik uitgeweken naar Duitsland Autotransfair.
Wel even een stukje rijden, maar die gasten geven je vertrouwen, denken met je mee, komen afspraken na.
Is toch wel belangrijk als ze zo iets ingrijpends gaan doen aan je auto.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door brugseb »

Specifieke reden voor de uiteindelijke keuze?
Welk budget spendeer je uiteindelijk? Om een idee te hebben :proost
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

brugseb schreef: 28 nov 2017, 12:35 Specifieke reden voor de uiteindelijke keuze?
Ik neem aan dat je het type dak bedoeld.
Voor mij was de keuze uiteindelijk vrij snel gemaakt omdat het dak vrijwel niet zichtbaar op je bus ligt. Ik kende Hilo eerst alleen maar van de daken die iedereen plaatst, vrij groot blok boven op je dak, voorheen had ik hier geen moeite mee, maar toen ik de Hilo in het echt zag was ik verkocht.
Doordat hij zo super plat is heb je een nadeel er is wel minder ruimte is voor een luxe slaapplaats, zoals je bij Reimo, SCA of de originele California's ziet, maar dan ligt er ook een aantal centimeter hoger dak erop. In het Hilo dak is maar ruimte voor een matras van 3cm die je kan laten liggen, wat bij de andere zelfs een latten of schotel bodem kan zijn i.c.m. matras en soms zelf een slaapzak.
Ook kan het dak kan echt ver omhoog aan zowel de voorkant als achterkant heb je echt ruimte, nog net een stukje hoger dan de andere.
De achterkant komt een halve meter omhoog. Dus je kan makkelijk zelfs met je hoofd aan die kant gaan liggen.
Ook hebben ze de certificering op order en hebben ze onderbouwd met een crashtest, ook de vijf jaar garantie beviel mij wel.
brugseb schreef: 28 nov 2017, 12:35 Welk budget spendeer je uiteindelijk? Om een idee te hebben :proost
Dat loopt lekker op :nuts , zeker als je alles van de ombouw optelt, maar als ik enkel naar het dak en montage kijk dan ben ik € 7150,- kwijt.
Dit is voor het Hilo dak, verstevigingsframe, standaard kleur (in mijn geval zwart), slaap "plank", scenic optie (dat het doek helemaal open geritst kan worden),afwerking van de hemel, verplaatsen van de clima opties naar de "D" stijlen en montage.
En ik had wat "haast" ineens en bij Autotransfair liggen er genoeg op voorraad dus kon binnen twee weken terecht in tegenstelling tot de levertijden elders: SCA of Reimo (3 maanden), Polyroof (11maanden).
Laatst gewijzigd door Bram 696 op 28 nov 2017, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door Multivan Generation »

Bram 696 schreef: 27 nov 2017, 22:34 Nederland kent maar één Hilo plaatser, maar wat een flapdrol is dat. In hem heb ik totaal geen vertrouwen op een goede afloop.
Wie plaatst er echte Hilodaken in Nederland?

Waarom gaf laten plaatsen in Engeland toch wat gedoe en in Duitsland niet? Wat is het verschil?
Welke kleur doek heb je uitgekozen?

Wat was het prijsverschil tussen UK en De? Pond staat namelijk best gunstig en shipping kosten waren veel lager geweest..

Ik ben benieuwd. Ik had je vooraf nog wat foto's kunnen laten zien van hilo..

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Multivan Generation schreef: 28 nov 2017, 14:21 Wie plaatst er echte Hilodaken in Nederland?
Zwerfcampers in Jelsum
Multivan Generation schreef: 28 nov 2017, 14:21 Waarom gaf laten plaatsen in Engeland toch wat gedoe en in Duitsland niet? Wat is het verschil?
De oversteek, zowel de boot als de tunnel zijn toch wel prijzig dan moet je ook nog terug. Dus dan moet je vliegen of een eindeloze rit met OV.
Nu zijn we met twee auto's gegaan en hebben we er een uitje van gemaakt. Uiteraard verstoken twee auto's ook genoeg over die afstand.
Multivan Generation schreef: 28 nov 2017, 14:21 Welke kleur doek heb je uitgekozen?
Donker grijs, was het minste vlek gevoelig, past het beste erbij en lag standaard op voorraad bij ze.
Multivan Generation schreef: 28 nov 2017, 14:21 Wat was het prijsverschil tussen UK en De? Pond staat namelijk best gunstig en shipping kosten waren veel lager geweest..
De prijs maakte voor mij niet zoveel uit dat ik het waard vond om toch een kleine vakantie in Engeland te gaan vieren.
Heb bij twee partijen het opgevraagd in Engeland. Ik zou er even in moeten duiken om te zien wat nu het exacte verschil was.
Uiteraard was het wel goedkoper in Engeland.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: slaap hefdaken

Bericht door brugseb »

@ Bram: bedankt voor de info! Toch wel een stevige hap :groteogen
Slapen met het hoofd naar achter lijkt me interessant, wij slapen altijd beneden omdat mijn vrouw boven steeds haar hoofdkussen kwijtspeelde... Anderzijds, matrasje van 3 cm lijkt me voor mij niet haalbaar (rugproblemen én zijslaper).
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Bram 696
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 mei 2008, 11:08
Locatie: zuid holland

Re: slaap hefdaken

Bericht door Bram 696 »

Dat is het zeker, op een bijna zelfde bedrag kwam ik ook bij de alternatieven (Reimo of SCA).

Tenzij je naar Atrion, FSL of Rivia Ede ging, dat scheelt serieus geld, maar die kwaliteit stond mij persoonlijk toch niet helemaal aan.
T5 Multivan .. heerlijk rijden.
Plaats reactie